У місті планують підняти тарифи на проїзд у маршрутних таксі. Востаннє ціни на громадський транспорт підвищували торік у лютому, а тепер місцеві перевізники просять підняти тариф іще на гривню, тобто, аби проїхатись у маршрутці, замість трьох гривень потрібно буде заплатити чотири. Аргументують це цінами на пальне, великими витратами на утримання транспортних засобів та підвищенням мінімальної зарплати. Перш ніж розглянути рішення про встановлення нових тарифів, воно було винесене на громадське обговорення, котре відбулось минулого тижня.

На початку начальник управління економічного розвитку та інвестицій Оксана Субицька ознайомила із проектом рішення  міськвиконкому, відповідно до якого тариф на проїзд по місту встановлюють у чотири гривні, до села Зимне – п’ять, до Фалемич, Шистова, Горичева –  шість, а до дачних масивів «Марс» та «Сонячний» – 6,5.

- реклама -

Як зазначив перший заступник міського голови Ярослав Матвійчук, міська влада змушена піти на такий непопулярний крок, враховуючи постійний ріст витрат на утримання та експлуатацію автотранспорту. В той же час  він звернувся до присутніх у залі перевізників з проханням зробити виняток для дітей шкільного віку, піднімаючи плату за їх проїзд поступово, тобто, у період навчання – з 1,5 до 2, а вже у час канікул – до 3 гривень, як просять підприємці.

На думку приватних підприємців, котрі надають транспортні послуги у місті, яку озвучив перевізник Ігор Павловський, тарифи потрібно  було підвищити давно. Бо навіть пасажири самі останнім часом все частіше запитують у водіїв, чи не подорожчав проїзд. Адже людей, особливо сільської місцевості, не настільки турбує ціна транспорту, як взагалі його наявність. А у місті пасажирам хотілося б їздити зручним транспортом, у якому комфортно та просторо. Втім, поки що оновлення автотранспорту для місцевих перевізників недосяжна розкіш, каже Ігор Павловський. Ще одна проблема – нерентабельність  деяких міських маршрутів, через що перевізники перестають їх обслуговувати. Така доля уже спіткала маршрути № 9 та № 21

  «Підняття тарифів потрібне не стільки для перевізників, як для водіїв, які просто почнуть масово звільнятись та їхати на роботу до Польщі, бо платимо їм недостатньо», – зазначив перевізник, який обслуговує маршрути №7 та №15.

Щодо встановлення тарифу у дві гривні для дітей шкільного віку до кінця цього навчального року, то усі присутні на обговоренні перевізники пристали на таку пропозицію з єдиною ремаркою – перевозитимуть дітей та підлітків за нижчою ціною лише у будні дні до 20.00.

З тим, що підвищення  тарифів у маршрутних таксі є економічно обґрунтованим, погодились заступник міського голови Лариса Кулікова та голова Зимнівської ОТГ В’ячеслав Католик. Не проти такого рішення і голова спілки ветеранів та учасників АТО Юрій Степанюк, котрий також взяв участь в обговоренні. На його думку, це необхідний крок задля підтримки бізнесу місцевих перевізників, утім просить їх проконтролювати своїх водіїв, котрі не завжди є чемними та толерантними до пасажирів пільгових категорій.

Яким чином здійснюється пільгове перевезення у місті, яким є пасажиропотік та чому на один рейс лише два пільговики, емоційно цікавився заступник голови громадської ради при міськвиконкомі Микола Гінайло. Він також згадав про наявні у місті автобуси-гармошки, які місцеві перевізники могли б узяти на обслуговування,  втім усі вони відмовились від такої пропозиції, адже утримувати їх надто дорого, не скрізь дороги пристосовані для такого транспорту та й пасажиропотік надто малий. В свою чергу депутат міськради Ярослав Жук наполягав на необхідності електронного обліку пасажирів та обов’язковій видачі талонів у «маршрутках».

У підсумку більшість присутніх висловилась за необхідність нових тарифів, лише один представник громадськості – Микола Гінайло був категорично проти. Тож проект рішення про встановлення плати за проїзд винесено на розгляд міськвиконкому. На завершення Ярослав Матвійчук ще раз подякував перевізникам, які з розумінням поставились до прохання про перевезення дітей, адже у містах Нововолинську і Ковелі такі ініціативи міської влади підтримані не були.

Тетяна ІЗОТОВА.

comments powered by HyperComments
- реклама -