Місцевою освітньою сенсацією став блискучий результат учня 7 класу школи-інтернату «Центр освіти та соціально-педагогічної підтримки» Богдана Павлюка на обласній олімпіаді з хімії. Хлопець не лише склав достойну конкуренцію на рік старшим суперникам, але й набрав найбільшу кількість балів серед восьмикласників, посівши перше місце на обласному етапі. Коли він встиг зацікавитися предметом, який семикласники почали вивчати лише у вересні, і як зумів так добре підготуватися, розпитувала у Богдана та його вчителя Юрія Гися.

Виявилося, інтересом до цієї науки хлопець загорівся ще два роки тому, коли перейшов у п’ятий клас і більшість уроків проводив у кабінеті, який сусідив із хімічним. Царство колб і барвистих речовин зачарувало школярів. Разом з однокласником Богдан на перервах приходив сюди, під наглядом вчителя хімії проводили простенькі досліди, вирощували кристали. «Але Юрій Васильович поставив умову: хочете тут займатися – маєте щодня вишукувати в Інтернеті якісь хімічні цікавинки і розповідати мені», – каже Богдан. Згодом «гуглити» інформацію набридло, а от займатися у хімкабінеті – ні.

І вже в шостому класі вчитель запропонував Богдану ґрунтовно  взятися за хімію. Хлопець зізнається: півроку займався з ентузіазмом, а потім трішки стомився і на певний час закинув заняття. А повернувся до них… у літньому таборі на Світязі. Вчитель хімії Юрій Гись був вихователем групи, у якій відпочивав Богдан, і в час дозвілля задавав йому задачки, які учень брався розв’язувати. «Не так важливо, чи вдавалося йому це щоразу, чи ні, головне – з яким завзяттям і охотою він за них брався, – згадує вчитель.  – Тоді і зрозумів, що Богдан має здібності до хімії і хороші перспективи». «Він не вимагав, щоб я це робив, – сміється хлопець,  – але мені самому було цікаво. Бо знати трохи більше, ніж твої однолітки, – це завжди круто»,

Тож із початку навчального року, поки його однокласники лише знайомилися з початковими хімічними поняттями, Богдан щодня готувався до олімпіади  – за програмою восьмого класу. Перед міським етапом переживав, що інші, можливо, підготовлені значно краще за нього. Але коли посів друге місце з невеликим відривом від першого, зрозумів, що може більше. І вже на обласному обігнав усіх своїх конкурентів.

– Теорію не потрібно зубрити, досить у ній добре орієнтуватися. Головне на олімпіаді – задачі. І, звісно, експериментальний тур, після якого ситуація може кардинально змінитися. Тому, хоч після письмового і був першим, та переживав, що мене обженуть, – розповідає про свою підготовку хлопець. Однак додає: найстрашніше – це, все-таки, не завдання, а очікування результатів.

Найцікавіше у хімії – це можливість побачити, як реагують між собою і змінюються речовини. В обладнаній усім необхідним устаткуванням та реагентами шкільній лабораторії учні можуть проводити різні експерименти. Але Богдан поки що більше налягає на задачі, адже попереду – всеукраїнський етап олімпіади. «Юрій Васильович пообіцяв, що лише після того, як напишу її, нарешті візьмемося за наукову роботу. Дуже чекаю цього моменту!» –  каже хлопець.

Щоб ефективно навчатися і виконувати завдання, призначені для старших школярів, потрібно час від часу розвантажувати мозок. Богдан каже, що для нього найкращий спосіб – комп’ютерні ігри. «Пограєш якусь годинку, відволічешся – і вже голова просвітліла, готовий вчити нові теми і штурмувати нові задачі», – сміється учень.

Попереду у Богдана Павлюка  – напружена підготовка. Адже наступний етап олімпіади значно складніший, ніж попередні. Звісно, яким би результат не був, хлопець зможе надолужити усе в наступному році, з однолітками. Та, усвідомлюючи це, Богдан налаштований показати себе якнайкраще і разом з учителем щодня вдосконалює свої «хімічні» уміння і знання.

***

ДО СЛОВА

В обласній олімпіаді з хімії відзначилися й інші володимирчани

Іще один учень школи-інтернату «ЦОСПП», Денис Гись посів друге місце серед десятих класів. Вагомі здобутки у гімназії імені Олександра Цинкаловського. На кілька балів відстала від Богдана Павлюка, але також посіла перше місце і разом із ним представлятиме Волинь на всеукраїнському етапі восьмикласниця Вікторія Шаран, а її однокласниця Катерина Білик посіла друге місце. Також друге місце у дев’ятикласника Георгія Омельченка, а третє – в одинадцятикласниці Тетяни Луцюк. Усіх гімназистів підготувала вчителька хімії Наталія Козік.

 

Віталіна МАКАРИК.

comments powered by HyperComments
- реклама -