Соціологічне дослідження «Реформа профільної середньої освіти» охопило думки понад 80 тисяч респондентів – представників місцевої влади, освітян, батьків та учнів з усіх регіонів України. Його мета – вивчити обізнаність різних цільових аудиторій про реформу профільної середньої освіти, ставлення до ключових аспектів її впровадження та готовності учасників до відповідних змін. Додатково проаналізували й ставлення респондентів загалом до реформування середньої освіти в Україні відповідно до концепції «Нова українська школа».
Дослідження провели Київський міжнародний інститут соціології у квітні-травні 2024 року на замовлення Швейцарсько-українського проєкту DECIDE – «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» на запит Міносвіти.
Одним із його пунктів є ставлення учнів та батьків до 12 річної шкільної освіти. І ось, за даними опитування серед батьків учнів п’ятих та шостих класів переважає критичне ставлення до 12-річної освіти.
Загалом 59% негативно ставляться до цього, хоча з них категорично не підтримують – 25%.
Також у дослідження показало, що радше не підтримують – 34%. А підтримують запровадження 12-річної школи – 29% опитаних батьків.
Водночас серед учнів 10 та 11 класів 24% позитивно ставляться до того, що з 2027 року навчання в старшій школі триватиме три роки.
Майже стільки ж – 22% ставляться негативно. А понад половина учнів – 54% має або нейтральне, або невизначене ставлення до реформи.