На головну Війна Нові правила розміщення вивісок у місті

Нові правила розміщення вивісок у місті

101

Нещодавно на черговій сесії Володимирської міської ради депутати прийняли важливе рішення – зміни до порядку розміщення зовнішньої реклами у місті, додавши новий пункт – вимоги до оформлення вивісок на будівлях Володимира. Воно включає розгорнуті рекомендації щодо вигляду та розміщення вивісок і табличок на будинках у Володимирі із прикладами – як має бути і як небажано. Якими можуть бути вивіски і як вони можуть розташовуватися, а якими ні, пояснює начальник відділу містобудування та архітектури управління містобудування, архітектури та комунальних ресурсів Тарас Киба.

Він зауважує: ніхто не ставить перед собою завдання когось впіймати на порушенні, покарати чи створити незручності для бізнесу, але стартує робота із впорядкування того, що робилося в плані оформлення фасадів будинків вивісками і табличками досі. “І йдеться не лише про естетику. Адже, погодьтеся,  елементи, що створюють суттєві незручності водіям і перехожим і можуть спричинити аварійну ситуацію на дорозі. Зокрема, маю на увазі елемент з назвою аптеки на  перехресті Ковельської і Драгоманова, який блимає червоним і зеленим, – його дуже легко сплутати із сигналами світлофора”, – додає він. Відтак рішення, покликане врегулювати всі ці ситуації, прийняли, спираючись на неодноразові побажання жителів міста та депутатського корпусу міськради.

- реклама -

Отож, у межах зони регулювання забудови, визначеної історико-архітектурним опорним планом (а це перший документ у місті, який регулює питання охорони культурної спадщини, затверджений Мінкультом) встановлення та монтаж вивісок погоджується на засіданні архітектурно-містобудівної ради при управлінні містобудування та архітектури міськвиконкому.

“Іншими словами, порядок такий: хочете відкрити магазин – представляєте нам макет своєї вивіски, ми розглядаємо і погоджуємо або ж даємо свої рекомендації. Таким чином в межах зони регулювання забудови хочемо зменшити цей візуальний шум і надати будівлям гармнонійнішого вигляду”, – пояснює головний архітектор.

 Зона регулювання забудови, відповідно до опорного плану, обмежується перехрестя вулиць Луцької-Карбишева, тягнеться по Устилузькій, захоплюючи будівлю педколеджу, а по Ковельській до ринку “УСВ”.

Підприємцям також запропонували рекомендовані схеми, згідно з якими слід виконувати встановлення та монтаж вивісок. “Звичайно, ітимемо демократичним прозорим шляхом і будемо зважати на обставини: скажімо, якщо якась мережа закладів має затверджений корпоративний стиль, то ми не вимагатимемо його змінити, але очікуємо, що все буде в міру і без порушень”, – підкреслює Тарас Киба.

Детально прописані і недопустимі рішення в оформленні фасадів. Скажімо, розміри вивісок мають бути пропорційно масштабними до архітектурного рішення фасаду і його елементів та не виходити за межі приміщення, у якому здійснює діяльність об’єкт господарювання. Також вивіска повинна враховувати розмір та місце розташування раніше погоджених і встановлених на цьому ж будинку вивісок.

Окремі умови прописані для розміщення вивісок в межах історичного ареалу міста,  що обмежений перехрестям вулиць Луцької – Василівської, Князя Романа – Устилузької – Коперніка та кірхою на Ковельській і будинком редакції газети “Слово правди” на Драгоманова. Тут заборонені світлові табло та монітори, рухомі рядки, вивіски із динамічною підсвіткою, а також вивіски із закриттям огорож, балконів, архітектурного та скульптурного декору фасадів.

Також особлива увага у рішенні приділена  пам’яткам архітектури місцевого та національного значення: розміщувати на них вивіски можна не вище першого поверху. Тобто якщо в будинку є кілька установ, закладів чи організацій, то їхні найменування можна розмістити на табличках біля дверей, але вивішувати їх на другому поверсі не можна, оскільки це перешкоджатиме сприйняттю фасаду.

Відтак, підприємцям, які відкриватимуть нові заклади, потрібно буде спершу представити макет своєї вивіски та план її розміщення архітектурно-художній раді міста. А як із тими, які вже є?  “Надішлемо листи, тоді у складі невеличкої комісії будемо обходити їх, а якщо ніяких змін не буде, будемо складати адміністративні протоколи, які розглядатиме  адмінкомісія», – пояснює Тарас Киба. Він додає, що є позитивні приклади комунікації, коли підприємці дослухаються до рекомендацій і вносять необхідні зміни, але, на жаль, є й негативні. До других навідуватися будуть уже з протоколами.

З повним текстом рішення № 14/39 «Про внесення змін та доповнень в рішення міської ради від 23.12.2021 № 12/17 «Про затвердження Порядку розміщення зовнішньої реклами у Володимир-Волинській міській територіальній громаді» від 3 червня 2022 року, а також додатками до нього, які містять візуалізовані рекомендації щодо оформлення вивісок, можна ознайомитися на сайті міської ради у розділі «Документи».

Віталіна МАКАРИК.

Поділитися
- реклама -

Прокоментувати

Введіть Ваш коментар
Введіть Ваше ім'я

4 × один =