На головну Інтерв'ю Середньовічні мелодії володимирської «Секвенції»

Середньовічні мелодії володимирської «Секвенції»

145

Насолодитися живим звучанням старовинної музики мешканці нашого міста уже кілька років можуть завдяки ансамблю «Секвенція» дитячої музичної школи, який виконує автентичну музику на народних інструментах та тішить обробками історичних пісень. Про музику, творчість та організаційні моменти діяльності «Секвенції» ми розмовляємо з керівницею ансамблю Ольгою Редько.

   -Ольго, що надихнуло вас на створення колективу?

- реклама -

  – Спершу це були експерименти в дуеті і тріо з учнями Танею Новицькою та Степаном Дейником, хотілось дати можливість дітям на практиці використовувати знання.  Коли Таня і Степан обрали свою стежку, то молодші вихованці виявляли активність і бажання грати разом, розширився інструментарій  (спочатку були кларнет і бандура). Приблизно п’ять  років тому ми відчули себе колективом та вибрали назву.

-Чому саме «Секвенція»?

   – «Секвенція» – слово з музичної теорії, що означає поспівку,  яка повторюється, послідовно переміщуючись  у  тональності вгору або вниз. Обирали на одній з репетицій спільним рішенням, звучало ще декілька варіантів,наприклад, «Вольта» – це старовинний танець.  Але це слово могло викликати асоціації з електрикою, хоча означає воно скорочення нотного письма.

-Як обрали стиль виконання?

   – Ми працюємо в двох основних напрямках: обробка сучасних мелодій та середньовічні твори, які можна вважати нашою родзинкою. Розширення репертуару саме у цьому напрямку пов’язане з активною участю ансамблю в культурних заходах  історичного спрямування. Нам і раніше  це подобалось, але  згодом стало потрібним.

-Як підбираєте репертуар для виступів? Що для вас є головним при виборі пісні ?

   – Головними факторами є актуальність для конкретних заходів та доступність до виконання: твори не мають бути надто складними. Їх знаходжу на тематичних сайтах, у старовинних збірниках, аранжування роблю сама, також у цій справі допомагають старші учасники колективу, котрі вже розуміють особливості інструментування. Провідна партія у флейти, партії для різних інструментів адаптуються під технічні можливості виконавця. Згодом можуть ускладнюватися, перероблятися, адже діти розвиваються,  зростає майстерність володіння інструментом, що відкриває більші можливості і багатше звучання.

-Чи багато часу приділяєте підготовці до конкурсів?

  – Конкурс «Сім нот», на якому ми здобули перемогу, по суті,  єдиний, адже конкурси для нас не головне. Основною є  концертна діяльність: художні виставки, благодійні акції, мистецькі заходи,  виступаючи на яких, ми приносимо користь місту.

– Як  відбувалися репетиції у період локдаунів?

   – Ансамбль майже неможливо замінити монтажем, адже це вже не живе виконання. Під час локдауну працювали над партіями, обговорювали репертуар. І з радістю дочекались дозволу відновити репетиції. Більшість виступів цього року були онлайн, оскільки здоров’я дітей – найважливіше. Я дуже ними дорожу.

-Ваші сценічні костюми підкреслюють атмосферу пісень. Чим надихались при їх створенні? Хто допомагав у цьому?

  – Костюми шили в ательє Мережка» (більше ніхто в місті не хотів братися за таку кропітку та важку роботу) разом з власницею Тетяною Пагубою,вона дуже щиро  віднеслась до цього та допомогла. Ми разом вивчали автентичні зразки середньовічного крою,залишаючи характерні риси стилю та кольори, також враховували зручність костюмів під час виконання творів.

– Чи має ансамбль якісь особливі традиції?

  – Оскільки це колектив підлітків, а їхній вік  – особлива пора становлення,  дорослішання,то інакшу атмосферу, ніж доброзичливу та демократичну,  я не можу уявити, адже авторитарність у цьому випадку може нашкодити. Без сумніву, за мною останнє слово стосовно всього, як за керівником, але дослухаюсь до думки стосовно вибору репертуару. Серед традицій можна зазначити, що  даємо можливість трішки балуватися наймолодшим учасникам колективу, доки вони не виросли.

   Адмініструванням групи займається лідер колективу – зараз це Максим Дорош, також він допомагає в різних організаційних моментах,  а це найважливіше –  опіка, допомога, захист молодших членів колективу в період їх становлення.

-Колектив вже існує декілька років,тому склад змінювався. Чи важко знайти нових виконавців?

  – «Серце» колективу –  учні Оля Хільчук, Софійка Татунчак  і Антон Шоцький, згодом приєднався Максим Дорош. До часу, коли старші обирають життєву дорогу та їдуть на навчання, молодші в ансамблі вже підготовлені. Нові учасники не беруться нізвідки, вони вже є сформованими з самого початку. Основне –  бажання працювати разом. Декілька років ми  не мали на це додаткових годин, адже я отримала освіту за іншою спеціальністю і бути керівником ансамблю не могла, проте завдяки довірі з боку дирекції  школи утворився наш колектив,завдяки цьому маємо змогу розвиватись та виступати.

-У вас вже є випускники. Можливо, у них є нові досягнення,  пов’язані з музичною діяльністю, якими пишаєтесь ?

   – Усі мої випускники, а їх є четверо, вибрали мистецький шлях. Проте мені важливіше, щоб вони були всебічно та естетично розвинутими. Ми залишаємось близькими і підтримуємо зв’язки.  Я ними пишаюсь,тому що вони разом. Також старші  учасники колективу завжди прийдуть підтримати та допомогти молодшим,  це також можна вважати однією з традицій.

-Від участі в якому фестиваліу вас  залишились найкращі враження?

   – Без сумніву найяскравішими спогадами залишилась поїздка  на фестиваль української  середньовічної культури «Тустань-2018» та участь у фестивалях  «Княжий»та «Князівський шлях до трону», коли ставився рекорд зі встановлення найбільшого  різьбленого трону в Україні. На таких  дійствах відчуваємо особливу атмосферу. Для виконання середньовічних творів обираємо етнічні українські інструменти: окарини, дримба, блок флейти і колісна ліра.Майже все куплене школою.

   Принагідно Ольга Редько висловлює вдячність за тісну та плідну співпрацю працівникам культурно-мистецькому центру,зокрема  Наталії Бутенко та Наталії Нечипорук, за допомогу в організаційних моментах – директору музичної школи Андрію Пальосі та завучу Людмилі Горбач, за підтримку творчих  ідей – начальнику відділу культури й туризму міськвиконкому Роману Віслобокову,  за розуміння – батькам учасників колективу.

Анастасія БАЛУДА.

Поділитися
- реклама -

Прокоментувати

Введіть Ваш коментар
Введіть Ваше ім'я

три × один =