Новини

Бізнес і війна: поради від маркетологині Аліни Кашапової, як зберегти і розпочати власну справу

Архів
27 переглядів

Фахівчиня зауважує, що попри складні часи, щоб втриматись бізнесу “на плаву” необхідно максимально адаптуватись до умов сьогодення. До того ж,  продовжуючи діяльність, підприємці роблять вагомий внесок в економіку країни.

“Вона зараз дуже постраждала. Якщо ми нині не почнемо працювати, то далі це буде ще важче. При цьому держава максимально намагається створити усі умови для відновлення роботи”, – пояснює Аліна.

Окрім цього, працюючи, так чи інакше бізнес задовольняє потреби споживачів, які нікуди не зникають, та закриває питання  працевлаштування: “Коли ви маєте роботу, зайняті своїм бізнесом, вам стає легше пережити всі ті події, про які дізнаємось щоденно. Бізнес – це те, що може врятувати моральний стан кожного і підтримувати нашу країну”, – впевнена фахівчиня.

Однак, не слід забувати, що в умовах особливої напруги вимоги до бізнесу теж зростають.

“Раніше шлях до покупки у клієнта мав три етапи: знаю-хочу-купую. Ще до війни до цих етапів додався ще один, який  нині є найважливішим. Це довіра. Тепер шлях клієнта такий: знаю-хочу-довіряю-купую. Тобто, нам треба вже не просто повідомити про наявність товару чи послуги, а довести, що компанії можна довіряти”, – пояснює маркетологиня.

Відповідну довіру можна сформувати за допомогою цінностей. Особливо актуальним та важливим залишається патріотизм. Українці сьогодні відмовляються купувати товари російського виробництва і, навпаки, активно підтримують вітчизняного.

“Компаніям потрібно підкріплювати свій патріотизм діями. Для цього не обов’язково заявляти про перерахування коштів на ЗСУ. Кожен бізнес може віднайти для себе той формат прояву патріотизму, який найбільше гармонізує з власною діяльністю. Є безліч способів це зробити: від поширення правдивої інформації до перерахування “кругленької” суми”, – наголошує Аліна і додає про необхідність збереження прозорості та відкритості до клієнтів.

До того ж, бізнес повинен мати власну місію – нерідко це бажання допомагати.

“Якщо ви не відчуваєте в собі бажання допомогти, намагаєтесь вдавати це і при цьому не відповідаєте на дзвінки клієнта, то це дуже погано впливає на довіру до вас. Цінності мають бути твердими та сталими”, – підкреслює маркетологиня.

Звісно, багато підприємців через війну втратили бізнес і бояться розпочинати власну справу знову. Проте, не варто піддаватися страху, а потрібно слідувати стратегії, яка допомагає обрати напрямок, в якому потрібно розвиватись, знайти  можливості та перспективи розвитку компанії. Це можна зробити або самостійно, або разом із фахівцем.

“Зверніть увагу на основні пункти, які потрібно виконувати в будь-якому бізнесі. Спершу почніть із аналізу вашої компанії. Це аудит фінансів та ресурсів, тобто що є наразі, щоб почати роботу. А також аналіз вашого продукту –  чи актуальний і чи можна його трансформувати”, – радить Аліна.

Далі треба сформувати ціль, у тому числі і фінансову, навіть і якщо вона мінімальна. Наступний етап – розробити нову карту шляху клієнта, тобто як споживач зможе користуватися вашими послугами, та план реалізації стратегії.

“Стратегія і бачення дозволить не відступити у важкі моменти ведення бізнесу, бо у вас буде чіткий план і ціль”, – наголошує фахівчиня і звертає увагу, що підприємцям у цей складний час не варто боятися просити допомоги, бо “зараз така ситуація, що в першу чергу кожен хоче допомогти. І маркетологи теж намагаються допомогти бізнесу”.

“Від бізнесу, маленького чи великого, залежить наше європейське майбутнє!”, – впевнена Аліна Кашапова.

Дарина ХАМІНА.

Коментарі
Поділитися
Головні новини
Реклама
keyboard_arrow_up