На головну Інтерв'ю Альтернативні види палива, оптимізація котелень та інші шляхи здешевлення тарифу на тепло

Альтернативні види палива, оптимізація котелень та інші шляхи здешевлення тарифу на тепло

228

Опалювальний сезон у розпалі, а відтак для багатох платіжка за газ чи централізоване опалення нині найвища серед інших щомісячних комунальних платежів. Чи чекати володимирчанам іще більших платіжок за тепло у лютому,  як нині працює КП «Володимир-Волинськтеплоенерго», аби надавати якісні послуги, не підвищуючи тарифи? Про це ми поспілкувались із директором підприємства, котре постачає тепло у наші домівки, Сергієм Кобою.

– Сергію Анаталійовичу, розкажіть, як минає цьогорічний опалювальний сезон?

- реклама -

– Одним з найважливіших факторів якісної роботи нашого підприємства за останні три роки є повна відсутність аварійних ситуацій та стабільність роботи теплового господарства. Це вдається завдяки поступовій модернізації обладнання і мереж, а також належній підготовці до опалювального сезону. Ми втілили багато проектів власними силами, а також завдяки фінансовій допомозі міської влади. Зокрема,  самі за кошти підприємства встановили сучасне обладнання на центральних теплових пунктах, яке регулює температуру в автоматичному режимі, та нові твердопаливні котли із системою очищення викидів. Що також важливо, на найбільшій у місті котельні на вулиці Старицького, котра забезпечує теплом більше 30 відсотків багатоквартирних будинків міста, буде введено в експлуатацію сучасний модульний комплекс на альтернативних видах палива. Приємно також, що в рази знизилась кількість скарг споживачів щодо роботи підприємства.

У числі пріорітетів, які перед нами завжди ставила міська влада і громадськість – це надання якісних послуг та зниження тарифу, що є особливо важливим нині.  Ціна за природний газ росте колосально – цього опалювального періоду газ вже здорожчав на 52 відсотки,  його розподіл  – на 60, а електроенергія на 38, зростають також і інші складові тарифу. Розуміємо, що  розмір плати викликає незадоволення громадян міста, але підприємство змушене платити за енергоносії, які займають левову частину у складовій тарифу.

– Кілька тижнів тому на сторінках газети публікувалось корегування ваших тарифів у бік зростання. Проте, як зазначив міський голова, найближчим часом тарифи на комунальні послуги у місті не зростуть?

Наше комунальне підприємство належить громаді міста, інтереси якої представляє міська влада. Ми зобов’язані подавати інформацію із розрахунком про фінансову ситуацію підприємства щоразу при піднятті цін на складові тарифу (особливо енергоносії).

Зараз знайшли компромісні рішення разом із міською владою, аби зберегти і стабільність підприємства, і забезпечити те, щоб наші жителі не отримували платіжок із  захмарними сумами у них.

– Скільки населення міста нині боргує за теплопостачання?

– На початок опалювального періоду цей борг становив 5 мільйонів 700 тисяч гривень. Нині разом із поточними платежами це вже майже 10 мільйонів. Хочу наголосити, що завжди йдемо назустріч нашим споживачам, котрі мають проблеми з оплатою за комунальні послуги, оформивши реструктуризацію боргу тощо. А на злісних неплатників, котрі не звертаються до нас, аби якось розв’язати проблему із заборгованістю, подаємо до суду.

– Час від часу у соцмережах з’являються дописи, де користувачі діляться платіжками за тепло та газ. І часто в ідентичних за площею квартирах сума нарахування відрізняється у кількасот гривень. Від чого залежить ця різниця?

–  Близько 90 відсотків багатоквартирних будинків у нашому місті оснащені вузлами обліку теплової енергії, котрі показують, скільки теплової енергії спожив будинок. І якщо у  нім є справжній господар, котрий дбає, ади  уникнути зайвих  втрат тепла, тобто якщо встановлені двері і енергозберігаючі вікна, утеплений дах та труби у підвалі, то у результаті, у своїх платіжках жителі побачать значно нижчу суму, аніж у будинку, де гуляють протяги. Окрім цього, управляючий будинку чи голова ОСББ спільно з КП «Володимир-Волинськтеплоенерго» можуть контролювати температуру на вводі в будинок  і таким чином економити. Також значно заощаджують утеплені будинки, а також обладнані індивідуальним тепловим пунктом.

– Проте буває, що в одному будинку у різних квартирах неоднаковий температурний режим – у той час, коли одні потерпають від спеки, інші – мерзнуть…

Як правило, причиною цього є втручання жителів у внутрішньобудинкові мережі. Нещодавно з такою проблемою звернулись жителі одного з будинків на вулиці Поліської Січі. Під час обстеження виявили в декількох квартирах виведення батареї на балкон, завуження в два рази діаметрів трубопроводів системи опалення, відсутність перемичок на нагрівальних приладах, хоча це категорично заборонено законодавством. У результаті, сусідні квартири отримують недостатню кількість тепла.

Відповідальність за утримання та функціонування будинків несуть ОСББ, ЖБК та управляюча компанія, які повинні, в свою чергу, виявляти факти втручання в ці мережі,  вживати відповідних заходів та  готувати їх  до опалювального сезону.

– Усі зараз говорять про те,  як зекономити на компослугах, зокрема на теплопостачанні. Можливо, володимирчанам вигідніше буде встановлювати індивідуальне опалення? 

– Є споживачі, які хочуть встановити у себе в квартирі індивідуальне опалення, а є такі, котрі користуються пільгами чи субсидією, і вони проти цього. І якщо в будинку хоча б один житель проти від’єднання, то за законом його ніхто не може змусити це зробити, тож у такому випадку відключення цілого будинку є неможливим.

У нашого підприємства є чіткий план розвитку –  ми плануємо досягати  зниження тарифу завдяки енергоощадним технологіям та  використанню альтернативних видів палива. Наразі маємо чотири котельні, котрі працюють на твердому паливі і вже показують свою ефективність. Здешевлення послуги теплопостачання відбудеться і завдяки оптимізації котелень, адже в найближчому майбутньому плануємо виводити з дії застарілі котельні, зокрема підвальні.  Та, на жаль, нічого не буває без коштів, адже для цього підприємство потребує інвестицій різного виду.

Як керівник підприємства маю конструктивний діалог з міським головою, Ігорем Пальонкою, заступниками міського голови та депутатським корпусом щодо напрямків розвитку підприємства для того, щоб  його послуги були доброякісними, а тарифи мали тенденцію до  знижження. Тому ми переконані, що підприємство буде і надалі розвиватися та надавати якісні послуги жителям нашого міста.
                                                                                   Розмовляла Тетяна ІЗОТОВА.

Поділитися
- реклама -

Прокоментувати

Введіть Ваш коментар
Введіть Ваше ім'я

5 + один =