Яка перша асоціація у вас виникає, коли йдеться про органічну косметику – маски з меду, яєць та інших продуктів харчування? Утім, натуральна косметика може виглядати точнісінько, як і креми на полицях магазинів, проте за своїм складом вона безпечніша для шкіри. Креми, лосьйони, маски, бальзами – всі ці косметичні засоби, виявляється, можна навчитись робити самому. Це на власному прикладі доводить 20-річна володимирчанка Світлана Стеренчук, котра вже п’ять років працює у царині кремоваріння та нещодавно створила перший благодійний бренд чоловічої косметики.    

Медичний фах змінила на хімічний

- реклама -

Світлана Стеренчук навчалась у ЗОШ №2, після 9 класу вступила до Луцького медичного коледжу. Пов’язати життя з медициною було мрією з дитинства, адже мама дівчини працює в лікарні медсестрою, тому змалечку улюбленою грою було  лікувати свої іграшки. І хоча батьки відмовляли  від навчання у медичному коледжі, бо робота ця важка і не надто оплачувана, зараз вона анітрохи про це не шкодує, адже отримала багато знань та досвіду.

Саме у цьому навчальному закладі, який через високі вимоги до дисципліни називає «Армією для дівчаток», почалась її активна громадська діяльність у  ГО «Студентська рада Волині». У 2017  році її навіть обрали головою цієї організації. Після закінчення коледжу Світлана зрозуміла, що не хоче продовжувати вивчати медицину, тож вступила до СНУ ім. Лесі Українки на хімічний факультет.

Поряд із навчанням є у дівчини захоплення, якому вона присвячує увесь свій вільний час – вже протягом п’яти років Світлана займається виготовленням косметики ручної роботи, але на професійний рівень, коли вже почала пропонувати її для широкого загалу, вийшла лише рік тому. Експерименти у цьому напрямку розпочались на першому курсі медколеджу. Робила  для себе різні натуральні маски, рецепти яких відшуковувала в Інтернеті – спершу для волосся, а згодом і для обличчя. З часом дівчину зацікавило кремоваріння, адже, як з’ясувалось, робити це цілком реально і в домашніх умовах.

– Перший поштовх до того, аби я нарешті розпочала справу, яку детально вивчала довгий час, мені дав старший брат, коли подарував на Новий рік електронні ювелірні ваги та вінчик для збивання крему. Тож, коли зробила свій перший крем, який ще й дуже добре вдався, то радощам не було меж, – розповідає Світлана.

Методом проб і помилок кремоварка-початківець навчилась підбирати правильні компоненти для того чи іншого косметичного засобу, типу шкіри та на практиці вивчила усі тонкощі технологічного процесу. Тестувала косметику спершу на собі та на мамі, а згодом на родичах та подругах. Не залишила без уваги і брата з татом, спеціально для яких нещодавно розробила лінійку чоловічої косметики.

Три фази одного крему

Базовий рецепт крему простий – рослинна олія, емульгатор та вода. Щоб суміш компонентів була схожою на крем з полиць магазинів і мала термін придатності більше місяця, її рецептура повинна складатися з водної, жирної і активної фаз. До жирної фази відносять олії, водної – дистильовану  воду, гідролати і відвари, активної – вітаміни, а також потужні речовини, які націлені на усунення дефектів шкіри. Слід розуміти, що олію і воду неможливо змішати до отримання однорідної консистенції. Для такої мети обов’язково використовують емульгатор. А для того, щоб крем зберігався не кілька днів, а кілька місяців, використовують безпечні консерванти.

– Багатьох дивує, як можна варити крем? Насправді, цей процес зовсім не складний – компоненти у двох ємкостях доводяться до певної температури і з’єднуються. Цей процес дуже захоплює, адже результат не завжди можна передбачити – навіть,  коли робиш крем за стандартним рецептом, різні партії виходять по-різному. Для мене це такий собі процес творчості, – розповідає Світлана.

Процес кремоваріння загалом нетривалий – буквально за півгодини можна зробити косметичний засіб. Починається він зі зважування та вимірювання усіх інгредієнтів, підготовки масляної та водної фаз, їх змішування та додавання активів. Світлана наголошує, що особливо ретельно ставиться до чистоти та дезінфекції, чому навчилась у медколеджі. Виготовляє всю продукцію лише під замовлення, аби продукт був якомога свіжішим.

– Органічна косметика суттєво відрізняється від тієї, що стоїть на полицях магазинів за своїм складом. Якщо термін придатності натурального крему за умови його зберігання в холодильнику, становит не більше півроку, то магазинні креми «живуть»  по декілька років. Окрім цього, такі креми «начинені» парабенами, сульфатами, сулікатами та іншими компонентами, котрі здешевлюють вартість продукту та продовжують термін придатності, – додає кремоварка.

Дівчаткам «Mbrand», а для хлопців «Manbrand»

Нині Світлана поступово переходить від виробника-технолога до продавця-маркетолога – торік розробила власний логотип під маркою «Mbrand». Профіль свого бренду активно веде в Інстаграмі, адже це поки що основний майданчик для продажу її косметичних виробів. Щоб робити це правильно і професійно, дівчині довелось опановувати багато нового зі сфери маркетингу – як просувати сторінку свого інтернет-магазину, візуально оформлювати фото-контент, пакувати готову продукцію… Але з цим Світлані пощастило, адже має багато друзів, котрі допомагають порадами, фотографіями і навіть з  веденням її сторінки.

Асортимент продукції, яку виготовляє Світлана, досить широкий – креми для обличчя та рук, тоніки, скраби, бальзами для губ, спреї та маски для волосся, трав’яні убтани для вмивання. Щодо останнього косметичного засобу, його назва знайома далеко не усім, адже в мас-маркет магазинах такого не знайдеш. Проте цей традиційний давньоіндійський аюрведичний косметичний засіб  для щоденного очищення шкіри обличчя і тіла, що складається з суміші трав та глин, набуває все більшої популярності.

Більшість продукції, яку виготовляє Світлана, – для молодої шкіри. Ціни досить доступні – від 70 гривень за крем для рук. Вартість крему для обличчя близько 115, маски для волосся – 150 гривень. Каже, що орієнтується у першу чергу на дівчат-студенток, а відтак, цінову політику будує таким чином, аби вони могли її собі дозволити. Серед хітів продажу – бальзам для волосся, убтан та подарункові набори косметики для обличчя.

Антивікову косметику поки що робить для мами і на замовлення для її подруг, додаючи туди різні косметичні активи. І якщо раніше Світлана використовувала рецепти косметики, які віднаходила в Інтернеті, то зараз може складати власні рецептури. Разом зі своїм майстром манікюру розробила СПА крем для рук, який наноситься на шкіру та живить її у спеціальних рукавичках.

– Це як для кондитера рецепт бісквіту, який він давно знає напам’ять і може спекти торт, лише глянувши на картинку, так само і досвідчений кремовар може сам складати формулу майбутнього крему,  залежно від того,  для яких цілей він призначений. Але чим більше я працюю, тим більше розумію, що  направду ще дуже мало всього знаю, тому ще є куди розвиватись, – скромно зауважує юна кремоварка.

Найновіша лінійка косметики, яку розробила Світлана, для чоловіків. Її створила в кінці минулого року і реалізує  під маркою  «Manbrand». На чорному логотипі – велика літера «М», що нагадує за стилем логотип якогось супергероя. Головна ідея бренду, зі слів Світлани, це те, що супергерої насправді живуть серед нас, а органічна косметика лише допомагає розкрити їхню силу. Із кожним придбанням чергової баночки чи тюбику із бальзамом для волосся, воском для вкладання бороди,гелю для вмивання, бальзаму після бриття, крему для обличчя чи антиперспіранту, як додаток  покупець отримує карточку із рівнем отриманої суперсили.

«Manbrand» – це перший благодійний бренд органічної косметики на просторах Інстаграму, адже кошти з реалізації чоловічої косметики Світлана перераховує на благодійність. Наразі косметика ручної роботи вносить невеликий вклад у збір коштів для онкохворої володимирчанки Анастасії Янчук.

– Ми постійно розміщуємо інформацію про збір коштів для Насті у себе в сторіз. Люди купують косметику, за яку нам повертаються кошти лише за використані матеріали, а решту з цієї суми перераховуємо на лікування. Звісно, поки це невеликі кошти, адже бренд ще не дуже розкручений, але,  сподіваюсь, що за рік  зможу прозвітувати про більш значну допомогу. Кілька дівчат, яким дуже вдячна, допомагають із благодійним брендом на волонтерських засадах – відповідають на приватні повідомлення, постять фото, підбивають бухгалтерські розрахунки, – розповідає кремоварка.

Від кухні – до власної майстерні

Довгий час за майстерню Світлані слугувала кухня у неї вдома. Виготовляла косметику лише на вихідних, коли приїздила до Володимира, або ж на канікулах. Сміючись, зауважує, що поступово квартира  перетворилась на склад. І хоча батьки усіляко заохочували захоплення дочки, а мама навіть допомагала у деяких процесах, вирішила, що настав час підвищити свій рівень та змінити локацію. А відтак нещодавно володимирська кремоварка переїхала до Луцька у затишний офіс, де творить косметику та тішиться таким перемінам. Адже тепер щодня після пар в університеті може займатись улюбленою справою.

Дівчина мріє, що бренд її органічної косметики стане відомим та упізнаваним щонайменше на рівні Луцька, хоча має вже клієнтів у різних  куточках України – Києві, Чернівцях, Одесі, Тернополі, Івано-Франківську та інших. Особливо цінує тих клієнтів, котрі, спробувавши її натуральну косметику, повертаються за нею знову і знову.

Тетяна ІЗОТОВА

Конкурс журналістських матеріалів «Дій активно! Живи позитивно!» ініційований Благодійним фондом Олександра Шевченка та Українським журналістським фондом.

comments powered by HyperComments
- реклама -