На головну Досліджуємо проблему Про вивезення габаритного сміття, сортувальну лінію і техніку «Полігону», – інтерв’ю...

Про вивезення габаритного сміття, сортувальну лінію і техніку «Полігону», – інтерв’ю з Володимиром Собіпаном

54

   Осінь – активна пора робіт у дворах та садибах: десь треба дерева й кущі підрізати, десь бур’яни скосити на зиму, десь листя позагрібати. А що із цим усім «добром» робити далі, якщо КП «Полігон» заявляє, що вивезення такого сміття не входить у їхні тарифи, а муніципали за спалювання гілок і листя штрафують?  – із таким питанням до редакції звернулося кілька читачів. Жителька вулиці Львівської, яка  з цим  прийшла  до редакції, заявляла, що вона  готова навіть заплатити  більше, аби зрізану деревину вивозили комунальники, визначивши якісь відповідний час для цього. Оскільки питання це актуальне для багатьох жителів міста, у якому приватна забудова займає левову частку площі, ми звернулися за роз’ясненнями до директора КП «Полігон» Володимира Собіпана, а заодно поставили ще кілька запитань про роботу й перспективи підприємства.

   – Отож, що робити людям з відходами садівництва, якщо «Полігон» їх не забиратиме від будинків?

- реклама -

  – Теперішній тариф за вивезення ТПВ – 10 гривень 50 копійок з людини – і справді не включає в себе вивезення зілля, бадилля, обрізків гілок тощо. Але ми, як і всі, хочемо, щоб місто було чистим, і розуміємо, що в нас досить велика частка приватного сектору, де такі відходи є невід’ємними, тому забираємо і їх. Однак просимо споживачів, щоб складали все акуратно – пакували  у сміттєві пакети, зв’язували у в’язанки, щоб наші вантажники, коли проїжджають по маршруту, могли закинути у причіп. А якщо люди просто накидають купу бадилля – це не лише неповага до нашої роботи, а й неможливість її якісно виконувати.

   У нас виїжджає три маршрути по контейнерах і три трактори, які збирають сміття у приватній забудові. Восени ми часто відсилаємо додатково машину з задньою загрузкою у приватний сектор, щоб зібрати всі виставлені відходи. Але просимо відсортовувати окремо відходи природного походження, бо, вивозячи на полігон, ми їх складуємо збоку. У червні в нас була екологічна перевірка, інспектори оглядали санітарне поле. Зауваження були несуттєві, але стосувалися, зокрема, оцього всього гілля і бадилля, тому виділили на нього окрему ділянку. Має запускатися третя черга полігону, і якщо ми хочемо впроваджувати сортування сміття, то всі ці відходи садівництва не будуть іти в загальну чергу зі сміттєвими мішками. У такому разі, імовірно, організуємо вивезення  гілок, бадилля та інших відходів садівництва за окремим розкладом.

    Звісно, це все зумовить підвищення тарифів, бо той, який діє зараз – 10.5 гривні  – це дуже мало. Можливо, зробимо  це з 1 січня, якщо пройдемо всі погодження.

  – У вас також є можливість замовити вивезення будівельного та іншого сміття безпосередньо від одного господарства. Як скористатися цією послугою?

   –  Маємо розроблену тарифну сітку надання послуг за категоріями споживачів. Більшість людей замовляють трактори для вивезення будівельного сміття, гілля тощо. Вартість такої послуги для населення – 405,56гривні за годину роботи. Щоб отримати її, замовник має приїхати на КП «Полігон», укласти договір, оплатити рахунок, а ми за адресою відправимо трактор. Замовник може завантажувати сміття сам, а може замовити додатково послуги навантажувача.Також надаємо послуги автовишки та бочки з відкачування нечистот.

   – Які є перспективи введення сортування сміття на «Полігоні»?

   – Я прихильник того, щоб облаштувати на підприємстві сортувальну лінію. Вона потрібна у місті, про цю ідею схвально відгукуються і чиновники, і звичайні жителі, які дбають про екологію. Є у нас підприємець, який займається збором пластикових відходів, скла, але усе це потрібно привозити безпосередньо до нього.

   Мали розмову з представниками луцької фірми, вони пропонують, щоб ми збирали і відсортовували тільки пластикові пляшки, а вони приїжджатимуть і забиратимуть. Зараз думаємо, як це все можна організувати. Це такий мінімальний перший крок, але загалом стоїть питання про те, щоб облаштувати сортувальну лінію.

   Я вже трохи вивчав досвід міст, де вона запроваджена. Їздив у Хмельницький, дуже сподобався їхній комплексний підхід до проблеми. Сортування сміття популяризують на загальноміському рівні, у навчальних закладах і просто на вулицях міста є багато стендів з  інформацією щодо сортування, його правил і переваг. Також  був у Фастові на переробній станції від ТОВ «Екосфера новацій», вони недавно презентували свою пропозицію у нашому місті. Там мав можливість спостерігати за роботою, то, власне, найперше мене вразило, що нема ні гілляк, ні листя, усе в пакетах.

   Я вважаю, що сортувальна лінія у Володимирі-Волинському вкрай необхідна. Тим більше, маємо запускати третю карту полігону ТВП, тож є можливість там одразу її збудувати. Чи буде вона комунальною, чи її збудує запрошений інвестор, чи 50/50 – тут уже вирішуватиме влада. Але однозначно втілити це варто, бо дасть місту і робочі місця, і податки.

   – Та й якщо буде налагоджене сортування сміття, то й звалище заповнюватиметься не так швидко?

   – Так, частина відходів піде на переробку, а решту відсортованих можна буде складувати компактніше й ощадливіше використовувати площу. І загалом навантаження на полігон зменшиться.

   – А яка зараз ситуація із наповненістю санітарного поля? Чи не загрожуватиме місту в осяжній перспективі сміттєвий колапс?

   – Ні, найближчим часом не загрожує. Зараз у нас діє друга карта, і якщо все йтиме так, як тепер, то її вистачить орієнтовно на рік і два-три місяці. Тим часом готуємо документи на введення в експлуатацію третьої черги.

   – Чи вистачає підприємству техніки для роботи? Чим поповнили автопарк спецмашин, а чого бракує?

   – У березні депутати на сесії списали з нашого балансу старий РУМ – навісний пристрій до трактора, який використовуємо для розсипання піщано-сольової суміші. Потрібно було купувати новий. Вирішили брати бортовий вантажний автомобіль, на який чіпляється цей РУМ, а попереду стоїть обвал. Тобто взимку він використовується для розчищення і посипання вулиць, а в інші пори року його можна використовувати для вивезення сміття. Відбувся тендер на його закупівлю, виграла фірма ТОВ «ТД «Альфатекс» із Кременчука, вартість автомобіля на базі МАЗа – 2 мільйони 247 тисяч гривень.

   Ситуація з технікою загалом стабільна. Фактично всі машини використовуються щодня. Регулярно проводимо техогляди, медичні огляди проходять наші водії, трактористи. Робочі моменти, звичайно є: десь щось ламається, треба ремонтувати, міняти запчастини. Стараємося робити це оперативно, щоб не відбивалося на роботі підприємства і якості надання послуг.

    Досить гостро стоїть питання бульдозера на санполі: той, що є, працює щодня, але він старий, ми-то його підремонтували, але в будь-який момент може зламатися – і це стане величезною проблемою. Є трактор Т-130, куплений за 1,2 мільйона, він вийшов з ладу ще в квітні і, оскільки по ньому триває кримінальне провадження, а капітальний ремонт коштуватиме більше 500 тисяч гривень, ми його поки не чіпаємо.На сесії виділили кошти на придбання нового бульдозера, і це добре, бо у разі зупинки того, який зараз працює, нічим його замінити – у місті підприємця, який би надавав такі послуги, немає.

   – Залучення до деяких робіт приватного бізнесу – це користь чи збиток для КП «Полігон»?

   – Оскільки техніки для прибирання вулиць у нас нема, то залучення до цього підприємця Грицевича однозначно корисне. Та й для очищення тротуарів така техніка не завадила б, бо це зменшило б навантаження на двірників. Звичайно, якби вона була у нас на балансі, ми б працювали на ній самотужки. Але в будь-якому разі така підмога від приватних підприємців – це плюс для міста.

   – Чи відчувається на підприємстві плинність кадрів?

   – У нас великий, згуртований колектив, всього налічує 86 осіб. І двірники, і вантажники працюють на совість. Час від часу бувають, звісно, якісь робочі моменти, як і в кожному колективі. Але є люди, які тут працюють роками. Іноді відчуваємо брак вантажників, бо робота важка і багато хто на ній надовго не затримується, але є й такі, хто потім все одно до нас повертається. Кожен знає свою роботу і готовий, за потреби, підмінити колегу. Колективом я задоволений.

   – Які зміни впровадили з моменту, як очолили підприємство?

   – Коли  я прийшов на посаду, то першим ділом вирішив розширити повноваження наших інспекторів. Досі вони займалися переукладанням договорів. Наразі переукладено їх близько 50 відсотків. Але я також просив у міській раді, щоб нам дали повноваження на складання протоколів за порушення правил благоустрою у сфері поводження з відходами. Виконком їх дав. Зараз розробляємо припис про усунення порушень правил благоустрою.

   – Як налагоджуєте контакт зі споживачами ваших послуг?

   – Ми відкриті до спілкування з ними. Аби бути ближчими до людей, створили сторінки у фейсбуці та інстраграмі, де оперативно поширюємо інформацію, відповідаємо на запитання і реагуємо на скарги. Також у нас працює диспетчерська служба за номером 0978717612 з 8.00 до 17.00 з перервою на обід із 13.00 до 14.00. У перспективі хочемо створити чат у телеграмі, куди мешканці зможуть подавати інформацію – наприклад, щодо вуличного освітлення: ми фізично не можемо контролювати всі лампочки на всіх вулицях міста, тож якщо десь помітили, що ліхтар перегорів, можна буде подзвонити й повідомити. Ми повністю налаштовані на діалог і співпрацю із жителями міста.

Розмовляла Віталіна МАКАРИК.

Поділитися
- реклама -

Прокоментувати

Введіть Ваш коментар
Введіть Ваше ім'я

чотирнадцять + сім =