Новини

Комфортно до Європи. Як оновлюється українська залізниця?

Архів
52 переглядів

Мабуть, в Україні не знайдеться людини, яка хоча б раз у житті не подорожувала потягом. Залізничні шляхи простягаються на 20 тисяч кілометрів й охоплюють мережею всю територію країни. Щороку залізниця перевозить мільйони пасажирів і для комфортних подорожей потребує значної модернізації. Які поліпшення обіцяють в Укрзалізниці, і що вже змінилось, дослідив Центр громадського моніторингу та контролю.

Гаряче харчування та індивідуальні кондиціонери

Навесні 2018 року «Укрзалізниця» подала в Міністерство інфраструктури проект поділу потягів на три класи: комфорт, стандарт та економ. Вони відрізнятимуться якістю послуг та швидкістю руху, тобто пасажир платитиме більшу ціну за комфортнішу подорож.

«Ідея в тому, що якщо пасажир купує квиток на поїзд класу комфорт, він отримає новий вагон (термін служби до 10 років), біотуалети, кондиціонер тощо. Це буде повний пакет послуг. Ми припускаємо, що в поїздах класу комфорт будуть тільки купе та СВ-вагони», – пояснив начальник департаменту  Олександр Красноштан.

Серед переваг «комфортних» потягів буде, наприклад, індивідуальне регулювання температури у купе. Також гаряче харчування, яке з літа тестується у чотирьох нічних потягах.  Швидкість таких поїздів не менше 70 км/год, вони матимуть зручніший графік відправлення-прибуття.

Тим часом потяги класу «стандарт» складатимуться із вагонів віком 10-20 років. Вони теж матимуть кондиціонери і біотуалети, але рухатимуться повільніше ніж 70 км/год. Усі старіші вагони сформують економ-клас: переважно це будуть плацкартні вагони без кондиціонерів і біотуалетів.

У відомстві наголошують, що зміни покликані зрівноважити якість та ціну послуг. Втім, гарантують, що подорожі залізницею будуть доступні всім. Якщо за маршрутом курсує лише один потяг, то він буде класу «економ». При цьому ціну на економ-клас, як і раніше, визначатиме уряд, а тарифи на «комфорт» та «стандарт» регулюватиме «Укрзалізниця». Квиток «комфортного» потяга буде приблизно у 2,5 раза вищий, ніж економ-класу.

Масштабне оновлення

За даними «Укрзалізниці», для пасажирських перевезень вона використовує близько трьох тисяч вагонів.  Їх середній вік – 29 років. Усі вагони обладнані системою вентиляції, а 42 відсотки мають кондиціонери, 15 –  систему відеоспостереження. Частка вагонів комфорт-класу, тобто молодше 10 років, –  п’ять відсотків. Однак за наступні п’ять років збираються оновити 45 відсотків  парку.

Цього року  «Укрзалізниця» капітально відремонтувала 46 пасажирських вагонів і ще 53  планує модернізувати до кінця року. Крім того, у 2018 році Крюківський завод отримав замовлення на виробництво 54 вагонів. Перші поставки очікуються за кілька місяців. Нові та відремонтовані вагони буде легко впізнати: пофарбовані у корпоративні синьо-білі кольори компанії, а  з новим логотипом «Укрзалізниці».

Крім того, цього року Україна отримала 15 локомотивів американської компанії GeneralElectric. Угоду на постачання 225 сучасних екологічних тепловозів впродовж 15 років підписано в лютому 2018 року за участі Президента України. Американські локомотиви курсуватимуть на мелітопольському, миколаївському та маріупольському напрямках.

Потягом до Європи

За останній рік зафіксовано справжній бум міжнародних перевезень. Завдяки безвізовому режиму з ЄС пасажиропотік у цьому напрямку зріс у понад два рази і вперше перевищив популярність російського.

Пасажири можуть подорожувати залізницею до восьми країн Європи: Польщі, Угорщини, Австрії, Румунії, Словаччини, Болгарії, Литви та Латвії. Найпопулярнішими напрямками є Перемишль, Кошице, Варшава, Рига та Відень.  Лідирує «Інтерсіті» Київ–Перемишль, квитки на  який розлітаються дуже швидко.    Перспективним напрямком, на думку залізничників, є новий потяг «Чотири столиці» Київ–Мінськ–Вільнюс–Рига. Перший рейс поїзда був заповнений на 55%, що є досить високим показником.

Популярність європейських поїздів пояснюється перевагами у перевезенні багажу. «Укрзалізниця» дозволяє перевозити до 36 кілограмів багажу безплатно. Тож у планах – подальше розширення європейських маршрутів.  На міжнародних рейсах будуть курсувати лише «комфортні» потяги.

Мінінфраструктури поки не схвалило «класовість» вагонів, однак в УЗ очікують, що нові правила почнуть діяти вже до початку зими.

Коментарі
Поділитися
Головні новини
Реклама
keyboard_arrow_up