На головну Новини Закон про «євробляхи». Як розмитнити авто за новими правилами?

Закон про «євробляхи». Як розмитнити авто за новими правилами?

В останній день роботи парламенту депутати ухвалили у першому читанні два важливі законопроекти: про зменшення акцизів на імпортні авто та посилення контролю за так званими «євробляхами». Ці довгоочікувані закони мають стати компромісом між владою та власниками автівок на єврономерах і нарешті врегулювати проблему. У чому полягають зміни і скільки буде коштувати розмитнення авто з іноземною реєстрацією, аналізували експерти Центру громадського моніторингу та контролю.

Компромісне рішення

- реклама -

За даними Державної фіскальної служби, на початок літа цього року в Україні нараховувалось понад 315 тисяч авто з іноземною реєстрацією. Майже половина з них – 125 тисяч – з порушенням терміну перебування. Представники митниці запевняють, що власники таких авто не тільки порушують закон, а й загрожують дорожній безпеці. За даними Національної поліції, поліси обов’язкового страхування придбали лише 198 тисяч із 315 тисяч власників. Минулого рокуна українських дорогах сталося понад 10 тисяч ДТП за участю авто з іноземною реєстрацією. Водночас власники «євроблях» мають свої аргументи на користь нерозмитнених авто. Головний із них – це спокуслива вартість автівки, яку можна придбати за кілька тисяч доларів.

Запропоновані законопроекти повинні стати компромісним рішенням для всіх. Закони №8487 і №8488– це зміни до митного та податковогокодексів. Вони передбачають зниження акцизу на імпортні автомобілі та скасування вимоги щодо екологічного стандарту «Євро-5». Водночас суттєво посилюють контроль з боку митної служби та поліції за переміщенням автомобілів з іноземною реєстрацією.

Скільки заплатять власники авто?

Відповідно до нових правил, акцизний податок на імпортні авто розраховуватиметься за сталою формулою. Базова ставка для авто з бензиновим двигуном становитиме 50, для авто на дизелі – 75 євро. Загальна сума акцизного податку дорівнюватиме базовій ставці, помноженій на коефіцієнт об’єму двигуна та коефіцієнт віку.

Наприклад, оформлення авто 2011 року випуску з бензиновим двигуном об’ємом 1600 см³ коштуватиме 560 євро. (50 євро х 1,6 (1600 см3/1000) х 7 років = 560 євро).    Для авто з дизельним двигуном об’ємом 2000 см³ і віком 10 років розмитнення обійдеться в 1500 євро. (75 євро х 2 (2000 см3/1000) х 10 років = 1500 євро)

Автори законопроекту запевняють, що завдяки новій системі розрахунку акцизний податок буде значно меншим за нинішній і головним чином залежатиме від віку авто. Це стимулюватиме українців купувати новіші автомобілі.

Експерти погоджуються, що влада зробила чималий крок назустріч власникам авто на єврономерах. Йдеться про скасування екологічної норми «Євро-5», яка досі не давала можливості розмитнювати машини, старші за 8 років.Тепер українці зможуть легалізувати авто будь-якого року випуску, питання лише у вартості.

«Якщо ці законопроекти все ж приймуть у другому читанні, у виграші будуть ті, хто хоче ввезти іноземне авто, зроблене до 2010 року, або машину із двигуном великого об’єму», – вважає автоексперт Тарас Брязгунов.

Відповідальність за порушення

Звичайно, власники «євроблях» на свій страх і ризик можуть далі їздити на нерозмитнених авто. Але важливо знати, що після остаточного ухвалення законів, поліцейські отримають більше повноважень щодо перевірки законності перебування авто з іноземною реєстрацією в Україні.

Новий закон передбачає чіткі правила взаємодії Державної прикордонної служби і  Національної поліції. Митники передаватимуть правоохоронним органам інформацію про порушення термінів транзиту, а поліцейські пильніше відслідковувати такі авто і виписуватимуть штрафи. До речі, без їхньої сплати прикордонники не випускатимуть автівки за кордон.

Так, наприклад, за день прострочення транзиту авто з порушника буде стягнуто 170, а за три дні – вже 850 гривень. Місяць порушення митних правил обійдеться у 170 тисяч гривень штрафу або навіть може закінчитися конфіскацієютранспортного засобу за рішенням суду.

Окремо передбачені санкції за здійснення на такому авто підприємницької діяльності, зокрема, роботу у службі таксі. Оскільки нерозмитнені машини заборонено використовувати для отримання доходу, водій заплатить ще один штраф у 34 тисячі гривень.

Автори закону запевняють, що посилення контролю –це у жодному разі не «полювання на відьом», а вимушений захід для вирішення ситуації. Навала «євроблях» сягнула такої критичної точки, що водіям пропонують два шляхи: або легалізувати авто, сплативши мита, або позбутись такої автівки.

comments powered by HyperComments
- реклама -