Новини

Майже десять років «VitaDent» розвінчує зубні міфи

Архів
131 переглядів

Якби не наша журналістська цікавість, засновник стоматологічної клініки «VitaDent» Олексій Миронюк навіть не замислився б та не підрахував, що зовсім скоро виповнюється 10 років з того часу, як його лікувальна установа відчинила двері для пацієнтів у приміщенні на  вулиці Сагайдачного, 3.  А розповісти про цього лікаря і його справу  попросив один з наших багаторічних читачів.

Раніше, розповідає лікар, два роки працював у орендованому приміщенні по вулиці Устилузькій. А ще раніше здійснював стоматологічну практику у місті Нововолинську, куди потрапив після інтернатури у Львівському державному медуніверситеті ім.Данила Галицького. Нині за його плечима ще багато різноманітних курсів, здобуті вузькі спеціалізації лікаря – стоматолога-терапевта, ортопеда та хірурга, вибудувана система стоматологічної допомоги та клініка, яка зажила слави однієї з найкращих у місті.

«На початку своєї діяльності я не раз чув скептичні зауваження, мовляв, у невеликому місті зробити щось достойне не вдасться. Але ж вдалось. Тепер колеги з інших міст приїжджають переймати досвід, оглядати наше обладнання – сучасне, світового рівня». – розповідає Олексій.

Лікарі,  у «VitaDent», працюють із дентальними мікроскопами, якими у клініці обладнано обидва кабінети для прийому пацієнтів. Мікроскопи збільшують зображення у 25 разів, виводять також його на екран комп’ютера. Таким чином лікар бачить найменші пошкодження зубних тканин, точність прилягання вінірів. Якісне лікування кореневих каналів неможливе без дентального мікроскопу. Бо як же можна робити те, чого не бачиш, задає риторичне запитання Олексій Петрович.

Хоча, і з «невидимим ворогом», каже, у клініці ведеться боротьба. Мова йде про стерильність, щодо якої у лікаря особливо високі вимоги. Щоб було зрозуміло, пояснює: коронавірус не надто змінив їхні підходи до чистоти. Халати, шапочки, рукавички, бахіли для персоналу і пацієнтів, дезінфектори при вході – все це вони використовують постійно. Зараз доповнили екіпірування прозорими щитками, що закривають обличчя спеціаліста, який здійснює лікувальні процедури.  Наче на підтвердження його слів, до клініки заходять двоє відвідувачів, як виявилось згодом, постійних, без жодних зауважень медсестри прямують обробляти руки дезрозчином, одягають на взуття одноразові бахіли, не знімають масок. Тож зразу стає зрозуміло – тут усі дбають про чистоту. Прилади та інструменти проходять усі етапи стерилізаційної обробки із використанням спеціальних засобів і автоклава B+ класу, щоб жодні бактерії та віруси не прижились на них.

Ще один вартий уваги момент – електронний облік пацієнтів. У той час, коли більшість лікувальних установ лише освоюють програми, тут давно все комп’ютеризовано. Заведено амбулаторні карти на близько 4,6 тисячі осіб, графік прийому та запис до лікаря теж у електронному форматі. За день, каже власник клініки, приймають небагато відвідувачів, переважна більшість із яких приходять на планове лікування, тривалість прийому не обмежують якимось стандартним середнім часом, а встановлюють індивідуально, відповідно до особливостей кожного пацієнта.

Орієнтування на сімейну медицину – багаторічний принцип роботи клініки. Цьому сприяє висока якість послуг, упевнений Олексій Петрович, адже людина, отримавши хороший лікувальний результат, обов’язково попіклується про те, щоб її рідні та близькі, коли виникне проблема зі здоров’ям ротової порожнини, теж потрапили у надійні руки. Так воно й ведеться – на обліку у «VitaDent» перебувають цілими сім’ями.

А ще більше половини їхніх пацієнтів – іноземці або українці, які постійно проживають за кордоном. Європейців влаштовує порівняно низька ціна на стоматологічні послуги у поєднанні зі справді високим рівнем обслуговування. «Стоматологія дуже змінилась за останні роки і серед усіх інших галузей медицини, напевно, перша за рівнем розвитку. Українські стоматологічні заклади нічим не гірші за такі ж у Польщі, Німеччині, Чехії. Ми з колегами любимо вчитися чомусь новому, прогресивному, застосовуємо новітнє обладнання. А було б краще – воно було б у нас».  Втім, зазначає, рівень надання послуг формує ціну на них, тож лікування зубів – справа недешева.

У клініці четверо лікарів, які надають усі види амбулаторних стоматпослуг.  Серед них реставрація зубів, лікування кореневих каналів, встановлення брекетів, вінірів і коронок, дентальна імплантація, видалення зубів, усунення твердого та м’якого нальоту тощо. Всі процедури відбуваються зі знеболенням. Із застереженням  ставляться до хімічного відбілювання зубів, адже для багатьох ця процедура має протипокази.

Та не тільки лікуванням пишаються спеціалісти клініки «VitaDent»,  а тим, що їм вдалося у своїх постійних пацієнтів сформувати стійкі навички правильного поводження з зубами. Тож ідуть до них не тоді, коли болить, а для проведення гігієнічних процедур та профілактики. Так двічі на рік пацієнти мусять зняти наліт, який може стати причиною захворювання ясен, а як показує загальна статистика у стоматологічній сфері, зараз більше людей страждають не від карієсу, а від парадонтиту, що інфікує та руйнує кістку, до якої кріпляться зуби. Тому лікар-гігієніст-пародонтолог обов’язково оглядає зубо-ясенні кишені на предмет захворювання. У цьому контексті Олексій Миронюк наголошує, що радить не вірити рекламі, яка обіцяє за допомогою зубної пасти усунути кровоточивість ясен, адже вилікувати симптом – не вихід, коли потрібно усувати причину хвороби. Краще прийти до лікаря, бо й самостійно встановити приховані процеси в зубах пацієнт не може.

Щодо основних порад з домашнього догляду за зубами, то обов’язково, каже лікар, щодня два рази чистити зуби за допомогою індивідуально підібраних засобів протягом 2 хвилин, якщо ви користуєтесь електрощіткою, та трьох хвилин, якщо ручною. Ідеальним помічником для чищення міжзубних проміжків є тоненькі йоршики, радить він користуватись і зубною ниткою для видалення залишків їжі. Якщо ви почистили зуби на ніч, не варто влаштовувати ще собі маленький перекус – навіть після бутерброда чи яблука, зуби слід почистити повторно.

Крім того, лікар з готовністю розвінчує міфи, які чомусь склались у населення. Приміром, у клініці, демонструє Олексій Петрович кавомашину, прийнято пригощати гостей кавою. А на запитання, чи не впливає вона на колір зубів, відповідь у нього одна: «Ні!». Справа у тім, що фарбування зубної емалі при вживанні кави відбувається через зубний наліт, тож якщо ви дбаєте про свої зуби, дотримуєтеся правил гігієни, боятись потемніння не варто.

А ще тут стоматологи, на радість малечі, не проти солодощів, які є джерелом енергії та стимулятором роботи мозку. Щоправда, споживати їх можна з певними умовами: після вживання солодкого слід почистити зуби, або хоча б добре виполоскати рот, аби їжа не залишалась у міжзубних щілинах та не ставала майданчиком для розмноження бактерій. Тому батьків, які звикли давати малим дітям вночі підсолоджену водичку, стоматологи клініки застерігають не робити цього. «Цукор, залишаючись на зубах протягом нічної пори руйнує їх найбільше, тож якщо ви не хочете, аби дитина мала так званий «пляшечковий карієс», що залишає малюка без зубів у ранньому віці, перегляньте цю шкідливу звичку!». – пояснюють вони.

Як би там не було, Олексій Миронюк та його колеги упевнені, що в загальному ставлення до свого здоров’я у людей поступово міняється. Скажімо, якщо серед їхніх пацієнтів на початку діяльності клініки на 4-5 жінок припадав лише один чоловік, то тепер відвідувачів обох статей майже порівну, а це значить, що й чоловіки почали дбати про себе. Під час занять на стадіоні Олексій, каже, помічає, як збільшується у місті число спортсменів-любителів, багато хто, як і він зі своїми дітьми, любить велоспорт. І це чудово, вважає лікар, хоч, зізнається, більше схиляючись до активного відпочинку, сам інколи полюбляє усамітнитись та порибалити на тихому березі водойми.

У своєму житті стоматолог Олексій Миронюк не бачить іншої справи, на яку б міг поміняти лікарську практику. До речі, незабаром у «VitaDent» буде ще одна вакансія лікаря, тож він запрошує у команду когось молодого і готового до постійного розвитку та вдосконалення професійної майстерності. А громадянам радить не відкладати на потім те, що можна виправити уже зараз, щоб на вулицях нашого міста нам зустрічались люди тільки з відкритими та красивими посмішками.

Юлія ПАШКОВА.

 

 

 

Коментарі
Поділитися
Головні новини
Реклама
keyboard_arrow_up