На головну Новини Сотня ліфтів, якими опікується «Володимирліфт»

Сотня ліфтів, якими опікується «Володимирліфт»

140

Володимир-Волинський – одне з небагатьох міст в Україні, де вже майже двадцять років діє карткова система оплати за користування ліфтом. Починаючи з вересня минулого року жителі дев’ятиповерхівок купують нові ліфтові картки вартістю 105 гривень за 100 поїздок, поповнюючи її потім за 85 гривень. Загалом у місті є трохи більше пів сотні ліфтів, котрі обслуговує спеціальне ремонтно-будівельне підприємство «Володимирліфт». Про роботу підприємства, стан міських ліфтів та вартість карток ми поспілкувались із його директором Віктором Матишейком.

   – Вікторе Володимировичу, яка загальна кількість ліфтів, котрі обслуговує СРБП «Володимирліфт»?

- реклама -

– Обслуговуємо нині  сто ліфтів Володимира-Волинського та Нововолинська. З 55-ти володимирських ліфтів 46 знаходяться у житлових багатоповерхівках, а решта – у таких організаціях як готель, лікарня, гуртожиток педколеджу тощо. Усі вони робочі та у задовільному технічному стані. За моїми підрахунками, щодня ліфтами у нашому місті користуються близько трьох з половиною тисяч жителів, що становить десять відсотків від загальної кількості населення.

Протягом останніх років відчуваємо гостру нестачу кадрів – у  нас працює  лише 11 спеціалістів при потребі у 16 робітників. Дуже не вистачає хоча б двох електромеханіків п’ятого розряду. Знайти таких фахівців вкрай непросто, особливо серед молоді. Хоча заробітна плата у 10 тисяч гривень, яку платимо нашим працівникам, як для Володимира, вважаю, досить непогана.

 – Який середній вік володимирських ліфтів?

– Згідно з  правилами експлуатації, ліфт повинен служити 25 років. У нас лише три ліфта у місті, яким ще не виповнилось чверть століття, – два у новому будинку на вулиці Драгоманова та один у шестиповерхівці на Ковельській. Найстаріші ліфти у дев’ятиповерхівках на вулиці Луцькій, котрі були зведені ще у 80-х роках минулого століття. Ліфти у новозбудованих будинках на Луцькій не враховую, адже поки що ми їх не обслуговуємо, хоча вони і здані в експлуатацію. Проте, незважаючи на «похилий вік», зношеність наших ліфтів досить невисока, навіть у порівнянні із Нововолинськом. Значною мірою це заслуга карткової системи.

   – Як часто ламаються ліфти у наших будинках?

– Ліфти ламаються періодично, але стараємось оперативно реагувати на виклики та усувати поломки, незважаючи на те, що вони трапляються нерідко і у нічну пору. Складнощі виникають через те, що більшість під’їздів зараз із домофонами, тож потрапити туди вночі вдається тільки з поліцією. Торік через оновлення карткових зчитувачів нам довелось переставляти процесори, після чого протягом пів року щодня то тут, то там відбувались якісь збої. Зараз вже більш менш усе налагодилось, але є окремі ліфти, котрі час від часу з якоїсь причини заблоковують картки наших клієнтів, через що постійно надходять нарікання. Щодо технічного стану, то варто зауважити, що щомісяця, згідно з плановою перевіркою, всі ліфти в місті проходять обстеження. Такі перевірки проводяться і щокварталу.

   – Чи проводяться у місті капітальні ремонти ліфтів?

   –Дбати про оновлення ліфтового обладнання повинні, у першу чергу, їх власники – ОСББ, ЖБК та управляюча контора. Якщо ліфт у будинку потребує капітального ремонту, то його спершу має оглянути експерт, котрий проведе оцінку та складе дефектний акт, на основі якого і проводитиметься ремонт. Шістдесят відсотків від необхідної суми виділяє міська рада відповідно до цільової програми, а решту мають докласти жителі. І тут якраз виникає найбільше проблем, адже гроші на ремонт ліфта у власному під’їзді не здають не лише мешканці квартир на нижніх поверхах, а навіть і верхніх. Торік ми мали відремонтувати п’ять ліфтів, але жодного ремонту не вдалось провести через те, що люди не змогли зібрати необхідну суму. Цього року планується ремонт ліфтів на Незалежності, 1 та на Луцькій, 101, але, знову ж таки, все залежить від того, чи зможуть жителі докласти свою частку до кошторису.

   – Відколи у Володимирі ліфти почали їздити по картках?

– Карткоприймачі у володимирських ліфтах, як і у багатьох інших містах України,  встановили у 2001 році, щоб вивести ліфтове господарство із кризи, адже люди на той час погано розраховувались за користування ліфтом. На відміну від інших міст, де за якийсь десяток років відмовились від карток, у Володимирі ця система прижилась. Львівська фірма, яка виготовляє ліфтові картки та обладнання для їх зчитування, обслуговує нині лише декілька міст у Рівненській і Київській областях, а також співпрацює із Казахстаном. Особисто я вбачаю у картковій системі позитив у тому, що таким ліфтом користуються рідше, ніж ліфтом без карток, що впливає на його зношеність.

   – Чи не нарікають користувачі володимирських ліфтів на ціну карток, котра торік значно зросла?  

   – Так, нарікають щоразу після підвищення ціни на картки. І я їх розумію, бо, приміром, маючи пенсію у дві тисячі гривень, важко виділити 100 гривень на ліфтову картку, якої далеко не завжди вистачає на цілий місяць. Невигідно це і великим родинам, де потрібно поповняти одразу декілька карток. До речі, не всі ліфти у Володимирі їздять за картками – «безкартковими» наразі є ліфти у будинку на Драгоманова, Ковельській, 138 та на Старицького 3/2. Усього п’ять ліфтів. Мені зрештою, все одно – чи поповнятимуть жителі картки щомісяця на 85 гривень, чи вони платитимуть фіксовану плату.

   – Який основний чинник підняття тарифів?

– Основний тягар у оплаті  ліфтових поїздок – це  оплата праці наших працівників, адже щороку  зростає мінімальна заробітна плата та прожитковий мінімум. Проте, хочу заспокоїти користувачів ліфтів, адже цього року підвищення ціни на ліфтові картки у місті не планується.

Тетяна ІЗОТОВА.

Поділитися
- реклама -

Прокоментувати

Введіть Ваш коментар
Введіть Ваше ім'я

два × 1 =