На головну Інтерв'ю Пів сотні карантинних днів міста перекреслили багато його планів

Пів сотні карантинних днів міста перекреслили багато його планів

593

Уже 50 днів Володимир-Волинський живе в умовах карантину, і 30 – у режимі надзвичайної ситуації. Безлюдні вулиці, зачинені кав’ярні, спорожнілі автобусні зупинки – та, попри це, місто продовжує функціонувати. Про його життєдіяльність в умовах пандемії, протиепідемічні заходи та нові виклики говоримо із першим заступником міського голови Ярославом Матвійчуком.

– З початком епідемії найпильніша увага спрямована на заклади охорони здоров’я. Скільки коштів на боротьбу із Covid-19 до них уже спрямовано, а скільки зарезервовано?

- реклама -

– Життя в умовах епідемії – це новий досвід для нас усіх, підготуватися до цього важко, та сподіваюся, що карантин дасть очікуваний результат, і нам вдасться уникнути навантаження на медичні заклади. Поза тим, для боротьби із коронавірусом з місцевого бюджету мобілізовано 5,2 мільйона гривень. За період карантину ТМО отримало спонсорську допомогу на понад 1,3 мільйона від багатьох благодійників.
За кошти з резервного фонду закупили апарати штучної вентиляції легень, із загального фонду міської казни – генератор кисню, що допоможе людям з важкими патологіями уникнути небезпечних ускладнень. Також за кошти міського бюджету, спрямовані на боротьбу із COVID-19, купувались медикаменти та вироби медпризначення, дезінфікуючі засоби, експрес-тести і засоби індивідуального захисту Ще більше 20 мільйонів гривень зарезервовано на подолання наслідків пандемії та економічної кризи, яку вона спричинила. Об’єднавши зусилля влади, меценатів та громад, зуміли оперативно отримати потрібні вироби медпризначення та і забезпечити ними медиків.

З міського бюджету встановлено доплати до зарплат для медперсоналу, задіяного у боротьбі з COVID-19. За березень їх отримали всі працівники приймального, інфекційного, а також відділення анестезіології та інтенсивної терапії.

– Рішенням міськвиконкому вас призначено керівником робіт з ліквідації надзвичайної ситуації медико-біологічного характеру?

– Вищим органом є міська комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій. Відбулося десять її засідань, де під головуванням міського голови приймалися рішення щодо заходів із недопущення поширення коронавірусної хвороби, виділення коштів із резервного фонду. У місті сформовано також штаб, який працює у цілодобово.

Наша робота має превентивний (попереджувальний) характер: проводиться дезінфекція вулиць та багатоквартирних будинків, робота з людьми, які повернулися з-за кордону, є готовність при необхідності розкласти блокпости. Загалом місто дотримується і стежить за виконанням усіх протиепідемічних заходів, які прийняті на загальнодержавному та обласному рівнях.

– Яка ситуація із захворюваністю у місті?

– На 27 квітня кількість хворих на коронавірус у Володимирі-Волинському не збільшилася. Всього від початку пандемії підтверджено 11 випадків COVID-19: шість у жителів міста та п’ять – з району. Приємно, що п’ятеро містян уже одужали, повторний тест ПЛР не показав наявності вірусу. Щодо хворих, то сімейні лікарі проводять щоденний дворазовий моніторинг стану їх здоров’я у телефонному режимі.

– Чи продовжуєте контролювати людей, які повертаються до Володимира з-за кордону?

– Є списки таких осіб, і лікарі та середній медперсонал нашого Центру первинної медичної допомоги відповідно до них проводять динамічне обстеження стану здоров’я. Медики та поліція наразі здійснюють моніторинг за 122 людьми, а ще 372, які повернулися з-за кордону, уже пройшли двотижневий моніторинг на самоізоляції.

– Під час Великодня та Провідної неділі містянам довелося миритися з безпрецедентними обмеженнями. Як гадаєте, вони були ефективними?

– Упевнений, що так. Хочу подякувати всім мешканцям міста та очільникам релігійних громад, які з розумінням поставилися до ситуації. Траплялися, звичайно, порушення карантинних заходів, але не масового характеру.

– Через пандемію багато процесів стало на паузу. Які планові роботи у місті були призупинені у зв’язку з карантином?

– Усі, окрім протиаварійних та аварійних, а також таких, що розпочаті перед оголошенням пандемії. Зупинено реалізацію проектів у освіті, культурі, житлово-комунальному господарстві загальною вартістю більше 20 мільйонів гривень, що виділені у 2020 році. Ремонтно-будівельні роботи продовжують лише там, де вже розпочалися. Зокрема, облаштування рекреаційної зони на річці Риловиці, в освіті це капітальні ремонти фасаду ДНЗ № 8 «Вишиванка» та входу у гардероб гімназії, ремонт прибудинкової території ДНЗ «Казка». На період карантину із запланованого відмовилися від капремонту даху ДНЗ №1, встановлення протипожежних сигналізацій у закладах освіти, придбання інтерактивного обладнання, інших поточних видатків. А також зупинилася підтримка ОСББ, реалізація громадських проектів, ремонту прибудинкових територій.

– А як щодо ремонту доріг?

– Частина коштів зарезервована. Але якщо за чотири попередні роки уклали асфальтне покриття на 69 вулицях протяжністю 26,5 кілометра, тобто орієнтовно 17 вулиць і 6 – 6,5 кілометра на рік, то цього року, зважаючи на брак коштів, буде менше. Наразі відремонтували прибудинкову територію на вул. Академіка Глушкова і почали роботи на одній з вулиць. Щодо доріг державного значення (частина Ковельської та Устилузька) розпочали тендерні процедури, нардеп Ігор Гузь досяг домовленостей з головою Укравтодору по першій із них, по другій продовжуємо вести перемовини, аби продовжити будівництво за рахунок польського кредиту. Сподіваємося вирішити це питання ще цього року. За рахунок дорожнього фонду планували капремонт вулиці Незалежності, зі зміною освітлення та мереж, частини Сагайдачного. Оскільки поки що ці кошти зарезервовані, оголосимо тендер, але потрібно мати на увазі, що їх можуть і забрати.

– На початку року місто уклало меморандум із Фондом енергоефективності, деякі ОСББ уже розпочали підготовку до робіт. Чи не будуть вони зупинені через брак фінансування?

– Незважаючи на пандемію, Фонд продовжує працювати. На модернізацію багатоквартирних будинків у рамках його програм ресурс є. Наразі у нас уже по п’яти таких будинках подані заявки, вони розглядаються. Ми спілкуємося з ОСББ, щоб і далі подавали заявки на залучення коштів фонду. Хоча є ризики з іншого боку – з огляду на непевну економічну ситуацію, самі учасники ОСББ виявляють меншу готовність інвестувати кошти в енергоефективність будинку, а кожен проект передбачає певний відсоток співфінансування власників квартир. Банки теж доволі обережно підходять до видачі кредитів. Усе ж, ми разом з головами ОСББ не припиняємо співпрацю з Фондом.

– Як організована робота комунальних служб у карантинний період?

– Вони працюють у штатному режимі, проте з певними обмеженнями. КП «Полігон» та «Управляюча житлова компанія» спільно з «надзвичайниками» забезпечують проведення дезінфекції вулиць міста та багатоквартирних будинків. Частину запланованих робіт також доведеться призупинити, оскільки відчутно зменшився рівень оплати за житлово-комунальні послуги.

Користуючись нагодою, дякую комунальним службам та бізнесу, які долучилися до прибирання міста. Зокрема, Євгену Шелепіні, який виділив транспорт для вивезення сміття із Ладомирського кладовища. Всі цвинтарі прибрані, хоча через карантин у Провідну неділю їх відвідини були заборонені.

– Окрім пандемії, країна зіткнулася з іще однією катастрофою – лісовими пожежами. І Володимир вони не оминули?

– Із року в рік люди вперто палять листя і траву, порушуючи закон і не боячись штрафів. Цього року була практично безсніжна зима, маємо засушливу, вітряну весну. Тому наслідки такого паління можуть бути катастрофічними. До прикладу, якраз на Великдень біля кільця на виїзді із Володимира-Волинського сталося загоряння. Виїжджав на місце разом з поліцією та МНСниками. Пожежники кажуть, що вогонь імовірно перекинувся від спалювання сухої трави, при чому – у кількох місцях. Поліція з’ясовує обставини, шукає зловмисників, відпрацьовує дві версії. До паліїв застосовуватимемо жорсткі заходи, бо їхні дії можуть спричинити великі збитки.

– Життя в умовах пандемії поставило нові виклики у сфері зайнятості – вимушене скорочення працівників, дистанційна робота…

– На жаль, чимало видів діяльності, зокрема сфери громадського харчування, послуг і транспорту, зазнали значних збитків. Спостерігаємо зростання рівня безробіття. Зараз на облік у філії центру зайнятості стало майже 260 осіб, у березні їх було 540, загалом маємо уже 800 безробітних – і це тільки зареєстрованих офіційно.

Безумовно, і після карантину формати роботи доведеться змінювати. Як стверджують експерти, дистанціювання задає тренд на наступні роки, маємо адаптуватися під нові умови. Світ точно не буде таким, як колись: зміняться наші звички, ставлення до персональної гігієни та здоров’я, усвідомлення соціальної відповідальності. Частково звичка працювати онлайн збережеться і після карантину. Те ж стосується і дистанційної освіти, такий формат спостерігаю безпосередньо, адже дружина працює в університеті і проводить заняття онлайн. Це цікаво, сучасні програми дозволяють здійснювати.

– Як місто підтримує соціально вразливі категорії населення?

– Жителям міста, які досягли 80 років, пенсіонерам, що потребують догляду, та особам з інвалідністю, які у карантин потрапили до найбільш вразливих верств населення, видано 300 продуктових наборів від мережі «АТБ».

Президент компанії ПП «Укр-Петроль» та ПП «Універсам» Сергія Ковальчука забезпечив для 250 громадян похилого віку, осіб з інвалідністю, онкохворих та тих, хто потрапив у складні життєві обставини, продуктовими наборами напередодні свят та захисними масками. Долучилися й інші благодійники, за що хочу подякувати їм від імені міста.

– Неможливо оминути той факт, що карантин – це удар і по економіці, і по міській казні. Чи можна зараз оцінити приблизні збитки, яких зазнало місто через припинення
діяльності підприємств?

– Ми постали перед справді серйозною проблемою: люди не отримують зарплату, а бюджет – надходження (ПДФО). Володимир уже втратив близько трьох мільйонів гривень. Скільки ще недоотримаємо, наразі важко уявити. Неможливо передбачити, хто вийде з кризи, глибина якої залежатиме від того, коли саме почнемо виходити з неї. Згідно з дослідженнями, якщо з карантину почнемо виходити 12 травня, то економічний спад становитиме 10, якщо під кінець цього місяця – більше 20%.

Звісно, найбільше переживаємо за становище малого та середнього бізнесу. Є звернення підприємців щодо складної ситуації, в якій вони опинилися. І тут рішення уряду можна було б у деяких питаннях спростити, наприклад, дозволивши працювати маленьким магазинам за умови, що їхні власники ретельно дбатимуть про дотриманням карантинних обмежень. Так само і магазини будматеріалів, які стоять зачиненими, у той час коли проведення будівельних робіт дозволене. Але водночас, коли у рішенні уряду прямо йдеться про закриття, не можемо його не виконувати. Тож будемо готувати звернення до уряду щодо пом’якшення обмежень для підприємців. Стараємося допомагати у межах повноважень. Підприємців, які працюють на території міста в орендованих комунальних приміщеннях, звільнили від орендної та сплати компослуг, але надання подальших преференцій та бонусів – завдання загальнонаціонального рівня.

Нові виклики постають ледь не щодня. Після того, як перестав курсувати громадський транспорт, виникло питання, як доставляти на роботу лікарів та медперсонал. Для цього забезпечили транспорт та створили спеціальні маршрути. Є проблема із реалізацією розсади, яку вирощують для продажу. Її ніде збувати, люди втрачають на цьому. Шукаємо і для них якесь рішення.

Для стабілізації та відновлення діяльності всіх галузей потрібен час. Якщо обмежуємо або припиняємо роботу деяких структур, просимо з порозумінням до цього поставитись. Карантин не вічний, він закінчиться, і ми намагатимемось створити всі умови для того, щоби відновити бізнес, допомогти ефективно та комфортно працювати у місті. Тому завдання кожної людини – дотримуватися рекомендацій МОЗ, щоб не спричинити спалаху COVID-19 та не пришвидшити його поширення. Будь-які зміни часто болючі, але ті, хто вже зараз зможе посилено працювати, диверсифікувати свою діяльність, гарантовано вийдуть переможцями з цієї ситуації.

– За поточною ситуацією ми випустили з уваги адмінреформу, якою ви, зокрема, займалися. То буде таки Володимир центром повіту?

– Схоже, таки вдалося досягти консенсусу, і на Волині, за попередніми даними, буде чотири повіти один із яких – із центром у Володимирі. Сподіваємося, що ця реформа таки буде реалізована і принесе нам позитивні зміни.

Розмовляла Віталіна МАКАРИК.

Поділитися
- реклама -

Прокоментувати

Введіть Ваш коментар
Введіть Ваше ім'я

4 × 4 =