На головну Новини Медична реформа дає вибір пацієнту, керівництву лікарні, місцевій владі. Інтерв’ю з Олександром...

Медична реформа дає вибір пацієнту, керівництву лікарні, місцевій владі. Інтерв’ю з Олександром Клачуком

90

Хід медичної реформи хвилює кожного, адже немає нічого важливішого за здоров’я. Газета «Слово правди» знайомила читачів із лікарями сімейної медицини, педіатрами, терапевтами, аби можна було обрати для себе і своїх близьких фахівця, якому довіряємо. Про те, на якому етапі перебуває зараз реформування галузі у нашому місті й районі, чим переймаються і про що хвилюються, чого остерігаються наші медики,  розмовляємо із головним лікарем ТМО Олександром Клачуком.

   -Олександре Георгійовичу, за вашими словами близько шести тисяч володимир-волинців уже уклали угоди про первинну медико-санітарну допомогу. А головний лікар ТМО підписав таку декларацію?

- реклама -

   –Звичайно, було б соромно досі цього не зробити.  І я , і моя сім’я у повному складі, і вся родина головного лікаря ЦПМСД  Катерини Чубок уже оформили декларації з нашими фахівцями.

   ТМО і безпосередньо Центр первинної медико-санітарної допомоги працюють у задекларованій президентом і урядом реформі, що втілюється у життя із першого квітня. Із цих днів жителі міста і району почали підписувати перші декларації  з нашими лікарями. Ми постаралися поінформувати жителів громади про лікарів сімейної медицини, терапевтів, педіатрів, які у нас працюють. Повісили інформаційні стенди з фотографіями лікарів у відділеннях, подали ці дані у пресу, телебачення, розмістили на сайті ТМО на Фейсбуці. Ото ж зараз кожен житель громади може вільно познайомитися з лікарями, розпитати про них людей, яким довіряє, має право підійти і просто порозмовляти з лікарем. Зараз найактивніше укладають декларації на обслуговування дітей, часто звертаються старші категорії населення. А от молодь дещо пасивніша.

–  Чому треба поспішати із підписанням декларацій?

– Тому що від цього залежить фінансування лікувального закладу. Після того, як будуть укладені і  передані на відповідний сервер декларації,  ТМО чи  центр ПМСД зможе укладати угоду із Національною службою здоров’я. (Це новоутворена державна структура, що безпосередньо фінансуватиме лікувальні заклади для надання  як первинної так і вторинної медичної допомоги). Чим пізніше наші громадяни підпишуть декларації, тим пізніше лікарня почне працювати по-новому. Фактично угоду з НСЗУ можна буде укладати вже з 1 липня, та навряд чи ми встигнемо. Тому працюватимемо у нових умовах з третього чи четвертого кварталу цього року.  Ми дуже зацікавлені у підписанні договорів із Національною службою здоров’я, бо хочемо, щоб наші заклади охорони здоров’я фінансувалися краще.

Тому ще раз нагадую володимир-волинцям, що декларація – це юридичний документ, який засвідчує, що громадянин обрав  лікаря і хоче отримувати допомогу первинного рівня саме від нього. Це вільний вибір людини, незалежний від місця реєстрації і проживання. Кожен член сім’ї має право обрати окремих лікарів, а можна і одного для всієї сім’ї. Один примірник роздрукованої , перевіреної  і підписаної пацієнтом декларації залишається у нього, другий – у лікаря, її електронний варіант передається на сервер НСЗУ.

   – Чи достатньо забезпечені лікарі комп’ютерами і принтерами?  

-Міський бюджет допоміг нам коштами на купівлю оргтехніки, паперу. Зверталися за фінансовою допомогою і в ОТГ. Декларації  вводять самі лікарі, медсестри чи звертаються до оператора ком’ютерного набору  – все залежить від фізичних і виробничих можливостей та часу, але справа не стоїть на місці. Частіше, до обіду, коли більше йде хворих – ведеться прийом, а оформлення декларацій проводиться пополудні, коли менше пацієнтів, щоб не створювати критичних ситуацій. Бачу, населення з розумінням до цього ставиться. Трішки було складно перший місяць у дитячій поліклініці, бо там мало кабінетів, але поступово робота налагодилася.

  –  Чи є у ТМО лікарі, які вже підписали необхідну кількість декларацій?

-Ні. Зараз такого ще немає і по області. За рекомендаціями МОЗ, з одним лікарем має бути підписано дві тисячі декларацій, це дуже багато, враховуючи, що у попередніх нормативних документах навантаження на лікаря сягало 1200-1500 чоловік населення . Сам працював дільничним терапевтом, тому розумію, це дуже великий обсяг. Поки не можемо передбачати нічого конкретного, бо зараз абсолютно нові підходи до  співпраці між пацієнтом і лікарем, закладом і пацієнтом. Держава запропонувала робити вибір і людині, і закладу.

Розуміємо, що навіть, якщо підписання декларацій буде завершене у 2018 році, це не буде остаточним – людина може змінити свою думку і підписати декларацію з іншим лікарем. Так, наш заклад зацікавлений у більшій кількості декларацій, але важливо і те, що пацієнт показує своїм вибором, який лікар хороший, а який – гірший. А це вже інформація для керівництва,  аби регулювати рівень заробітної плати.

  – Чи будуть зміни у роботі медсестер?

– Юридично медсестри прив’язані до лікаря. Реформа передбачає, що підписує декларацію тільки лікар. Думаю, що обслуговувати населення буде медсестра, за яка закріплена за відповідним лікарем.

   – Де обслуговуватимуться сільські мешканці?

-Ніхто не відміняє приписні дільниці, люди можуть іти до нас, як і раніше. Але вирішити, в якій структурі має надаватися медична допомога  жителям наших громад, – справа влади.  Ми подали керівництву міста, району, об’єднаних територіальних громад наше бачення. У найближчі місяць-два  відбудуться відповідні сесії, які це визначать. Ми з розумінням поставимося до будь-якого їхнього рішення. Деякі жителі сільської місцевості вже уклали декларації з володимир-волинськими лікарями. Але ж в Овадному, Устилузі, Березовичах  функціонують амбулаторії загальної практики сімейної медицини, з їхніми лікарями також укладають декларації. Ці  установи у майбутньому можуть стати самостійними госпрозрахунковими юридичними особами. Але, за законом, неприбутковими, хоча самі муситимуть вирішувати усі свої господарські, кадрові проблеми. Це змушує і медиків на місцях, і владу добре зважити, обмірковуючи різні варіанти розвитку подій.

   – Що у медичній реформі, на вашу думку, може викликати найбільші нарікання пацієнтів?

– Зокрема, це виклики лікаря додому до пацієнта. Новий закон не передбачає роботи довідкового бюро. Але зараз воно у нас працює, не можемо раптово призупинити роботу телефону 2-39-39 у дорослій чи не приймати виклики у дитячій поліклініці.  Хочемо підійти до цього плавно. Адже за реформою,  лікар, добре знаючи стан свого пацієнта має самостійно вирішувати, чи треба йти на виклик, і домовлятися про це із пацієнтом. Бо, йдучи до людини додому, замість того, аби в умовах лікувального закладу надати допомогу чотирьом пацієнтам, він витрачає час лише на одного та ще й без необхідного медичного обладнання. Вважаю, через певний проміжок часу, це відрегулюється, звичайно, до важкохворого лікар приходитиме, не виключаю, що хтось із пацієнтів змінить фахівця.

Достатньо й інших підводних каменів. Наприклад, за нововведеннями, пацієнт із первинної ланки може бути скерований у ту чи іншу лікарню. Так, якщо у нас не буде фінансування для роботи офтальмолога, жителю Овадного доведеться їхати зі скалкою в оці аж до Луцька. Чи зручно це хворій людині?

   – Громади уже посилають представників у госпітальну раду…

– Так, у трьох ОТГ з цим уже визначилися. Зараз обговорюються кандидатури від нашого міста, питання вирішуватиметься на сесії міської ради 26 червня. Госпітальна рада має дорадчі права, фінансові й адміністративні питання лишаються у повноваженні відповідних рад  і виконкомів. Наскільки госпітальні ради впливатимуть на різні процеси, покаже час. У її складі не обов’язково мають бути лише медики, вважаю, це має бути збірна команда, яка відстоюватиме свою територію для якісного надання медичної допомоги.

   Розмовляла Ірина НАДЮКОВА.  

Поділитися
- реклама -

Прокоментувати

Введіть Ваш коментар
Введіть Ваше ім'я

11 − 4 =