На головну Інтерв'ю З березня  запрацювала  УЖК

З березня  запрацювала  УЖК

З новими тарифами із  намірами поліпшення якості послуг

  Як відомо, ЖЕК реформовано в управляючу житлову компанію, яка нині закликає мешканців будинків  укладати із нею договори. Чимало хто з громадян уже припинив оплачувати рахунки – рівень проплати за січень зменшився більш ніж удвічі.  Можливо, люди розгублені і не знають, куди їм тепер платити, бояться, що їхні гроші тепер надійдуть не за призначенням? В УЖК нагадують:  їхня організація – це правонаступник ЖЕКу, тобто борг все одно треба буде сплатити, особові рахунки клієнтів не змінилися.  З якого числа УЖК припинить вас обслуговувати, якщо не укладете договір, які у неї переваги перед іншими надавачами таких послуг, про це говоримо із її керівником Ігорем Вишневським.

- реклама -

 

   – До редакції зателефонувала обурена  читачка: за двокімнатну  квартиру платила 135 гривень, тепер доведеться – 235.Чим обґрунтоване таке зростання тарифу?

– На кожен будинок розроблено індивідуальний тариф, різниця в середньому від 2,5 до 5,5  гривень за квадратний метр. У ньому враховано весь спектр послуг, які надаємо: прибирання прибудинкових територій, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, освітлення місць загального користування, дератизація (роботи з винищення щурів у підвалах), обслуговування димових та вентиляційних каналів. Різниця в тарифі залежить від площі будинку, кількості мешканців й, само собою, стану будинку. На кожен з них є кошторис, розписано, що плануємо протягом року у цей будинок вкласти, наприклад, поміняти частину внутрішньобудинкової мережі, десь дах відремонтувати, під’їзд зробити.

Тариф не змінювався давно, з 2012 року. Росла мінімальна зарплата працівників, ціна на електроенергію тощо. А ціни на матеріали ви знаєте які були в 2013 році і які зараз – зросли у рази. Тож піднімати плату за наші послуги ми змушені.

   – Нещодавно в інтерв’ю нашій газеті ви сказали, що тепер, цитую, «люди самі обиратимуть послуги, які хочуть отримувати». Роз’ясніть, будь ласка.

– От вище я назвав усі послуги, які пропонуємо мешканцям. А вони, зібравшись, можуть колективно відмовитись від тієї чи іншої. Наприклад, «нам не треба, щоб ви прибирали, самі по черзі будемо це робити»  або ж «нам не потрібно ремонту у під’їзді –самі відремонтуємо». Відповідно, ця послуга буде виключатисяз тарифу.

   – Ви закликаєте укладати договори. Припустимо, прийшли окремі громадяни, але загальних зборів не провели і будинок не визначився.  Ви ж не будете надавати послуги окремим людям?

– Так, правильно. Згідно з законом, ми маємо обслуговувати будинок, якщо рішення про це приймуть понад 50 відсотків  мешканців. Тобто якщо 51 відсоток споживачів з багатоквартирного будинку уклали з нами договір, ми обслуговуватимемо цей будинок.

   – Збори мешканців обов’язкові чи орієнтуєтесь на ту кількість людей, які самі прийшли з того чи іншого будинку?

– Збори не обов’язкові. Але так краще: зібрались, визначились, ту чи іншу послугу виключили. Однак можна йти й в індивідуальному порядку.У мене на столі список усіх будинків. Є такі, що більша частина мешканців уже уклали з нами договори. Десь – організовується ОСББ. Ось є будинок, де тільки три квартири з 13 уклали договір. Значить, їх ми обслуговувати не зможемо.

   – Скільки будинків уже «ваші»?

– Є 164 багатоповерхових будинки, з них мешканці  116-ти  вже уклали договори, їх можемо з 1 березня обслуговувати.

   –  Якщо немає переважної більшості споживачів на користь компанії, як відбуватимуться  нарахування?

– Процес укладення договорів продовжимо. З 1 березня підуть нарахування лише на ті будинки, де будемо бачити, що є більшість або наближається до такої.

   – А якщо немає такої більшості?

– Є такі будинки, де немає жодного договору, тож людей повідомляємо – про це розміщено скрізь оголошення -з 1 березня відключаємоосвітлення місць загального користування і не будемо обслуговувати ці будинки. Про квартири, підкреслюю, не йдеться, говорю про під’їзди й підвали.

   – Яка суть роботи саме в під’їздах? Бо якщо йдеться про ремонт, то, наскільки знаю, дочекатись подібної  послуги непросто.

– В середньому за рік проводимо ремонт у 50 під’їздах. У підвалах обслуговуємо внутрішньобудинкові мережі: каналізація, вода, опалення.

   – До речі, є часові норми з встановлення загальнобудинкових приладів обліку, приміром, тепла. Як із цим?

– Відношення до цього ми не маємо. Встановлює їх надавач послуг, водоканал – на воду,теплокомуненерго – на тепло.

   – З якого місяця вводите новий тариф?

– Поки займаємося укладанням договорів, з 1 лютого по 1 березня працюємо, собі у збиток,за старими, ще жеківськими, тарифами. Новий вводимо з 1 березня. Ті будинки, в яких немає жодного договору (таких близько 20), вже обслуговувати з цього числа не будемо, на аварійні виклики виїжджати не зможемо.

   – Чи багато маєте боржників?

– 90 жителів мають борг у понад дві тисячі гривень кожен – це по два-три роки нам не платили. Боргів по 200-400 гривень дуже багато. Найбільша заборгованість – 11 тисяч гривень. Є випадки, коли у квартирі просто не проживають, але вона приватизована і ми нічого зробити не можемо. А є такі, що живуть, знаємо, що це так, подаємо судові позови. Однак у виконавчій службі лежить чимало справ без виконання, бо нема з чого стягувати ці суми: людина, наприклад, ніде не працює.

   – Нещодавно міський депутат Олег Тимосевич порушив тему невідповідності запропонованих договорів законодавчим нормам. Не було враховано, до прикладу,введення штрафних санкцій за невчасні або недоброякісні аварійно-відновлювані роботи. Чи вже доопрацювали ці документи?

– Так, і повідомили самого депутата про це. Договори доопрацьовано, додатковою угодою до кожного з них буде прикріплено ті пункти, які спочатку не були включені. І п’ять додатків, які мають там бути, спершу видаватимуться на кожен будинок, а потім, як тільки буде можливість (бо це великий об’єм інформації), будуть надані кожному споживачу. Якщо хтось забажає, видамо і зараз.

   – Зі збільшенням тарифу чи люди відчують поліпшення якості послуг?

– Звичайно, якість послуг зміниться. Торік у нас було таке, що по три місяці працівникам затримували зарплату, бо тариф був низький. Люди мусили працювати просто так. Довівши тариф до економічно обґрунтованого, надіюсь, тепер місяць у місяць будемо отримувати зарплату, і людина знатиме, за що вона працює.

   – Якщо володимир-волинці вже змушені обирати: управляючу житлову компанію, управителя чи створення ОСББ, прорекламуйте, так би мовити, свою організацію. Які у вас переваги перед іншими?

– Наш колектив не перший рік працює, знає проблеми кожного будинку, досвідчені всі сантехніки, електрики, муляри-штукатури. Нічого не маю проти, якщо мешканці створюють ОСББ, але їм так само слід буде утримувати голову ОСББ і бухгалтера. У разі виникнення проблем вони все одно будуть до когось звертатися, наймати.У приватника ж тариф буде зовсім не такий, як у нас, в будь-якому разі – більший. Станеться якась аварійна ситуація: каналізацію, приміром, треба почистити. А в нас стабільно діє аварійна служба, яку можна викликати навіть серед ночі, бо працюємо цілодобово, без вихідних. Люди телефонують – і ми виїжджаємо. Нагадаю номер аварійної служби – 3-55-05.

Світлана КОШИРЕЦЬ.

comments powered by HyperComments
- реклама -