На головну Новини Легалізація єврономерів. До чого готуватись власникам нерозмитнених авто?

Легалізація єврономерів. До чого готуватись власникам нерозмитнених авто?

   Листопад  минув під знаком авто на єврономерах. На початку місяця депутати нарешті поставили крапку у питанні їхньої легалізації і остаточно ухвалили два важливі документи, 23 листопада їх підписав Президент. Закони №8487 і №8488 – це зміни до податкового та митного кодексів. Перший визначив вартість акцизу на розмитнення, а другий – посилив відповідальність за порушення термінів перебування нерозмитненого авто в Україні. Центр громадського моніторингу та контролю зібрав головні законодавчі новації.

Математика розмитнення

- реклама -

Як було передбачено ще у першому читанні, акцизний податок на імпортні авто розраховуватиметься за сталою формулою. Загальна сума дорівнюватиме базовій ставці, помноженій на коефіцієнт об’єму двигуна та коефіцієнт віку. Базова ставка для авто з бензиновим двигуном до 3000 куб. см становитиме 50, на дизелі – 75 євро. Якщо об’єм двигуна більший, то базова ставка буде вищою: для бензину– 100, дизелю – 150 євро.

Порівняно з попередньою версією законопроекту знизили граничний  коефіцієнт віку до 15 років. Тобто навіть у випадку розмитнення старшого авто до нього буде застосовуватись граничний коефіцієнт 15. Так, наприклад, акциз на двадцятирічне авто з дизельним двигуном об’ємом 1600 см3 коштуватиме 1800 євро (75 євро х 1,6 (1600 см3/1000) х 15 років = 1800 євро).

«Євробляхобізнесмени для завезення одної бляхи беруть з людей від 1000 до 1500 євро. Людина краще заплатить ці 700 євро в бюджет за автівку, а не 1000 євро посереднику», – зауважує генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Хоч коефіцієнт віку був знижений, в організації«Авто Євро Сила», яка представляє інтереси власників автомобілів на європейських номерах, розкритикували ухвалені закони. За словами лідера організації Олега Ярошевича, вони виступали за повне скасування коефіцієнту віку в розрахунку вартості акцизу.

Зі свого боку автори законопроекту пояснюють, що формула розрахунку має економічне обґрунтування, тому просто скасувати один із показників не можна. За словами голови профільного комітету Ніни Южаніної, закономірно, що акциз на старші та потужніші авто буде вищий. Але у водіїв таких авто буде можливість зекономити, адже закон передбачає строки для пільгового розмитнення. Так, протягом 90 днів після набуття чинності закону власники авто зможуть розмитнити його з 50% знижкою.

«Без податків не буває армії, без податків не буває доріг, без податків не буває освіти. І державу будують не президенти, не уряди, не депутати, а платники податків. Це має стати аксіомою, і підписання зазначених законів – крок у тому напрямку», – підкреслив Петро Порошенко після підписання законів.

Згідно із законом, усі кошти, отримані від розмитнення авто, повинні надійти до Пенсійного фонду. За попередніми розрахунками уряду, ця сума може сягнути  мільярд гривень.

Розмитнюй або відповідай

Окрім нових акцизів, ухвалені закони регламентують терміни, протягом яких нерозмитнені авто можуть перебувати в Україні. Ввезення авто з іноземною реєстрацією для комерційної діяльності допускається терміном до 10, для особистих потреб – до 30 діб. Якщо авто на єврономерах перебуває на території держави більше ніж місяць, воно підлягає державній реєстрації, інакше на власників чекає адмінпокарання.

Відповідно до нових правил, поліція отримає доступ до інформації митників і зможе зупиняти порушників за кермом «євроблях». Закон передбачає великі штрафи за перевищення термінів транзиту. За день прострочення з порушника буде стягнуто 170 гривень штрафу, а за 10 днів – вже 3400 гривень. Зайвий місяць перебування такого авто в Україні коштуватиме порушнику 170 тисяч гривень. Також за перевищення терміну на 30 днів машину можуть конфіскувати за рішенням суду.

«Передусім скасовано норму, яка дозволяла порушувати митні правила протягом року, але бути притягненим за це до відповідальності лише раз. Крім нині чинного штрафу – в розмірі 8500 гривень за порушення митних правил у термін більше ніж десять діб – введено нові санкції. Заборонено використовувати таке авто у підприємницькій діяльності. Тож таксиста на «євробляхах» мають штрафувати на 34 тисячі гривень», –розповідає керівник юридичної компанії «Автопоміч» Дмитро Малех.

Експерти зауважують, що не варто сприймати підвищення штрафів як «полювання на відьом». Адже штрафи не застосовуватимуться до авто під час пільгового періоду розмитнення, тобто протягом 180 днів після набуття законом чинності. Тож власники авто на єврономерах матимуть півроку, щоб розмитнити авто або вивезти його за кордон.

 

comments powered by HyperComments
- реклама -