Про можливості  розвитку туризму у древньому Володимирі говорили минулого тижня на засіданні «круглого столу», який відбувся з ініціативи місцевої влади та керівника спортивно-туристичного клубу «ANTAR» Тараса Сиротюка. У нім узяли участь заступник міського голови Лариса Кулікова, керівники підрозділів міськвиконкому, підприємці, активні жителі міста та запрошені експерти з обласного центру, котрі поділились успішним досвідом реалізації туристичних проектів та залученням грантових коштів ЄС.

Координатор проекту «Створення інформаційного комплексу в сфері транскордонного екологічного туризму в Єврорегіоні Буг» Катерина Шкльода, яка вже близько семи років займається проектним менеджментом, детально розповіла про тонкощі написання проектів та поділилась секретами їх реалізації. Остання її робота наймасштабніша, адже проект з другої спроби вдалось реалізувати в рамках Програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна. Головна мета проекту зі створення інформаційного комплексу в сфері екологічного туризму – підвищення  туристичної привабливості Полісся. Завдяки фінансам Євросоюзу протягом 2014-2015 років створено Волинський туристичний кластер, три центри турінформації та туристичного спорядження, де можна взяти на прокат велосипед чи байдарку для мандрівки промаркованими маршрутами, а ще розроблено логотип, бренд «Полісся», створено сайт та надруковано інформаційні буклети. На   все це витрачено понад 400 тисяч євро. А торік цей проект ще й отримав нагороду на міжнародній туристичній виставці у Львові за найкраще представлення регіону.

Ще один запрошений експерт Андрій Сичук презентував посібник із написання проектних заявок в сфері прикордонного туризму та розповів про  проекти «Транскордонна система пошуку інвестора Польща-Україна» та «Планета ідей: транскордонний трансфер знань в сфері залучення інвестицій для розвитку прикордонного туризму», до яких має безпосереднє відношення.

Організатор зустрічі за «круглим столом» Тарас Сиротюк розповів про діяльність спортивно-туристичного клубу, пріоритетом якого є активний туризм на Волині, а саме сплави річками на каяках та прогулянки на велосипедах. За словами керівника клубу «ANTAR»,  ринок так званого туризму «outdoor», тобто туризму на природі, нині стрімко розвивається у Європі та Україні, але на Волині він лишень зароджується. Тому зараз усе в руках органів самоврядування  та бізнесу, які мають всі шанси «осідлати» цей вид туризму, залучивши тим самим додаткові кошти у місцеві бюджети.

   – Пропустивши  крізь себе туристичне життя у Володимирі і минулорічний досвід організації сплавів Лугою до Дня міста, ми визначили основні напрямки активного туризму, які можна було б презентувати у Володимирі – веломандрівки за спеціально промаркованими напрямками, каякінг місцевими річками, скандинавська ходьба у спеціально облаштованому місці у парку, а також хотілося б саме місто було відправною точкою нових  туристичних шляхів, котрі об’єднають історичні об’єкти однієї епохи.  Щодо останнього, то в цьому напрямку робота уже розпочалась, адже активно співпрацюємо з історичним співробітником Дубенського замку Юрієм Пшеничним,

– поділився  своїм баченням Тарас Сиротюк, який хоч і працює у обласному центрі, але завжди щиро вболіває за рідне для нього місто Володимир.

Керівник спортивного клубу переконаний, що завдяки участі у грантових проектах  у княжому місті можна створити центр туристичної інформації, закупити необхідне спорядження, промаркувати локальні туристичні шляхи стежками Володимирщини, забезпечити центр доброякісною поліграфією та регулярно розміщувати інформацію для потенційних туристів на спеціалізованих сайтах та у соцмережах. Можливо також реалізувати різноманітні туристичні цікавинки на основі проведених конкурсів міні-проектів громадських ініціатив. Результатом подібного конкурсу у Луцьку невдовзі стане реалізація таких проектів, як світлотіньова карта міста, стіна для надписів «Тут був я» та організація креативного простору на набережній.

Про розвиток туризму на Волині коротко прозвітував головний спеціаліст департаменту інфраструктури та туризму ОДА Стас Ольшевський. З його слів, у порівнянні з іншими областями на Волині найнижчий показник фінансування туристичної галузі. Якщо у 2016 році ця сума складала  лише 80 тисяч гривень, то на Закарпатті у аналогічний період на туризм було виділено 3 мільйони гривень. Тим не менш, волинський туризм розвивається і впевнено рухається уперед – нещодавно було розроблено нашумілий туристичний логотип «Волинь унікальна», запрацював сайт, де знаходиться уся інформація про цікаві локації краю та календар подій, котрі можуть зацікавити потенційного туриста. Стас Ольшевський закликав і володимирчан не соромитись звертатись до адміністратора сайту з пропозицією вносити до переліку подій цікаві заходи, що відбуваються у нашому місті.

Загалом, зустріч була цікавою та корисною для усіх учасників «круглого столу», які отримали певний стимул спробувати свої сили у написанні подібних туристичних проектів.

Тетяна ІЗОТОВА.

comments powered by HyperComments
- реклама -