Новини

Реформа МСЕК: що робити, якщо ви не погоджуєтеся з рішенням комісії

Війна, Здоров`я, Медицина, Новини
278 переглядів

Нова система оцінювання повсякденного функціонування людини створена для того, щоб зробити цей процес прозорішим, справедливішим і комфортнішим для кожного.

У Міністерстві охорони здоров’я нагадали про права пацієнтів та членів команд під час проведення оцінювання та про можливість оскарження рішень команд в новій системі.

У МОЗ зазначають, що аудіо та відеофіксація оцінювання дозволяється для цілей оцінювання або оскарження, із дотриманням прав людини та законодавства у процесі запису. І пацієнт, і заклад охорони здоров’я мають право знімати процес оцінювання, адже відкритість і прозорість — основа нової системи.

Проте відеозапис має використовуватися виключно для з’ясування об’єктивних обставин, до прикладу в процесі оскарження. Публічне розміщення таких матеріалів без згоди задіяних сторін є порушенням прав людини та вимог законодавства.

Представник пацієнта може бути присутній на оцінюванні, за умови наявності відповідної заяви.

Якщо пацієнт не згоден з рішенням чи має сумніви, можна подати скаргу протягом 40 днів від винесення рішення. Скаргу розгляне Центр оцінювання функціонального стану особи. Це цивілізований шлях до розв’язання будь-яких питань чи непорозумінь.

«Просимо з повагою ставитись один до одного, а також до роботи лікарів, які приймають рішення керуючись законодавством і критеріями, що визначені в ньому, а також сучасними клінічними настановами щодо можливості відновлення здоровʼя та реабілітаційного потенціалу людини», – зазначають у МОЗ.

Лікарі експертних команд проробили титанічну роботу, щоб забезпечити вчасний перехід на нову систему оцінювання, і ця праця є дуже цінною.

Наразі вже створено понад 1 500 експертних команд, до роботи в яких залучено майже шість тисяч лікарів. Команди працюють у 290 медзакладах по всій країні та вже розглянули більш як 10 000 справ.

Взаємоповага — засада успішного результату у будь-якій ситуації.

Важливо проявляти терпіння і тактовність один до одного. Спокійні та чіткі пояснення щодо процесу та критеріїв допоможуть зняти напругу.

Пацієнт має право і можливість на незгоду з рішенням та його оскарження. Важливо чітко зафіксувати обґрунтування щодо рішення у протоколі та повідомляти пацієнтів про можливість оскарження, зокрема допомогти з більш детальною інформацією щодо оформлення скарги, яка доступна на сайті МОЗ України.

Тиск, образи, погрози чи агресивна поведінка є неприпустимими з будь-якого боку. Це не тільки порушує етичні норми, а й шкодить ефективному спілкуванню, зазначили у міністерстві.

Коментарі
Теги: Міністерство охорони здоров'я, МСЕК, система оцінювання
Поділитися
Головні новини
Реклама
keyboard_arrow_up