Новини

На порозі освітянських реформ: інтерв’ю з начальником управління освіти, молоді та спорту міськвиконкому Вячеславом Петруком

Архів
17 переглядів

Останні дні серпня зазвичай особливо «гарячі» для освітян, адже завершується підготовка до нового навчального року і проводяться конференції, де, зазвичай, підбивають підсумки попереднього навчального року та окреслюють завдання на новий. Про те, яких змін варто чекати вже найближчим часом у загальноосвітніх школах, у інтерв`ю із начальником управління освіти, молоді та спорту міськвиконкому Вячеславом Петруком.

-Як готувались міські школи до нового навчального року впродовж літніх канікул?
– У всіх школах та дитсадках проведено технічні ремонти, на що з міського бюджету виділено майже сім мільйонів гривень, частина з яких ще освоюється.В деяких навчальних закладах упродовж здійснено капітальні ремонтні роботи, зокрема, у НВК №3, де повністю оновили харчовий блок, а також у ЗОШ №1, де відремонтували гардеробні приміщення. Значний обсяг робіт виконано у ЗОШ № 5 – тут провели ремонт у актовому і спортивному залах та у багатьох навчальних кабінетах, а нині готуються до ремонту басейну. За кошти державної субвенції, а це 219 тисяч гривень, придбано обладнання для спеціалізованих класів математично-природничого напрямку в НВК №3 – мультимедійні дошки, проектори, ноутбуки, наочні матеріали тощо.

– Які зміни очікуються, зважаючи на те, що освіта перебуває на порозі реформи «Нової української школи»?
– У цьому навчальному році зміни відбудуться у навчальних програмах майже всіх предметів, повністю змінюються підручники для учнів 9-х класів, які ми вже починаємо отримувати та розподіляти по школах. У ста школах країнах, серед яких і чотири волинські, з 1 вересня стартує пілотний проект реформи освіти, що стосується початкової школи. В разі успіху цього експерименту, на нову систему перейдуть усі українські школи вже з 1 вересня 2018 року, а 22 тисячі вчителів початкової ланки пройдуть перепідготовку. На Волині такі курси із перепідготовки проводитимуться на базі інституту післядипломної освіти.
Відповідно до змін, передбачених реформою, початкові класи мають бути оснащені сучасною технікою, а у кабінетах створюватимуть індивідуальні умови для навчання, тобто у кожного учня буде своя окрема парта. Зміниться і підхід до викладання, адже вчитель тепер повинен не лише передати знання, а й розвивати компетентність учнів та їхню індивідуальність. У першокласників не буде дзвінків на уроки, оцінок та домашніх завдань, скоротять також кількість уроків, а інформацію подаватимуть блоками. Вчителі більше не вимагатимуть «залізної дисципліни», навпаки – дітей заохочуватимуть висловлювати свої думки.

– Як щодо інклюзивної форми навчання? Скільки дітей з особливими потребами у нашому місті користується своїм правом на освіту?
– Впровадження інклюзивної освіти нині активізується. Якщо у 2014-2015 роках на цій формі у нас навчалась лише одна дитина на базі ЗОШ № 2, то в цьому навчальному році, завдяки проведеній роботі методуправлінням та дирекціями шкіл, маємо 17 поданих заяв від батьків, котрі бажають, аби їхні діти навчались у школі, а ще 24 дитини навчатимуться вдома за індивідуальною формою. Тішить те, що немала кількість батьків довірила нам своїх дітей, які здобуватимуть освіту у середовищі однолітків.

– Міністерство освіти рекомендує школам переходити на триместровий розподіл навчального року, згідно з яким канікули будуть через кожні 5-6 тижнів навчання… Чи відбудуться такі зміни у володимирських школах?
– Порадившись з директорами шкіл та колегами з інших міст області, прийняли рішення залишити на цей рік звичний розподіл на чверті. Адже поки що це лише рекомендація, а не обов`язкова догма.

– Чи не буде у цьому році проблеми з підручниками?
– Донедавна у зв’язку зі зміною програми, у нас взагалі не було підручників для 9-х класів, але вже почали їх отримувати. Торік були проблеми з 4-ми і 7-ми класами, які врешті вдалось врегулювати. Перед початком цього навчального року діти вже отримали підручники з усіх предметів. Але щороку у школах змінюється кількість учнів і якщо, до прикладу, торік було 100 восьмикласників, а зараз їх 90, то зайві підручники передаємо іншому навчальному закладу, де їх не вистачає. Ось таким своєрідним книгообміном вирішуємо це питання.

Тетяна ІЗОТОВА.

Коментарі
Теги: В'ячеслав Петрук, місто, освіта, реформа освіти, Тетяна Ізотова, школи
Поділитися
Головні новини
Реклама
keyboard_arrow_up