На головну Новини Сто днів міської владної команди

Сто днів міської владної команди

640

    У останній день листопада минулого року урочисту присягу на першій сесії міської ради восьмого скликання склав новообраний міський голова Ігор Пальонка. Разом з ним до виконання своїх обов’язків приступила нова команда у складі секретаря ради, першого та двох заступників міського голови, керуючої справами міськвиконкому. Минуло 100 днів їхньої спільної роботи, що є традиційним  часовим відтинком для першого звіту про роботу і достатнім періодом, щоб оцінити ситуацію та спланувати свою подальшу діяльність.

   З цієї нагоди ми звернулись до Ігоря Пальонки та його команди із трьома запитаннями.

- реклама -

Отож, з якими викликами кожен із посадовців зіткнувся при вступі на посаду, чого вдалось досягти за більш як три місяці роботи і що у найближчих та перспективних планах керівництва міськради – у нашому опитуванні. 

Ігор  ПАЛЬОНКА, міський голова:

   1. Одним із перших викликів стала організація роботи депутатів усіх фракцій, які мали оперативно прийняти рішення щодо реорганізації громади, котра об’єдналась із Заріччям. Довелось також допрацьовувати окремо бюджети Зарічанської сільської та міської рад за 2020 рік. Проте обидва виконали і навіть перевиконали, що дуже тішить. Зараз Зарічанська сільрада у стані ліквідації і до квітня проходить необхідні перевірки.

  Раніше  працював на сільській території, де політики значно менше, ніж у місті. Інколи ця політика заважає приймати зважені рішення, хоча розуміння із депутатським корпусом щодо того, що всі маємо працювати на благо громади, є. Для мене важливо орієнтуватись у всіх питаннях, які стоять перед громадою, тому особисто розписую всю пошту, що  забирає багато часу, надалі хочемо зробити цей процес автоматизованим. Непростим виявилося і кадрове питання, адже був упевнений, що у місті працюють кваліфікованіші працівники. Не дуже задоволений роботою деяких відділів,  затвердили нову структуру міськвиконкому і після березневої сесії будемо оголошувати конкурси. Проблемою є те, що після об’єднання із Зарічанською сільрадою школи колишньої ОТГ прирівняли до міських, де наповненість значно більша, через що вони недоотримують субвенцію і тепер близько п’яти мільйонів гривень не вистачає на зарплату освітянам, які маємо компенсувати з місцевого бюджету.

   2. У розрізі моєї передвиборчої програми, зазначу, що деякими пунктами вже займаємось. Зокрема, щодо обіцянки надати лікарні статус опорної зроблені перші кроки – побував на зустрічі із першим заступником міністра охорони здоров’я, на якій почув, що потрібно для  цього. Чекаємо створення в області госпітальної ради, котра має прийняти рішення щодо розвитку медзакладу. Створили туристично-інформаційний центр, котрий має керівника та план дій щодо розвитку туризму. На останній сесії затвердили плани території для багатьох підприємців, котрі чекали такого рішення, більш ніж пів року, таким чином дали можливість розвиватись далі. Розпочали боротьбу із воронами у сквері біля музею, провівши кронування дерев.

   3. Подаємо документацію на експертизу щодо ремонту на міському стадіоні, де цього року плануємо облаштувати сучасні  поліуретанові доріжки та замінити огорожу. Облаштуємо спортмайданчик  біля ЗОШ №2, уже оголошений тендер. Плануємо підтримувати нашу футбольну команду, аби на рівні з іншими брала участь у першості області. У бюджеті передбачені кошти на встановлення дитячого майданчика у парку на річці Риловиця, вивчаємо питання облаштування мотузкового атракціону у «Слов’янському». Маємо завершити ремонти  вулиць Сагайдачного та Незалежності. У перелік вулиць, які цього року будуть  оновлені, включили вулицю Павлова у місті, де маємо замінити  освітлення, мережі, та Озерну у Заріччі. Почнемо ремонтувати і ті вулиці, мешканці котрих самі виготовили ПКД. А на майбутнє буде розроблений перелік вулиць, котрі ремонтуватимуться упродовж наступних п’яти років, щоб не було нарікань, чому одну асфальтують, а іншу ні. Виготовляємо документацію на ремонт дороги державного значення на Зимнівській. Хочемо додатково підсвітити пішохідні переходи на головних вулицях та удосконалити систему відеоспостереження, яким буде охоплене усе місто. Окрім цього, хочемо поставити шість розумних камер, які зчитуватимуть номерні знаки, на усіх в’їздах у місто.

   Пропагуватимемо створення ОСББ у місті, і підтримуватимемо ті, котрі виявляють бажання проводити термомодернізацію будинків. Щодо індивідуального опалення, то питання  складне – чимало спеціалістів доводять, що великим будинкам вигідніше побудувати індивідуальний тепловий пункт та утеплити фасад, що знизить тариф, а невеликим простіше всім будинком перейти на індивідуальне опалення. Особисто планую щодо цього спілкуватись із жителями таких будинків.  Хочемо також цього року завершити ексгумацію масових поховань на території городища, аби приступити до проектування із облаштування цієї території. 

  Також плануємо цього року завершити проектування центральної площі. Це доволі масштабний проект, необхідно підходити до нього комплексно та добре зважувати кожен крок. Окрім цього плануємо встановити пам’ятник воїнам, що загинули. Для нашого міста це дійсно важливо, тож я переконаний, що це – наш обов’язок перед Героями, які поклали своє життя, захищаючи нас.

Ярослав МАТВІЙЧУК, перший заступник міського голови

  1. Одним із викликів було формування та прийняття місцевого бюджету,  адже додались нові структури, зокрема РБК та районна бібліотека. Лише на зарплату та енергоносії потрібно додатково майже два з половиною мільйони гривень. Чималі кошти підуть і на ремонт цих установ, будемо пробувати залучати на це грантові кошти, беремо участь у різних конкурсах. Багато клопотів додала і сніжна зима, котра показала проблеми, зокрема і нестачу снігоочисної техніки. Проте великих транспортних колапсів у місті не виникало, за що вдячні підприємцям та фермерам, котрі долучились до очищення доріг. Упродовж зими сталось декілька поривів на водопровідних мережах, у бюджеті заклали кошти на будівництво нових та ремонт наявних.

   2. У місті  чимало багатоповерхівок потребують капітальних ремонтів. Здійснюватимемо їх виключно на умовах співфінансування із мешканцями.  Та деякі роботи є дуже дороговартісними, чим були зумовлені зміни у програмі співфінансування ремонту ліфтів. Якщо раніше доля мешканців  становила 40 відсотків від загальної суми, то тепер лише 10. Таким чином уже починається ремонт ліфту у дев’ятиповерхівці на вулиці Незалежності, де  він не працював упродовж кількох років. Одним із напрямків, яким займався ще у попередній каденції, є енергоефективність. У шести будинках почались роботи у співпраці із Фондом енергоефективності,  ще кілька проводять енергоаудити. Важливо, що з місцевого бюджету надається підтримка на такі цілі. Позитивні результати помітні у будинку на вулиці Сагайдачного, утеплення якого завершиться цього року,  – вже другий місяць поспіль тут найнижчий у місті тариф на теплопостачання.

   Оскільки представляю інтереси громади  в складі облради, вдалось на цьому рівні пролобіювати кілька важливих питань – це виділення коштів на ремонт вулиць Павлова та Озерної,на  встановлення пожежної сигналізації у гуртожитку агроколеджу. Таку ж проблему вдалось розв’язати і у педколеджі. Порушив питання очищення Луги – процес тривалий у часі та складний, проте працюватимемо у цьому напрямку.

  3. Починаємо працювати із європейським інвестором щодо реконструкції очисних споруд. Закладені кошти на ПКД і в рамках цього проекту розглядаємо можливість каналізування села Заріччя. У планах – оновлення техніки комунальних підприємств, залучення бізнесу до прибирання міста на конкурсних засадах. Спільно із міським головою та нардепом Ігорем Гузем відстоюємо ремонт вулиці Зимнівської та сподіваємось, що цього року вдасться залучити кошти з держбюджету. Рік буде не менш складним, ніж минулий, у зв’язку із пандемією коронавірусу, тому першочергово виділяємо кошти на потреби медустанови, зокрема монтаж кисневої станції.  Працюємо над планом єдиної території громади з урахуванням приєднаних земель.  Місто потребує серйозних капіталовкладень у різні галузі – житлово-комунальну, медичну та освітню. Намагатимемося залучити у його розвиток якомога більше і грантових, і коштів держбюджету за сприяння нардепа. Проблем є багато, але спільно із командою будемо їх розв’язувати.

Іван ЮХИМЮК, секретар міської ради:

    1.  Шість попередніх років на посаді секретаря Зарічанської сільради стали добрим підґрунтям для роботи у раді уже міської громади. Але одним із викликів стало те, що тут колектив у рази більший, ніж той, у якому звик працювати. У Заріччі було 20 працівників і майже стільки ж депутатів, натомість, виконком міськради налічує 136 посадовців, а депутатський корпус у півтора раза більший. Між ними потрібно скоординувати роботу для  підготовки, прийняття та реалізації рішень. Довелось знайомитись, налагоджувати комунікацію, організовувати роботу депутатських комісій. У моєму віданні тепер також організаційно-аналітичний відділ та підрозділ, що веде держреєстр виборців – це нові для мене сфери. Роботу секретаря ради регулює той же закон про місцеве самоврядування, яким  послуговувався на попередній посаді, тож кардинально нових викликів тут не виникло.

    2. Проведено чотири сесії, з яких дві чергові і дві  – позачергові, на них ухвалено низку рішень щодо діяльності ради та господарювання у місті. Це і є головний показник роботи секретаря міськради, який відповідає за підготовку до основного засідання, починаючи від оформлення проектів рішень, їх оприлюднення, опрацювання профільними комісіями, внесенням пропозицій тощо. Так, у депутатів були деякі зауваження, що закономірно, але це звичайні робочі моменти.

   Багато справ ще в процесі виконання. Хочемо оновити програмне забезпечення системи «Голос», додати їй нових функцій, що спростять опрацювання матеріалів для депутатів, дозволять детальніше обробляти підсумки голосування. Активно працюємо над новою версією офіційного сайту громади – він буде зручніший та зрозуміліший для користувачів, матиме багато опцій. Допомагаю в автоматизації послуг міського ЦНАПу, зараз відбувається його злиття із аналогічною зарічанською структурою, додаються нові напрями, зокрема, «Соціальна громада». Ініціював прокладання гігабітної мережі всередині міськради, бо, вважаю, без належного забезпечення новітніми засобами зв’язку ефективна робота органу місцевого самоврядування неможлива.

     3. Оскільки кредит довіри на виборах мені надали саме жителі сіл тодішньої Зарічанської ОТГ, а у міськради сільську місцевість представляють лише двоє депетатів, обов’язком вважаю лобіювання інтересів сільських жителів. До речі, вони й досі телефонують, щоб проконсультуватись з питань, які вів у сільраді, – нотаріальних дій та реєстрації актів цивільного стану. Мої клопотання стосуються створення нових маршрутів громадського транспорту задля зручності мешканців сіл, серед першочергових завдань – налагодження пасажирських перевезень до Вощатина, ремонт дороги, на яку нарікає перевізник, виправдовуючи зриви рейсів. Буду відстоювати і питання поліпшення якості питної води у Ласкові, бо це величезна проблема. Пріоритетом є також реалізація програми «Бепечне місто». А загалом – працюю, аби громада ставала щодня комфортнішою для її мешканців.

Андрій ГУДИМ, заступник міського голови:

  1.   Найперше довелося глибоко вивчити особливості кожної структури гуманітарного напряму. Це й освіта, і культура, яка включає бібліотечну систему, і медицина, і спорт, і соцзахист. Кожна з них має свої концептуальні завдання і особливості. Непростою темою є робота мережі ФАПів, діяльність “первинки” і “вторинки” лікарні, потреби адаптації всіх установ для людей з особливими потребами. Ця різноплановість хоч і є викликом, бо доводиться переключатися між різними напрямками, але й організовує, бо хочеться максимально ефективно вирішувати точкові труднощі. Це складно, бо ми в епіцентрі реорганізаційних процесів, юридичні та економічні аспекти вимагають прискіпливої уваги. Але цікаво. Відчуваю підтримку з боку колег, інших заступників, тому загалом задоволений тим, що вдалося зробити.

   2.   Ми не встигли за ці сто днів продемонструвати візуальний ефект від роботи, зате маємо чудові результати. Багато зроблено “паперової” роботи, збалансував для себе розуміння кожної структури, окреслив бачення її розвитку. При входженні до нашої громади РБК та районної бібліотеки вдалося втримати штат працівників. Культуру стараємося по-максимуму зберегти.  Збалансували видатки і доходи по кожній із галузей, використання коштів, штат працівників, посадові обов’язки, статути, положення, навели  лад по спецрахунках.

   Побував у практично кожному закладі загальної та дошкільної освіти, почув наболілі проблеми. Моє завдання –  щоб ті з них, які, умовно кажучи, мають червоний рівень нагальності, розв’язати. Напрацьовуємо нову структуру бібліотек, спілкувалися з усіма їх працівниками громади, закладаємо кошти на поповнення фондів. Відвідав усі будинки культури. Є великі виклики, бо маємо установи, які вимагають вирішення багатьох технічних питань – заміна вікон, теплотраса, утеплення фасаду. Але частково вони враховані, проектуємо будівництво теплотраси зі шкільної котельні до будинку культури села Суходоли.   Якби за цих сто днів не було явних результатів, то такого б оптимізму, як зараз, не відчував би.

   3.   Планується створення Центру культурних послуг на базі РБК, єдиної структурної одиниці, яка об’єднуватиме будинки культури і КМЦ. Подалися на кредитування на п’ять років, яке дозволить залучити чималі інвестиції на ремонтні роботи у цій будівлі. Щодо кожного закладу маю план найближчих заходів. Починаємо у художній школі ремонт у підвальному приміщенні і внутрішньому приміщенны цокольного поверху. Працюватимемо над оптимізацією всіх процесів, залученням грантових коштів.

Любов САЦЬ, заступниця міського голови:

  1.  Щойно ми прийшли, потрібно було затвердити бюджет за тими запитами, які надавали комунальні підприємства, установи й організації за попередньої влади. Приємно, що спрацювали добре, командно, чуємо одне одного. Коли дивишся на роботу колег з вищої позиції, розумієш, який колосальний обсяг завдань виконує кожен працівник.

   На цій посаді відкрилися певні нюанси, які не були помітні, коли працювала керівницею відділу. Розумію, що об’єктивно тарифи на компослуги треба підвищувати, аби поліпшувати якість послуг, але  треба й добре поміркувати, як зробити, щоб це не стало завеликим фінансовим тягарем для містян. Тарифи, регуляторна політика, об’єднання двох бюджетів – все це склалося у серйозний виклик.  Ревізії комунальних підприємств, вивчення фінансових показників, адаптація  бюджет участі до потреб і умов об’єднаної громади – це величезний обсяг роботи.

   2.   Швидко знайшли порозуміння з колективом, мене прийняли добре. Внесли важливі зміни у програму розвитку туризму: заклали кошти і вже зробили перші кроки для роботи туристично-інформаційного центру, провели конкурс і обрали достойну керівницю. Будемо звертатися до нардепа і залучати кошти соцеконому, аби це був заклад високого рівня. Намагаємося максимально відкрито говорити з мешканцями про комунальні проблеми й потреби. З управлінням економіки моніторимо, які підприємства, що є на території громади, зареєстровані деінде, і переконуємо їх перереєструватися, аби податки працювали на розвиток міста. Загалом перетворюємо усі виклики у можливості для поліпшення і розвитку.

   3. Шукаємо інвесторів. Трішки переформатували роботу Бізнес-центру, щоб не лише допомагати бізнесменам у розв’язанні проблем, але й працювати на випередження. У перспективі хочемо створити онлайн-платформу, де б місцеві підприємці могли продавати товари та послуги. Традиційні ярмарки плануємо робити тематичними –  незабаром  буде  м’ясний. На наступний зимовий період шукатимемо підприємців, які б влаштували ковзанку, додали місту новорічних розваг. Продовжуємо писати грантові проекти, тепер у кожній організації це  координує  конкрентна особа, старатимемося максимально залучати зовнішні кошти на благо міста. Великі плани маємо на розвиток туризму: хочемо залучити волонтера з Корпусу Миру до ТІЦу, зробити відео-презентації міста, розробити тематичні екскурсії, які б «продавали» гостям враження та емоції, екскурсійні маршрути, налагодити співпрацю з ТІЦами інших українських міст, знайти закордонних партнерів.

 Ірина  ЛОШЕНЮК, керуюча справами  міськвиконкому:

   1. Початок роботи у міськвиконкомі ознаменувався зміною в повноваженнях та  функціональних обов’язках, зокрема, відповідальністю за формування нової структури МВК за сучасними управлінськими принципами. Звичайно ж, викликом стало і значне розширення території громади,  і знайомство з великим новим колективом.

   А найбільш морально важким випробуванням для мене щоразу є засідання комісії з надання матеріальної допомоги громадянам, яку уже кілька місяців очолюю. До того, що серед мешканців так багато тих, хто потребує соціальної підтримки, хворих дітей, для яких кожна копійка на лікування має значення, звикнути не можу. Акумулюємо кошти для допомоги тим, у кого безвихідна ситуація, водночас відмовляючи громадянам, які не перебувають у дійсно  складних обставинах. З бідами та проблемами йдуть жителі і на особистий прийом. Стараюсь допомогти усім цим людям, іноді вдаючись і до непопулярних, зате соціально справедливих рішень.

    2.  Сто днів – це лише початок. Будь-які зміни не є такими швидкими, як би хотілось, наша діяльність чітко регламентується нормами закону, а значить – і відповідними процедурами, що мають витримати певні терміни.

   Вдалося розробити та затвердити на сесії нову структуру виконкому, до чергового засідання готуємо й положення про ці підрозділи, рішення про ліквідацію чи реорганізацію частини з них, оголошуємо й конкурси на посади. Не обходиться й без критики цього процесу, до речі, до об’єктивної, фахової завжди дослухаюсь. А принагідно наголошую, що структура не є якимсь сталим, непорушним, з новими викликами чи потребами часу зможемо її змінювати, вдосконалювати. Приємно, що наша команда, багато депутатів, працівники міськвиконкому долучаються до обговорень, допомагають порадами, вносять конструктивні правки у проекти рішень.

  А крім того, саме мені доручили й  стежити за господарськими справами – перевтіленням міської ради у доступний, комфортний для відвідувачів та сучасний адмінпростір. Тож ведуться ремонти, аби центральний офіс громади виглядав достойно перед мешканцями та гостями міста.

   3. Серед моїх пріоритетів – удосконалення порядку надання адмінпослуг, розширенням їх спектру. Тому реалізуємо проект «Смарт-сіті», на більш ніж 40 зросла кількість послуг, що надаються ЦНАПом, стосуються вони насамперед соціальної сфери.

   А ще ретельно готуємось до проведення конкурсів на зайняття ряду посад у структурних підрозділах  – сподіваємось на поповнення колективу молодими і професійними кадрами, запрошуємо до участі всіх, хто відчуває в собі сили ефективно працювати у місцевому самоврядуванні.

Поділитися
- реклама -

Прокоментувати

Введіть Ваш коментар
Введіть Ваше ім'я

три × 2 =