Навесні завжди спостерігається значне пожвавлення робіт з благоустрою, і наше місто тут не виняток. Розповісти про заплановані та уже завершені справи, поділитись власним розумінням тих чи інших процесів, які відбуваються у довірених йому сферах будівництва та транспорту, житлово-комунального господарства і розвитку території міста, ми запросили першого заступника міського голови Ярослава Матвійчука.

   – Ярославе Анатолійовичу, про наближення Великодня свідчило «велике прибирання» по всьому місту. Як тривала підготовка до найбільшого християнського  свята?

– Дуже втішно, що до наведення ладу у місті долучилась значна кількість людей. Приміром, працівники міськвиконкому, а також студентський трудовий десант попрацювали над очищенням від сміття та хащ парку «Слов’янського», діти та їхні батьки з громадської організації «Берег надії» прибрали біля Василівського храму, а члени релігійної організації п’ятидесятників – у березовому гаю на вулиці Шевченка та поблизу колишнього танкового полку на вулиці Лотоцького. Керівники практично усіх установ, підприємств чи організацій організували колективи для прибирання прилеглих територій. Вийшли на толоки у дворах багатоповерхівок їхні мешканці, особливо активними були ті, у кого створені та діють ОСББ. Прибрано на територіях кладовищ, звідти вивезено сміття, як заведено перед провідною неділею. Комунальні служби та підприємства, звичайно ж, працювали і працюють щоденно.

Що вже можна занести у залік  першого кварталу року у міському господарстві?

– Розпочну з того, що працівники підприємства «Промижитлобуд» відремонтували декоративне огородження пам’ятника Данилу Галицькому – цеглу, яка вбирала надто багато вологи і від цього ставала непридатною, вирішено замінити на кварцовий камінь, який стійкий проти забруднення та плісняви.

Завершилися монтажні роботи з облаштування зовнішнього освітлення на Устилузькій, Привокзальній та Зимнівській: електроопори на центральних вулицях замінені на нові, а на Привокзальну перенесли електроопори з центру, на них встановлені сучасні світлодіодні світильники, які дають більше світла за економії електроенергії. Втім, процес триває, такі роботи проводяться на вулиці Ковельській від будинку №113 до залізничного переїзду, а також обабіч дороги, що веде до колишнього цегельного заводу.

Бруківку на тротуарах викладено на відрізку від центру міста до повороту на вулицю Генерала Шухевича, але там ще триває  будівництво першої в місті велодоріжки. На стадії завершення облаштування тротуару на відрізках від залізничного переїзду до вулиці Чорновола,  біля КПП військової частини та на вулиці Зимнівській.

   Щодо ремонту вулиць, то усунення ямковості силами КП «Полігон» проведено, зокрема, на вулиці, що веде до вже згадуваного колишнього цегельного заводу, на об’їзній дорозі та навколо територіального медоб’єднання. Заасфальтовано цього року вулиці Григорія Косинки, Олени Пчілки, Стафанівську. Уже взялись до асфальтування вулиць Лесі Українки, Чернишевського, Карпенка-Карого.

  – Багато розмов велося навколо ремонту Ковельської, аж раптом перед самісіньким Великоднем підрядник вкотре розпочав на ній роботи…

– Вулиця Ковельська є частиною дороги державного значення й перебуває на балансі служби автодоріг Волині, яка самостійно проводила тендер та визнала його переможцем ТзОВ «Аміла». Так, бачимо недоліки, які підрядна організація допустила і, повірте, докладаємо максимум зусиль, разом з народним депутатом Ігорем Гузем, небайдужими громадянами, аби виконавець робіт ці недоліки усунув. Вже добре заасфальтований  відрізок вулиці від третьої одинадцятирічки до залізничного переїзду. Але залишаються недопрацювання на стиках смуг асфальту, облаштування так званих заїзних «кишень», відновлення ливневих решіток, тому роботи будуть тривати, допоки не побачимо справді доброякісний ремонт.

   – Чи є якісь зрушення  стосовно такого вкрай необхідного ремонту історичного музею та облаштування парку біля нього?

– Так, виділено кошти на перший етап робіт: реставрацію вікон та облаштування центрального входу. Наголошую, що це власне реставрація дерев’яних рам зі збереженням їх автентичності, а не заміна вікон на металопластикові, як це можливо в інших установах, які не мають історичної цінності. Далі подумаємо про ремонт фасаду. Відразу зауважу, що реалізація запланованого розрахована на два роки. Звичайно, є потреба відновлення древніх мурів, які – єдине, що лишилось від колишнього монастиря капуцинів. Наразі узгоджуємо з власниками приватних садиб, на території яких вони розташовані, як будемо їх реставрувати.

   – Двори здавалось би сучасних будівель теж не усі в належному стані…

– Уже у цьому році вдалось  наблизити до завершення ремонт двору між багатоповерхівками №101, 103 та 105 на Ковельській. Торік там облаштували спортивний майданчик зі штучним покриттям. А до кінця року відповідно до вже виготовленої проектно-кошторисної документації поточний чи капітальний ремонти будуть здійснені у більш ніж 10 дворах. Що ж до дворових майданчиків для дітвори, то ігрових встановлено два десятки, а спортивних – два. Відстоюю позицію, що наступний майданчик зі штучним покриттям для занять різними видами спорту потрібно облаштувати не поблизу центру, а у трохи віддаленому військовому містечку.

   – Торік до пізньої осені тривав ремонт покрівель багатоповерхівок. Чи заплановано такі роботи на цей рік?

– Так, завершується ремонт даху будинку № 65 на вулиці Поліської Січі, вже виготовлено документацію на ремонт покрівель багатоповерхівок за адресами  Поліської Січі, 51, Глушкова, 6, Роксолани, 3. Ремонтні роботи там розпочнуться в травні. Крім того у деяких будинках заплановано заміну внутрішньобудинкових мереж. У першому кварталі цього року такі роботи проведено на вулиці Луцькій, 101.

   – На часі і добудова 44-квартиного будинку для військових. Чи вдасться здати довгобуд в експлуатацію восени 2017?

– Цю добудову проводить підрядник із Вінниці, який уклав контракт із Міністерством оборони, визначивши такі терміни здачі об’єкта. Втім, чималий обсяг робіт постає і перед міськвиконкомом. Наше завдання – облаштувати каналізаційно-насосну станцію та тротуари. Уже завершується виготовлення документації на будівництво КНС. Роботи виконає Вінницька будівельна фірма, а от забезпечити її необхідним обладнанням маємо ми, бо розрахована вона не лише на новобудову, а й на сусідні будинки. Щодо тротуарів, то за них візьмемося лише після завершення будівництва.

   – Ще один довгобуд – приміщення центру зайнятості. Яка його доля?

–  Там теж нарешті розпочалися роботи. Планується підключити нове приміщення до міських мереж, для цього виконкомом надано відповідний дозвіл. Оскільки  прокладання мереж неможливе без земляних робіт на вулиці Коперника, то завчасу замовили документацію на її асфальтування. А заразом – на реконструкцію вулиці Небесної Сотні, щоб виконати роботи в комплексі. Не в найкращому стані вулиця Івана Франка, яка теж неподалік, а тому маємо на меті і її ремонт.

   – Як просувається справа з відкриттям третьої карти полігону твердих побутових відходів?

– Проектно-коштористна документація на цей об’єкт проходить екологічну експертизу. Спільно з народним депутатом Ігорем Гузем переконуємо Мінекології у необхідності часткового фінансування будівництва нової черги сміттєзвалища з держбюджету. Не сумніваюсь, що за наявності позитивного рішення держави, депутати міськради підтримають і виділення коштів на облаштування полігону з місцевого бюджету. Вважаю цей напрямок роботи надважливим, адже усій Україні уроком стала недалекоглядність влади Львова, яка завчасу не подбала про утилізацію сміття, що призвело до жахливих наслідків. І хоч ситуація у нас не критична, але це саме той час, аби розпочати розширення сміттєзвалища і мати впевненість, що через два-три роки не виникне жодних проблем із вивезенням сміття.

Якщо ж представники бізнесу, а такий напрямок підприємництва розвивається,  звертатимуться до міської влади з метою створення умов для роздільного збору сміття, його сортування, обов’язково підемо їм назустріч – такий досвід ефективної співпраці з одним із підприємців у нас вже є.

   – Власне, розвиток альтернативних підприємницьких ініціатив, які створюють конкуренцію державним чи комунальним організаціям, давно обговорюється. Чи не в тому мала полягати анонсована державою реформа ЖЕКів?

– Скажу відверто, що нарікання на роботу  ЖЕКів від населення завжди були, і деякою мірою вони об’єктивні. Найефективнішим способом розв’язання проблем є створення ОСББ,  органу, котрий управляє будинком, обирає пріоритетні заходи з благоустрою, визначає виконавця робіт, стежить за їх якістю. Тому міська влада усіляко сприяє створенню таких об’єднань, їх розвитку. Особисто я був одним з ініціаторів створення ради голів ОСББ, яка є методичним і організаційним інструментом у здійсненні самоуправління будинками. На програму співфінансування ОСББ у місті виділено більше мільйона гривень, радує, що кошти мешканці багатоповерхівок планують освоїти саме на утеплення домівок. І якщо цей рік буде ще доволі спокійним і дасть можливість довести до максимуму роботи зі створення ОСББ, то 2018-й принесе активні реформи у цій сфері: відбуватимуться конкурси на визначення управляючих компаній, будемо запрошувати до співпраці різноманітні фірми та установи. Тож є можливість тим, хто планував започаткування бізнесу у сфері ЖКГ, дати старт власним ініціативам та планам, існуючим фірмам – розширити спектр послуг, аби виступити згодом із справді конкурентоспроможними проектами та пропозиціями.

   –  Чого найбільше не вистачає існуючим комунальним службам?

– Як би це дивно не звучало – насамперед важко знайти кваліфіковані кадри. Наведу приклад КП «Полігон»: людина працює на ремонті вулиць, кладе асфальт, одночасно керує сміттєвозом і при потребі пересідає на інші одиниці техніки. І от назріває якась нагальна робота, а підприємство просто не може осягнути такий обсяг завдань…

   – Чи продовжуватиметься реалізація програми «Безпечне місто», адже відеокамер недостатньо, щоб охопити значну частину території міста?

– Звичайно, ця програма – одна з пріоритетних, на цей рік її заходи уже підкріплені коштами. На мою думку, необхідно встановити камери відеоспостереження і на центральній площі, і в парку «Слов’янському», і на головних вулицях.

   – А як щодо безпеки руху?

– Місто перенасичене автотранспортом, всі це бачимо. У цьому році розробляється нова схема руху у місті, водночас у ній будуть позначені місця для стоянок автомобілів. Наразі визначаємось із проектною організацією, схиляємось до того, аби замовити цей проект у лучан, які одночасно розробляють схему руху і в обласному центрі.  Стосовно парковок, то, як на мене, вони необхідні поблизу новоствореного міськрайонного центру надання адмінпослуг, є кілька визначених місць і на Ковельській, зокрема, в районі кафе «Затишок».

   – Ну, і про найболючіше – тарифи. Які прогнози щодо цін на послуги з тепло- та водопостачання, вивезення сміття тощо?

– Це справді тема болюча для кожного. І я розумію, чому це питання адресоване мені, адже НКРЕКП прийняла рішення, відповідно до якого встановлювати тарифи будуть органи місцевого самоврядування. Справа ніби хороша, все це чудово вписується у реформу децентралізації влади, якби ж не одне «але»: у структурі тарифів на тепло, постачання води найбільшу питому вагу становить вартість електроенергії та газу, постачальниками яких є приватні фірми-монополісти. От так місцева влада стала заручником цієї ситуації. Два роки намагаємось втримати ціни на холодну воду та водовідведення, а за цей здавалось би короткий проміжок часу вартість електроенергії зростала п’ять разів. Вічно утримувати їх в ручному режимі неможливо, це  призведе до знищення підприємства.

Ще одна, на цей час уже критична, ситуація виникла з пільгами і субсидіями. Держава надала субсидії населенню, приміром, у Володимирі-Волинському ними скористались 65 відсотків домогосподарств. Не буду коментувати цю цифру, важливіше те, що компенсацію за надані пільги та субсидії держава має повертати комунальним службам.  Нині заборгованість перед усіма такими  підприємствами у місті становить  понад 40 мільйонів гривень. Це колосальна сума, і вона лише зростає. До чого це призведе, страшно уявити: відсутність коштів на зарплати, поточні ремонти обладнання і усунення поломок, не кажучи вже про якусь модернізацію. Не буває такого місяця,  щоб не порушували це питання перед обласною та державною владами.  Але зрушень не помітно.

  –  У вівторок ви повернулись із Харкова, де перебували на ряді робочих зустрічей під головуванням Прем’єр-Міністра України. Про що на них йшлося?

   – Це були заходи в рамках діяльності Асоціації міст України. Насамперед, розглянуто та обговорено законопроекти щодо запровадження акцизного податку з роздрібного продажу нафтопродуктів із зарахуванням його до бюджетів місцевого самоврядування. Сформовано офіційну позицію Асоціації щодо законопроекту про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів щодо скасування акцизного податку з реалізації роздрібної торгівлі тютюнових виробів. Представники міст наполягали на обов’язковому запровадженні заходів для забезпечення збалансованості місцевих бюджетів внаслідок скасування цього податку. Втішною є заява Володимира Гройсмана  про те, що дію програми забезпечення безоплатними ліками населення буде значно розширено, адже початок її реалізації уже продемонстрував важливість такої допомоги людям.

   На завершення розмови перший заступник міського голови зазначив, що незважаючи на складнощі часу змін і реформ, у місті з’являється усе більше ініціативних людей, готових запропонувати цікаві альтернативні проекти, у тому числі в сферах ЖКГ та містобудування. Тож посередництвом нашого видання він звертається до містян з запевненням, що міська влада відкрита до обговорення будь-яких пропозицій та ініціатив, а також готова до співпраці у всіх галузях міського господарювання.

Розмовляла  Юлія ПАШКОВА

comments powered by HyperComments
- реклама -