На головну Інтерв'ю Стоматполіклініка перейшла на госпрозрахунок

Стоматполіклініка перейшла на госпрозрахунок

1202

До  редакції  кілька днів тому зателефонувала обурена читачка газети пані Тетяна, яка  розповіла, що звернулась у стоматполіклініку, щоб вирвати зуба, але коли дізналась про ціну, то повернулась і пішла з цієї установи. І не тільки вона, бо ціни тут на послуги стали недоступними для малозабезпечених пенсіонерів. Це і зумовило «зубний» візит нашої журналістки. З 1 квітня на посаду генерального директора КП “Володимир-Волинська стоматологічна поліклініка”  призначено Романа Нестеряка, з яким вона і порозмовляла  про проблеми та перспективи галузі, відновлення роботи закладу після жорсткого карантину та фактори, що впливають на ціноутворення у спектрі стоматологічних послуг.

– Романе Олександровичу, рівно два місяці, як ви очолили колектив. Як освоювались на посаді?

- реклама -

– Моє призначення співпало із тим днем, коли для стоматологічних закладів перестали виділятись державні медичні субвенції, тож поліклініка, як міське комунальне підприємство, почала заробляти сама на себе. А ще практично весь персонал перебував у неоплачуваних відпустках, адже у країні було уведено жорсткий карантин. Фактично на роботу у цей час не ходили 70 відсотків працівників і, до речі, такі заходи безпеки були недаремні, бо стоматологи перебувають у групі ризику. Як бачимо з інформаційних повідомлень із Волинської та інших областей, деякі наші колеги були заражені вірусом під час надання послуг пацієнтам. Тому у період карантину у нас позмінно працювали четверо лікарів, і то лише із невідкладними станами, коли потрібно було зняти гострий зубний біль, а всі планові заходи ми перенесли на посткарантинний період. Лише 12 травня у поліклініці до роботи приступив увесь персонал.

Ви – молодий посадовець. Розкажіть трохи про себе.

– Я місцевий, середню освіту здобував у ЗОШ № 5 імені Анатолія Кореневського, з 2005 по 2010 рік навчався у Львівському медичному інституті, де отримав кваліфікацію лікар-стоматолог. Наступні два роки проходив інтернатуру на базі нашої стоматологічної поліклініки. Згодом був період, коли  чотири роки працював  лікарем-стоматологом у приватному стоматкабінеті. Минулого року знову повернувся у поліклініку, яку віднедавна мені довірили очолювати.

– Директор – це фактично більше менеджер, ніж лікар. Чим відмінна ця робота?

– На цій посаді мені потрібно думати про господарські справи, складати ефективні графіки роботи, мотивувати персонал для досягнення певних цілей. Ми виробляємо концепцію своєї діяльності: спочатку почути, що саме хоче наш пацієнт. Наприклад, є категорія людей, яким потрібен лише мінімум втручання – позбавлення від болю. Та останнім часом усе більше пацієнтів, які хочуть комплексної стоматологічної допомоги, але вмотивованої, роз’ясненої. Я розумію, така прискіпливість природна, адже люди у переважній більшості мають невеликі доходи, тож хочуть точно знати, чи ефективно будуть витрачені їхні кошти,  чи можна обійтись без певних процедур.

Ціни на послуги віднедавна зросли. З чим це пов’язано?

– Насамперед із тим, що заклад перебуває фактично на госпрозрахунку. А значить, ціна на послугу повинна включати вартість матеріалів, роботу лікаря та молодшого медичного персоналу. Додайте сюди енерговитрати, дезінфекцію, стерилізацію тощо. Ціноутворення – це математика, а не чиясь примха.

Відразу зауважу, що всі наші лікарі працюють лише із перевіреними високоякісними матеріалами закордонного виробництва, які зарекомендували себе у стоматологічній практиці. Такі пломби  і довго стоять, і гарно виглядають, відповідають кольору зубів. Це той випадок, коли у  випадку економії, за використання менш якісних матеріалів, доведеться платити двічі, що було б неприємно як пацієнту, так і дійсно професійному лікарю.

Інколи люди запитують: «Скільки коштує полікувати зуб?». Насправді чіткої відповіді у нас на це немає, це все дуже індивідуально. Прикро,  що в основному пацієнти звертаються за стоматологічною допомогою вже тоді, коли болить або з’явилась припухлість. За перший сеанс лікар може  тільки забрати біль. А для того, аби дійсно вилікувати хворий зуб, усунути причину, що вже привела до гострого стану, потрібно два-три лікувальні сеанси. Звичайно, це обходиться відвідувачу у більшу суму, ніж він розраховував від початку.

– Ну і ще ж, мабуть, дороговартісним є знеболення?

– Ми намагаємося робити так, щоб пацієнту було комфортно. Знеболюючі препарати застосовуються, якщо людина дуже боїться болю. Але як стоматолог, який працює переважно із дітьми, зауважу, що діти більше побоюються уколів, як самих зубних процедур.

– Чи залишились безплатними послуги зубопротезування для пільговиків?

– Звичайно, громадяни, які належать до таких категорій, як  учасники АТО та бойових дій, ветерани війни та праці, сім’ї загиблих учасників АТО, особи з інвалідністю користуються послугами ортодонта безоплатно, адже фінансування на ці процедури традиційно передбачається у місцевих бюджетах. З міської казни на це нам було надано 135 тисяч гривень, по 30 тисяч виділили ради Устилузької та Зарічанської ОТГ, Зимнівська громада перерахувала 18, а Оваднівська – 10 тисяч гривень. За окремою схемою такі послуги надаються чорнобильцям – їм повертають кошти вже після того, як вони скористаються такою стоматологічною послугою.

– Який узагалі спектр послуг надається у поліклініці?

– Як я уже казав, у нас працюють дитячі стоматологи, а також лікарі-стоматологи-терапевти, які здійснюють власне лікувальні процедури. Ортодонтичний кабінет поліклініки надає послуги із виправлення зубів, цим користуються переважно маленькі наші пацієнти, а також функціонує ортопедичне відділення, де лікарі-стоматологи-ортопеди на зруйновані зуби встановлюють коронки,  проводять протезування. Коли лікування безсиле, хворий направляється до лікаря-стоматога-хірурга для видалення зуба, а в парадонтологічному кабінеті у нас спеціальним приладом «VECTOR»  лікують запалені, кровоточиві десна, що теж дуже важливо для здоров’я ротової порожнини.

Мені дуже приємно, що у нашій установі є молоді перспективні лікарі, які стараються йти у ногу з часом, впроваджують новітні технології у роботі. А стоматологія, до слова, галузь, яка дуже динамічно розвивається. У той же час вона потребує значних капіталовкладень: нові розробки, високотехнологічне обладнання та точні інструменти, навчальні курси для підвищення кваліфікації – все це коштує чималих грошей. Але всі ми розуміємо, що в ХХІ столітті працювати за  застарілою технологією неможливо.

– Якими будуть головні ваші професійні поради для читачів газети?

-Усім і завжди пояснюю, що просто чистити зуби – недостатньо. Якщо ви виділяєте на це 30 секунд на день, не вводьте в оману ні себе, ні лікаря. Це має бути тривала процедура, що здійснюється за допомогою підібраної щітки та ефективної пасти. За зубами узагалі треба ретельно доглядати: раз на пів року, ну, хоча б раз на рік відвідуйте стоматолога. Лише так у вас буде можливість запобігти каріозним ускладненням, коли інфекція вже проникає у глибину зуба та систему кореневих каналів. А лікування карієсу на початковій стадії набагато простіше й дешевше, та й менш болісне. Отож, бережіть свою посмішку і будьте здорові.

Юлія ПАШКОВА,

 

 

Поділитися
- реклама -

Прокоментувати

Введіть Ваш коментар
Введіть Ваше ім'я

11 + 18 =