Новини

STEM-освіта і проєктна діяльність володимирського ліцею № 5

Володимирська, Громади, Новини, Освіта
599 переглядів

У цьому освітньому закладі є своя метеостанція та інтерактивні засоби для наочності при вивченні низки дисциплін, частина учнів початкової школи опановує математику і українську мову за системою розвивального навчання Ельконіна-Давидова, а старшокласники втілюють свої ідеї щодо організації дозвілля й підтримки вимушених переселенців у складі громадської організації «Простір ВВ», тут діє група подовженого дня до 18-ї години і викладачі музичної школи і керівники гуртків приїздять сюди, щоб займатися із зацікавленими учнями. Для занять фізкультурою облаштований плавальний басейн та оновлюється спортивна база… Мова йде про володимирський ліцей № 5 імені Анатолія Кореневського, який першим у Володимирі втілює чимало цікавих проєктів.

Впроваджуючи STEM-освіту

«Цей навчальний рік для нашого освітнього закладу був знаковим, бо першими серед ліцеїв громади почали впроваджувати STEM-освіту», – каже директорка ліцею Ірина Костюк, за освітянською традицією аналізуючи здобутки та невдачі перед закінченням навчального року. За її словами, найвагомішим досягненням закладу за цей період є перемога у конкурсі «Назад у майбутнє», який проводила Програма EGAP спільно з Міністерством цифрової трансформації України та IT-компанією EPAM Ukraine. Про участь закладу у цьому конкурсі наша газета розповідала торік у вересні. Тоді ліцей отримав не лише сучасну STEM-лабораторію, метеостанцію та інше обладнання, а й повний супровід фахівців. Учителі хімії, біології, географії, інформатики, фізики пройшли навчання на платформі Zoom, де дізналися, як ефективно використовувати отримані матеріали, заохочуючи учнів вивчати предмети природничого циклу, займатися дослідництвом та винахідництвом.

Уже кілька місяців діє гурток робототехніки.

Разом із STEАM-обладнанням заклад отримав також і набори для робототехніки на базі LEGO та Arduino, тож уже кілька місяців працює гурток, на якому учні, поділені на три вікові групи, вчаться складати роботів, програмувати їх на певні дії. І попри такий невеликий період діяльності, ліцеїсти уже представляли свої механічні диво-конструкції на конкурсах з робототехніки.

Брали здобувачі освіти цього закладу й участь у конкурсі «Запроси фізику до себе», який проводила Львівська облдержадміністрація. З 87 освітніх установ з різних куточків України, представники ліцею № 5 на чолі з вчителем Сергієм Колосковим, до речі, вони були єдині з усієї Волині, показали чудовий результат і з іншими 15-ма пройшли до фіналу конкурсу, що проводився задля популяризації науки та поглиблення знань з фізики завдяки використанню принципу STEM-освіти.

А для наочності при поясненні нового матеріалу педагоги закладу користуються наданим організаторами конкурсу програмним забезпеченням. Тож тепер яскраві зображення, цікаві візуальні ефекти та інші інтерактивні засоби цілком витиснули звичний паперовий наочний матеріал. Цим програмним забезпеченням користуються і вчителі початкових класів, і педагоги-предметники, зокрема ті, які викладають англійську мову, біологію, хімію, географію, інформатику, фізику, історію, українську мову, математику.

Гра на музичних інструментах і гуртки рукоділля – у ліцеї

У цьому освітньому закладі створені комфортні умови для перебування учнів під час уроків і в позаурочний час. Наймолодші школярі можуть перебувати у стінах закладу до 18.00. Тож, якщо батьки працюють й не мають на кого залишити дітей, то можуть записати їх у групу подовженого дня, де дітлахи з допомого вчителя і домашні завдання виконають, й пограють у розвивальні ігри. Учні можуть безпосередньо у ліцеї відвідати різномані гуртки, тож мамі й татові не доведеться хвилюватися, як їхнє дитя дістанеться центральної частини міста, де знаходяться мистецькі заклади чи центр позашкільної освіти.

Діє у закладі гурток соломоплетіння, який веде викладачка художньої школи Людмила Моспан.

«У навчальному році, що минає, дещо реформували позакласну роботу. Так, зараз на базі ліцею учні навчаються грі на бандурі, фортепіано, сопілці, адже сюди приїздять викладачі музичної школи. Заняття із соломоплетіння проводить викладачка художньої школи, а гурток паперової пластики та інших видів декоративно-прикладного мистецтва, англійської мови – керівники гуртків ЦПО. Зростають у нас і юні туристи, яких навчає основам орієнтування та іншим аспектам заступник директора ліцею Олександр Тарасюк, – ділиться Ірина Ростиславівна. – У закладі оновлюється спортивна база, з вересня плануємо організувати роботу спортивних секцій, зокрема футболу та легкої атлетики. Гордимося нашими учнями-чемпіонами Максимом та Аленом Зейнелянами, Євгенієм Рижуком, Уляною Петрук. Надіємося, що за їхнім прикладом, професійних спортсменів ставатиме більше».

Оновилися басейн, їдальня, медкабінет

Ірина Костюк очолює ліцей № 5 імені А. Кореневського уже дев’ять років, упродовж яких намагається розвивати заклад. За цей період кількість учнів, які тут навчаються, зросла з 524 до 880.

«На посаді директорки намагаюся, передусім, створювати сучасне безпечне освітнє середовище. Уже проведено капітальний ремонт плавального басейну, який відновить роботу, як тільки безпекова ситуація дозволить тут проводити уроки, не перериваючись на необхідність ховатися в укриття у зв’язку з повітряними тривогами. Також маємо відремонтовані та повністю оновлені харчоблок і їдальню, де замінені меблі й усе обладнання та посуд. Вони  відповідають сучасним вимогам, отож ми можемо забезпечувати якісним харчуванням дітей. А такі послуги надає підприємиця Людмила Токова, яка уже багато років дбає про те, щоб наші учні отримували смачні сніданки та обіди, відповідно до усіх стандартів», – каже Ірина Ростиславівна.

Створена і ресурсна кімната, де фахівці проводять корекційно-розвивальні заняття з дітьми із особливими освітніми потребами. Їх у ліцеї двадцять. Ці діти навчаються в інклюзивних класах, а в позаурочний час мають додаткові заняття, зокрема з логопедом, а також з іншими фахівцями у цьому освітньому просторі, який умовно поділений на кілька зон, обладнаний відповідною технікою та великою кількістю дедактичного матеріалу.

Логопединя Алла Новосад у ресурсній кімнаті.

Торік влітку оновився медкабінет, який повністю забезпечений необхідними ліками, які може використовувати медична сестра, звісно, за попереднім дозволом батьків. Також тут є увесь перелік медикаментів для надання першої медичної допомоги. Кваліфікована молода спеціалістка Діана Мосорук уважно ставиться до скарг учнів на самопочуття.

На сторожі здоров’я учнів – медична сестра Діана Мосорук.

Проєктна діяльність освітнього закладу

«Я горджуся своїми колегами. У ліцеї працюють цілеспрямовані і творчі педагоги, які намагаються давати учням ґрунтовні знання, а також робити їхнє життя стінах закладу яскравим», – ділиться Ірина Костюк.

За останні роки в ліцеї активізувалася проєктна діяльність, тож вдалося залучити кошти на втілення важливих та цікавих ідей.

«Завдяки перемозі в проєкті «Школа миру» на базі закладу тренери проєкту провели вісім тренінгів для педагогів місцевих ліцеїв, здобувачів освіти. Обладнали клас миру, де встановили мультимедійний проєктор, телевізор, інтерактивну дошку, ноутбук та принтер, іншу техніку, дидактичний матеріал…

Обладнання, яке надійшло у ліцей у рамках проєкту.

Але найбільш цінно, що цей проєкт спонукав до проведення постійних психологічних індивідуальних та групових занять із учнями. Відбуваються вони щонайменше тричі у тиждень. З дітьми працюють практична психологиня Катерина Урус, а також представники інших громадських організацій, зокрема благодійного фонду «Рідні». Радіємо, що клас миру перетворився на простір, де діти збираються для спілкування, спільного дозвілля, а фахівці дбають про їхнє психологічне здоров’я», – каже директорка.

Торік ліцей № 5 брав участь у проєкті «Школа вільна від насильства», у рамках якого апробував програму, яку згодом затвердило Міністерство освіти і рекомендувало для використання в усіх освітніх закладах. Як розповідає директорка, у ліцеї проводилися тренінги та зустрічі з дітьми, їхніми батьками, працівниками ліцею і окремо з педагогами, на яких порушували теми щодо запобігання насильства в сім’ї, закладі, як виявити насильство і протистояти йому, як розпізнати булінг і чим він відрізняється від конфлікту, що таке мобінг, до кого звертатися за допомогою, якщо потрібно. Тренерами від ліцею № 5, окрім практичної психологині Катерини Урус, були вчительки української мови і літератури Іванна Остапюк і  початкових класів Руслана Тарасюк.

Робота за системою розвивального навчання

Батьки, віддаючи дитину у перший клас цього ліцею, можуть обрати, за якою системою син чи донька буде навчатися. Це єдиний заклад у громаді, який пропонує на вибір два варіанти, – програму Нової української школи чи нетипову освітню програму, яка базується на системі розвивального навчання Ельконєва-Давидова. За другою освітній заклад працює уже 12 років.

«Програма передбачає застосування інших підходів та інструментів для вивчення двох предметів – математики та української мови, які учні опановують глибше. Тож, перейшовши у п’ятий клас, школярам легше дається алгебра і геометрія, вони впевненіші й активніші на уроках української мови, відрізняються мисленням, оригінальним підходом до розв’язання проблем, вони більш комунікабельні і вмотивовані до навчання», – ділиться Ірина Костюк.

Також, як інформує директорка, збільшено на годину вивчення англійської мови в усіх класах і математики. Деякі класи поглиблено вивчають англійську мову, можуть обрати другу іноземну – польську або німецьку.

Діє громадська організація на базі ліцею

На базі закладу діє громадська організація «Простір ВВ», під керівництвом заступника директора Олександра Тарасюка. Її учасники проводять цікаві заходи для дозвілля однолітків, втілюють найрізноманітніші проєкти, як-от майстеркласи, кінопокази, чи  арт-терапія. А з початку повномасштабної війни допомагали вимушеним переселенцям інтегруватися у життя громади, проводили екскурсії.

Яскраве дозвілля для учнів готують учасники ГО “Простір ВВ”.

Підтримує ліцей № 5 не лише ВПО, а й наших захисників. Тут плели маскувальні сітки, збирали допомогу воїнам на передову. Періодично проводять благодійні ярмарки, за зібрані нещодавно кошти купили два дрони і зарядну станцію для воїнів, а бійцям 100-ї бригади перерахували частину суми на придбання РЕБу. Замість квітів вчителям на свято останнього  і першого дзвоників учні приносять допомогу для ЗСУ. Передають її через волонтерів Андрія Дячука і Юлію Кротач – це засоби гігієни, футболки, шкарпетки. Відгукуються у ліцеї на адресі запити, коли допомога потрібна підрозділу, де служать батьки учнів, чи випускники.

Директорка Ірина Костюк.

«Сподіваємося, що наступний навчальний рік розпочнемо у переможній і мирній країні. Прийдемо на навчання з новим запалом й ідеями, які обов’язково втілюватимемо задля того, щоб шкільні роки для учнів минали яскраво й незабутньо», – каже директорка.

Валентина ТИНЕНСЬКА

На головному фото: учні 2-В класу НУШ із учителькою Наталією Бабік.

Коментарі
Теги: ліцей №5, проєктна діяльність
Поділитися
Головні новини
Реклама
keyboard_arrow_up