Новини

Мистецьке сяйво Віталія Федоренка

Архів
71 переглядів

Майстерня художника – це його персональний, інтимний світ. У Віталія Федоренка він наповнений світлом і теплом. Його картини мовби випромінюють внутрішнє сяйво і “розмовляють” із глядачем. Можливо, завдяки особливому стилю, в якому творить художник, а може – завдяки його внутрішній енергетиці, частку якої Віталій вкладає у кожну свою роботу.

Розгадав секрет техніки Івана Марчука

Якщо ви знайомі з творчістю українського митця, який увійшов до рейтингу 100 геніїв сучасності за версією британського видання “Дейлі Телеграф”, то знаєте: Іван Марчук створив авторський спосіб живопису “пльонтанізм”. Його назва походить від діалектизму “пльонтати” – “переплітати”. Це не просто техніка зображення, яка полягає у нанесенні фарби тонкими кольоровими лініями, їх переплетенні під різними кутами, чим досягається ефект об’ємності й світіння, створюється враження, що зображення зіткане з тонких ниточок, клубочків барв. Це також і особливе світовідчуття та його передача на полотні. Саме в такому стилі створює свої картини і Віталій Федоренко.

Ні, на майстер-класи до Івана Марчука він не їздив – зрештою, той нікому професійних секретів не відкриває. Навіть картини видатного митця наживо, не в інтернеті, а в галереї, побачив уже після того, як опанував пльонтанізм. Шукав шляхи, як відтворити цю техніку, самотужки. Експериментував. І навчився “заволікати” фарбу, як ниточку, та виплітати нею зображення на полотні. Першою роботою, виконаною у цій техніці, став зимовий краєвид з міцним крислатим дубом.

Технічні секрети пльонтанізму Віталій не відкриває нікому. Завжди працює за зачиненими дверима. «Це кропітка робота, вона займає чимало часу і потребує величезного терпіння», – каже Віталій. На створення однієї картини може піти кілька тижнів. Але коли вдивляєшся у переплетення тонесеньких ліній, які ніби відтворюють кожну травинку, кожен промінчик сонця чи найдрібніші хвильки, розумієш: воно того варте.

А з Іваном Марчуком Віталій таки згодом познайомився особисто. На запрошення митця побував на його виставках, спілкувався, відвідав майстерню.

Картини на прабабусиному полотні

Мистецьких академій і творчих факультетів Віталій Федоренко не закінчував. Усе, що має за плечами, – це художня школа, де навчався у Людмили Вікентіївни Срібняк, та величезне бажання вчитися і розвиватися. До створення картин він береться серйозно і вдумливо. У своїй творчій роботі максимально чесний. Навіть основу для картини, полотно з підрамником, готує сам: використовувати зроблене кимось – це, каже, ніби в чомусь фальшивити. «А свої перші роботи малював на домотканому полотні, яке залишилося у спадок від прабабусі, – розповідає художник. – У цьому є щось особливе, коли твориш мистецтво на основі, створеній більше ста років тому руками рідної тобі людини».

Світлотіні, захід і схід сонця, неповторні миттєвості природи – усе це здатне торкнути душу художника, надихнути на творчість. Працює він і з фотографіями, світлини пейзажів дають поштовх ідеям, які потім розвиває у картині, додає щось своє, вкладає найсвітліші думки і почуття. «Коли на душі погано чи похмуро, навіть не підходжу до полотна», – зізнається Віталій. – «Краще пересиджу, дочекаюся гарного настрою».

«Живопис для мене – не ремесло, не робота, не бізнес-проект. Це – мова моєї душі», – каже художник просто. Малює він тільки те, у чому відчуває внутрішню потребу, і не працює на замовлення.

Найбільше у творчому доробку Віталія пейзажів та абстракцій. На перших – неймовірна краса і велич природи, на других – найщиріші і найбільш сильні його внутрішні переживання. Але нещодавно художник взявся за інший жанр – малює портрет артистки Оксани Науменко. Ця жінка, зауважує Віталій, не лише талановита, але й робить багато добрих справ. Тож портрет, виконаний в унікальній техніці, стане подарунком для неї.

Побачити ранні роботи Віталія Федоренка містяни могли на персональних виставках у 2015 та 2017 роках – одна була в культурно-мистецькому центрі, інша – у музеї. Зараз хоче провести ще одну, зібрати на ній уже суто ті роботи, які виконані у техніці пльонтанізму. Виставлявся також у Польщі, де п’ятий рік поспіль бере участь у пленерах.

А зараз більшість робіт Федоренка мешкають у його майстерні. Вона радше нагадує галерею – світлі стіни, обвішані полотнами, сонячне світло з вікна. Зі стін аж бринять позитивними вібраціями зимові й літні краєвиди – густе різнотрав’я, силуети нічного лісу, зграбні копички сіна… Віталій каже, що серед них не має улюбленців. Вони як діти, всі рівні. Та коли вже виходимо із майстерні, зізнається: уже замикаючи двері, прощальний погляд щоразу кидає на картину, яка висить навпроти: золотисте сонце над озером, вода якого теж схожі на розтоплене золото. Ця робота художника називається «Сяйво». І, дивлячись на неї, починаєш ізсередини сяяти.

Віталіна МАКАРИК.

 

Коментарі
Поділитися
Головні новини
Реклама
keyboard_arrow_up