На минулій сесії міської ради депутати прийняли рішення про реорганізацію ЖЕКу №1 в управляючу компанію. Така вимога Закону України «Про житлово-комунальні послуги»,  який кілька разів відтерміновувався та нарешті вступає в дію 9 грудня цього року. Тепер міський ЖЕК має час до 1 лютого 2019 року на те, аби припинити свою діяльність, як юридична особа та запрацювати у статусі  управляючої компанії. Отож, хто тепер обслуговуватиме багатоквартирні будинку та на кого ляжуть обов’язки з управління спільним майном, нам розповів  начальник житлово-експлуатаційної контори №1 Ігор Вишневський.

– Пане Ігорю, як готуєтесь до змін, що чекають невдовзі на очолювану вами комунальну організацію?

- реклама -

– Наразі приводимо у відповідність штатний розпис та переглядаємо перелік тих послуг, які надаємо мешканцям. Адже тепер вони самі обиратимуть ті послуги, які хочуть отримувати від управляючої компанії. До таких належать: прибирання прибудинкової території,  технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем, дератизація, обслуговування димових та вентиляційних каналів, проведення поточного ремонту спільного майна багатоквартирного будинку, освітлення місць загального користування. Найближчим часом  плануємо організувати зустрічі із представниками будинків, котрі обслуговуємо, аби розповісти їм, як працюватиме управляюча компанія та які послуги вона надаватиме.

– Чи перейдуть усі 248 будинків, які зараз обслуговуєте, автоматично до управляючої компанії, котра стане правонаступницею ЖЕКу?

– Ні, жителі багатоквартирних будинків тепер повинні самі визначитись – створювати об’єднання співвласників та самостійно управляти своїм спільним майном або ж укладати договір з управляючою конторою, котра надаватиме увесь спектр послуг у комунальній сфері. Відповідно до законодавства, лише співвласники багатоквартирних будинків  є господарями свого спільного майна і тільки вони відповідальні за його збереження, належний  технічний стан та безпечне використання. Тому вони і прийматимуть рішення щодо володіння, користування та розпорядження спільним майном. Закон України «Про приватизацію державного житлового фонду» було прийнято ще у 1992 році, але багато мешканців приватизованих квартир і досі не розуміють, що з приватизованою квартирою вони  отримали «у придане» і під’їзди, і дахи та підвали з внутрішніми мережами. Усім цим вони повинні самі опікуватись з допомогою відповідних служб.

Чи варто очікувати після реорганізації зростання тарифів?

– Тарифи, які зараз переглядаємо, змушені піднімати. Зараз у місті діє тариф від 1,5 до 3 гривень за квадратний метр, утім, вони економічно невигідні. Новий тариф становитиме, в середньому від 2 до 4 гривень. Ціна залежатиме від кількості поверхів, наявності ліфта та інших чинників. Приміром, для п’ятиповерхівки тариф буде близько 3,05 гривні за  квадратний  метр помешкання.  

 – Чи перейдуть у «спадок» управляючій компанії і  борги населення за послуги ЖЕКу?

Так, ці борги автоматично перейдуть правонаступниці ЖЕКу. Наразі населення міста боргує нам понад мільйон гривень. Причому, близько 90 відсотків жителів будинків справно сплачують за послуги, але окремі не роблять цього роками, тому боргують по десять і більше тисяч гривень. Як правило, це квартири, де ніхто не живе, але нічого вдіяти не можемо,  оадже вони є приватною власністю. Були прецеденти позовів до жителів, які свідомо не платять за послуги, тому оплату з них доводиться стягувати через суд.

– Житловий фонд у нашому місті досить зношений. Які найбільші проблеми у багатоквартирних будинках і хто їх тепер розв’язуватиме? 

– Справді, забудова міста досить стара – від столітніх будинків на вулиці Січових Стрільців до найновіших, збудованих у 90-х роках. Найбільшою проблемою є зношеність мереж,  не все гаразд і з дахами, хоча за останні роки за кошти міського бюджету вдалось здійснити їх капітальних ремонт у двох десятках будинків. Благоустрій прибудинкових територій у більшості в належному стані, облаштовані також дитячі майданчики, тому проблеми,, в основному, всередині самих будинків.

 – Не секрет, що побутує така думка, буцімто ЖЕКи є пережитком радянських часів, а на їхні послуги жителі, як правило, звикли нарікати. Чи плануєте долати ці стереотипи та змінюватись разом із створенням нової юридичної особи?         

– Будемо працювати над поліпшенням якості надання послуг. Цьому, надіюсь, сприятиме і збільшення надходжень у зв’язку зі зростанням тарифів, адже тоді зможемо придбати дорожчі і  доброякісніші матеріали для ремонту, матимемо змогу підвищити заробітну плату працівникам, яких це мотивуватиме. Адже є у нас проблема зі спеціалістами, котрі масово виїжджають на роботу  закордон. Приміром, уже два місяці не можемо знайти водія автовишки. Та все, знову ж таки, залежить від того, наскільки справно жителі сплачуватимуть за послуги. Ось, до прикладу, надходить звернення щодо ремонту під’їзду, але  оскільки там є декілька квартир, що винні нам по 3-4 тисячі гривень, виконати ці роботи не можемо, доки борг не буде сплачено.      

– А чи не боїтесь ви конкуренції приватних управляючих компаній, які можуть утворитисяу нашому місті?

У випадку, якщо жителі будинку не створили ОСББ та не визначились із управителем, орган місцевого самоврядування оголошуватиме конкурс, в якому братиме участь і наша управляюча компанія. Переможець конкурсу  стане управителем. До такої конкуренції готові, адже маємо ряд переваг – фахових спеціалістів, техніку та досвід.

Користуючись нагодою, хочеться звернутись до жителів нашого міста, аби вони справно сплачували за надані послуги, аби цінували нашу роботу. На початку опалювального періоду надходило до двох сотень  звернень, на які ми сумлінно реагували, виїжджаючи на місця. І дуже прикро було, коли окремі жителі агресивно реагували на наших працівників, відмовлялись впустити у помешкання, де потрібно спустити повітря. Тому увесь під’їзд мерзнув через таких сусідів. Хочеться, аби жителі розуміли, що мешкають не в окремому приватному будинку, а в помешканні, котре є частинкою одного цілого, про яке дбати потрібно разом.

Розмовляла Тетяна ІЗОТОВА.   

comments powered by HyperComments
- реклама -