На головну Новини Після річної перерви відновила виробництво швейна фабрика

Після річної перерви відновила виробництво швейна фабрика

40

Через пандемію коронавірусу, що паралізувала роботу багатьох закладів торгівлі, підприємств  та установ, змушена була припинити роботу місцева швейна фабрика, яка уже багато років шиє сорочки на замовлення європейських виробників. Після річної перерви відновилося виробництво, але на робочі місця повернулися не усі працівники. То ж як нині працює підприємство, де бере сировину, куди постачає готову продукцію – про це та інше спілкуємося з директором ТзОВ «Фабрика ВВ» Ігорем Гаркотом.

 Володимир-волинська швейна фабрика, що заснована ще у червні 1945 року, за період існування переживала різні часи та долала чимало викликів. То великими темпами нарощувала виробництво, то намагалася втриматися на плаву. Асортимент продукції змінювався, розширювався її перелік, але все ж десятки років фабрика спеціалізується на пошитті чоловічих сорочок. Зараз – це єдиний напрям її роботи. Виготовляють продукцію на замовлення європейських виробників, торгових марок – з їхньої сировини та за їхніми лекалами. 

- реклама -

Карантинні перепони

Минулого року, коли задля запобігання поширенню коронавірусної інфекції у світі почали вводити жорсткі карантинні обмеження, у Німеччині, Польщі, Швеції припинили роботу торгові центри, де реалізовувалися зокрема й сорочки, які відшивалися на фабриці у Володимирі-Волинському. Замовлень не було, тому з квітня 2020 року повністю зупинилася робота підприємства. Відновила діяльність швейна фабрика лише три місяці тому і потрохи нарощує обсяги виробництва. Як розповідає Ігор Богданович, за цей період траплялися невеликі разові замовлення як, приміром, пошиття захисних масок, але до такої роботи залучалася лише частина колективу. Було кілька спроб запустити виробництво, та нестабільна ситуація з поширенням COVID-19 цьому не сприяла.

– Внаслідок тривалого простою колектив зменшився на 100 працівників – до роботи їх повернулося 140. Зрозуміло, що людям у цей період було непросто, вони змушені були шукати підробітки, а хтось – нову роботу. Я вдячний тим, хто залишився вірним підприємству, не сумнівався, що відновимо діяльність.  Сподіваюся, що і надалі працюватимемо без перебоїв, хоча є побоювання, що через поширення штаму коронавірусу «Дельта» можуть знову ввести карантин, – каже очільник підприємства.

У нових умовах

 «Фабрика ВВ» є флагманом з пошиття сорочок в Україні. Замовляють її продукцію компанії з Польщі та Литви. До речі, підприємство з Литви, з яким фабрика співпрацює уже понад 20 років, є субпідрядником, тобто торгові марки Англії, Великобританії, Швеції замовляють у них пошиття одягу, а виконує роботу місцева швейна фабрика. Таким чином у багатьох європейських країнах продаються сорочки, що виготовлені руками володимирських майстринь.

На український ринок продукція не надходить. Як пояснює Ігор Богданович, був період, коли сорочки реалізовували у великих торгових мережах  «Сільпо», «Ашан». Тоді фабрика виготовляла їх спеціально для продажу. Згідно з домовленостями, через 90 днів усе, що не розкупили (а це близько 20%), поверталося. Зазвичай це сорочки малого або великого розміру, а доповнити розмірний ряд не вдавалося, адже відтінок тканини міг відрізнятися. Крім того, за словами директора, тоді зіткнулися також із різним підводними каменями, що не спряло такій подальшій діяльності, а ще побачили наявність «сірого» товару, який відшивається малими партіями і за нижчими цінами продається на найбільших ринках країни, або ж приходить як імпорт з Китаю.

Власники швейного підприємства – це київська компанія, яка володіє також швейною фабрикою у Краматорську. Між обома фабриками налагоджена тісна співпраця: якщо потрібно виконати велике замовлення в короткий термін, то можуть над ним працювати обидві, розділивши обсяг роботи.

Ігор Гаркот розповідає, що частіше іноземні замовники обирають саме володимирське підприємство через близькість до кордону, відповідно менше часу і затрат іде на транспортування сировини та готової продукції. А зараз, коли усі потрохи повертаються до звичного життя і діяльності, коли потрібно поновлювати асортимент товарів, на які є попит, великі компанії хочуть якомога швидше їх отримати, щоб у найкоротші терміни заповнити полиці магазинів. Приміром, за десять робочих днів на фабриці мають виготовити чотири тисячі сорочок, хоча раніше на це міг іти місяць. «Мусимо шукати компромісне рішення. Якість, термін і ціна – це три складові, які маємо витримати», – каже Ігор Богданович, який працює на підприємстві вже понад двадцять років і  чималий період його очолює.

Директор з вівторка по п’ятницю виконує свої обов’язки в офісі у Києві, де працює з інформацією, веде перемовини з замовниками, а тут, у Володимирі-Волинському, як єдиний організм виготовляє продукцію фабрика. Кожен працівник долучається до процесу пошиття сорочки, не залежно від того в офісі він працює чи безпосередньо на виробництві.

Конструктор перевіряє правильність лекал і в разі неточностей у замірах – вносить корегування, технолог визначає послідовність роботи, інженери з підготовки виробництва забезпечують швачок фурнітурою –  нитками, ґудзиками, бирками. Діє закрійний і два швейні цехи, експериментальна лабораторія. У штаті працює декларант, який перевіряє всі дані давальницької сировини і звіряє продукцію для відправлення. Є медична сестра, яка надає допомогу кожному, хто цього потребує, а у період карантину саме на її плечі лягла відповідальність за здоров’я всього колективу.

Директор каже, що кожен охочий може стати частиною колективу підприємства. Для цього не потрібно мати спеціальну професійну освіту. Головне – бажання працювати, а виконувати необхідну роботу за машиною навчать. 

На швейній фабриці трудяться на обладнанні провідних європейських виробників. Є новіші моделі машин, а є й такі, що справно працюють уже не один десяток років.

 – Звичайно, ми намагаємося втримати певний рівень, тому що до нас приїздять замовники чи їхні технологи, які перевіряють якість пошиття виробів. А нові партнери, перед тим, як розпочати співпрацю, вивчають документацію, знайомляться зі списком обладнання, відвідують виробництво, щоб побачити, чи тут створені належні умови праці та чи є все необхідне для виготовлення продукції, – розповідає керівник фабрики.

Сорочки за сто євро

Зараз на підприємстві виготовляють велике різноманіття сорочок, хоч раніше переважали кількісні показники. Модель в одному кольорі нині може налічувати 25 одиниць, а колись  то й  дві з половиною тисячі. Замовники, яким потрібен був товар великими партіями, частково «відсіялися», обравши для виробництва Бангладеш і Китай, бо ж тканина на ці вироби використовується виробництва Піднебесної. Продовжують співпрацю ті, хто хоче задовольнити смаки різних покупців, тому замовляють пошиття сорочок широкого асортименту.

Сорочка, що виготовлена на швейній фабриці у Володимирі-Волинському, за кордоном коштує 100-150 євро. Саме такі цінники прикріплюють  відразу на підприємстві на уже готовий виріб перед пакуванням і відправленням. Тут також сортують продукцію для кожного окремого торгового закладу.

По тому, що відшиває фабрика, можемо оцінити попит покупців і зрозуміти, у які сорочки одягаються європейці. Як каже Ігор Богданович, хоч Європа обирає трикотажні вироби та надає перевагу вільному або спортивному стилям, все ж сорочка залишається важливим елементом гардеробу кожного чоловіка. На фабрику постійно надходять замовлення на пошиття класичних виробів, що завжди у моді. Вони виготовляються з однотонної тканини, або ж у легеньку смужку. Їх одягають під костюми на урочистості, або під смокінги. Часто замовляють сорочки вільного стилю. Тканина для таких зазвичай з принтом: квіточки, листочки, пір’їнки, телефони, мотоцикли та інше. Шиють переважно сорочки стандартного фасону або приталені з виточками на спині. Виходить із ужитку сорочка з коротким рукавом – європейці такі не носять, у спекотну погоду вони закочують рукави.

– Ми помітили, що зараз усі надають перевагу натуральним тканинам. На фабриці шиємо вироби з тканини, яка стовідсотково складається з  бавовни, льону. Незвичною тканиною для пошиття класичної сорочки є трикотаж, – розповідає Ігор Богданович. – Розміри можуть бути від 36 до 46. «Ходових» розмірів за бажанням замовника відшиваємо більшу кількість.

Валентина ТИНЕНСЬКА.

Поділитися
- реклама -

Прокоментувати

Введіть Ваш коментар
Введіть Ваше ім'я

девятнадцять − сімнадцять =