«Слово діє» – так називається авторська концептуальна колекція одягу для дітей та підлітків, присвячена темі протидії булінгу, яку представили на першому «Lutsk Fashion Weekend Kids» вихованки школи моделей «Creative Studio». Колекцію створили всього за два тижні і присвятили тому, що найбільше турбує сучасних школярів – булінгу та боротьбі з ним, розповіла співзасновниця школи Анастасія Азанова.

Над колекцією працювали дві володимирські дизайнерки – Інна Шульга та Ірина Подзізей. Перша шила одяг, друга створювала принти. До цієї спільної роботи вони навіть не були знайомі, але ідея Олени Омелюх та Анастасії Азанової припала їм до душі, тож взялися до справи і за два тижні «з нуля» розробили і виготовили цілісні образи для одинадцяти моделей. Яскраве вбрання простого, але оригінального крою, привертає увагу вже самим силуетом, а принти, в кожен із яких закладений глибокий зміст, додає йому більшого значення. Це не просто сукні, спідниці чи футболки, це – повідомлення, які діти і підлітки хочуть донести до навколишнього світу.

- реклама -

Основний елемент колекції – відбитки долонь і пальців, які інтерпретуються в різний спосіб. «На подіумі дівчата дефілювали під трек відомої виконавиці Alyona Alyona«Булінг», який нам чудово зареміксував звукорежисер Микола Смаль. Там є такі слова: «Вони будуть тицяти пальцями». Кожне жорстоке слово, сказане людині, лишає у її душі слід, відбиток. Тому ми використали відбитки пальців як візуальну метафору наслідків від булінгу», – пояснює Анастасія.

Кожен образ колекції – це окрема історія. Сукня з яскравими рожевими рукавами, на якій спереду відбиток долоні. Та якщо придивитися, можна у ній побачити силует дівчини, що сидить налякано, підібгавши під себе ноги. З малюнка виходить ниточка, веде на спину, а там написано великими літерами «Introvert». Це історія про те, як складно буває людині вийти у зовнішній світ. На модній рожевій туніці спереду чорні відбитки пальців зливаються у велику пляму, а ззаду напис «Fat. Ugly. Looser». «Це ті слова, які найчастіше чує дитина, яку цькують», – каже Настя.

У маленької дівчинки через плече сумочка, на якій написані слова «Плітки. Брехня. Образи», які ніби заповзають усередину сумки. «Це історія про те, що коли про людину пліткують, брешуть, ображають – всі ці негативні слова вона певний час носить з собою, ніби тягар, і чим більше їх, тим важче від них звільнитися», – пояснює Анастасія. – «Написи у нас є і українською, і англійською, щоб колекція була універсальною і ми мали можливість у майбутньому просувати її далі».

Одну сукню присвятили темі інтернет-симпатій і боязні сучасних підлітків заводити стосунки в реальному світі. «Їм складно спілкуватися у житті, для них хороше ставлення вимірюється кількістю лайків. Але справжня дружба – вона за межами інстаграму. Про це ми нагадуємо сукнею «Не лайком єдиним», – розповідає Настя. Крута спідниця асиметричного крою «Бо не така» розповідає історію про те, як люди цькують тих, хто має сміливість бути інакшим. Лаконічний принт із зображенням двох рук, вишитих однією ниткою, – одна належить людині, яка падає, інша – тій, яка намагається втримати. І підпис «Підтримай мене». «Часто діти бояться говорити про те, що їм потрібна підтримка. Такий одяг скаже про це без зайвий слів», – коментує Анастасія.

Безрукавка з великою літерою «Я» – це історія про те, що інколи потрібна неабияка сміливість просто для того, аби презентувати своє «Я», бути вірним собі. А верхній одяг, в якому модель почувається закритою, ніби у коконі, має на спині яскравий напис, який мовби кричить світу “Bullingisnotagame”. «Це також нагадування про те, що треба вміти побачити сигнали, які благають про допомогу. Булінг завжди лишає по собі сліди, і це не тільки синці. Але вони болять не менше», – зауважує Настя.

Яскраву і актуальну колекцію, глибокі меседжі якої зачепили і глядачів показу, і самих моделей, дизайнерки створювали на «голому ентузіазмі», витрати на матеріали взяли на себе дівчата з “Creative Studio”. Частину витрат на виготовлення колекції у підтримку антибулінгу взяла на себе фірма “DN mebli”. В планах продовження цієї теми, тому бажаючі фінансово долучитися до пошиття колекції можуть звертатися до Анастасії Азанової. Без спонсорської підтримки тяжко втілити соціальний задум.

Віталіна МАКАРИК.

У матеріалі використані фотографії Володимира Єфімова і Павла Березюка.

Поділитися
- реклама -

Прокоментувати

Введіть Ваш коментар
Введіть Ваше ім'я

вісім + 20 =