На головну Інтерв'ю «Княжий» розширює територію»,– виконавча директорка фестивалю Катерина Музичук

«Княжий» розширює територію»,– виконавча директорка фестивалю Катерина Музичук

351

   Літо 2021 року знову можна назвати фестивальним: майже всі масштабні заходи після торішнього сезону затишшя повернулися до життя. Не став винятком і фестиваль «Княжий». Цього року його основні події відбудуться на звичному місці – у парку поблизу села Заріччя – 21-22 серпня. До яких змін вдалися організатори, наскільки складно організувати його після кризи, в яку занурилася внаслідок пандемії культурна сфера, які сюрпризи чекатимуть на відвідувачів, говоримо з виконавчою директоркою фестивалю «Княжий» Катериною Музичук.

  – Після вимушеної дворічної перерви повертатися до організації фестивалю, вочевидь, непросто. З якими труднощами зіткнулися і від кого отримали підтримку?

- реклама -

   – Підготовка до масштабних фестивалів починається на наступний день після завершення попереднього. І хоч ми в цьому сенсі молодий і регіональний фестиваль, та міркувати про стратегію майбутнього року починаємо теж одразу після того, як завершиться дійство. Втім, у нас нема передпродажу квитків, як і немає додаткових коштів, які можна спрямувати на підготовку. «Княжий» творить команда ентузіастів-волонтерів. Тож просто сідаємо і думаємо, що хочемо створити,  а тоді шукаємо канали, з яких залучити кошти.

   Взимку ми написали проект для Українського культурного фонду, у цьому допомагали досвідченіші колеги з оргкомітету «Бандерштату». Результатів чекати довелося довго, і весь цей час був періодом непевності. Зрештою дуже втішилися, що у лоті «Культура. Туризм. Регіони» увійшли в шестірку найкращих. Далі була тривала клопітка робота – корегування, дописування документів. Зрештою аж у червні нам погодили грант на майже мільйон гривень від УКФ, і вже могли впевнено братися до роботи.

   Але отримати фінансування – це лише частина справи, далі потрібні будуть детальні звіти, це клопітно і складно. Але «Княжий» відбудеться, і це головне. Крім того, УКФ делегував кілька менторів, які скеровують і допомагають правильно і чітко заповнити всі потрібні папери

  – Попередні роки «Княжий» мав кілька місцевих або регіональних потужних спонсорів. Як цього року?

   – Найперше – нас підтримало місто. Депутати міськради, відповідно до гарантійного листа, який подавався із проектом для УКФ, виділили 200 тисяч гривень. Територіальна громада допомагає не лише фінансово, а й організаційно. Якщо у попередні роки  до цих процесів залучали окремо і місто, і Зарічанську ОТГ, а теперішній міський голова Ігор Пальонка власноруч обкошував територію і різав дрова, то тепер можемо планувати роботи узгодженіше. Допомагають комунальні підприємства – у підрізуванні дерев, викошуванні трави тощо. На територію провели воду, яка особливо потрібна мешканцям наметового містечка. Для них заготовлять дрова, діятимуть пункти підзарядки телефонів. Тож дякуємо владі і комунальникам за сприяння і допомогу.

   «Княжий-2021» має трьох головних партнерів – Український культурний фонд, Державне агентство розвитку туризму та Володимир-Волинську міську громаду.

  – Чи змінилася ціна вхідних квитків і чи доведеться гостям платити за місце у наметовому містечку?

   – На фестивалі з такою програмою, як у нас, вартість квитків зазвичай доволі висока. Але розуміємо, що далеко не всі володимирчани готові викласти 1000 чи 500 гривень за квиток. Тому в цьому році його вартість становитиме 100 гривень. Він даватиме право входу на два дні – звичайно, за умови, якщо не пошкодите браслет-перепустку. Проживання у наметовому містечку коштуватиме 20 гривень з намета. Плата суто символічна, зважаючи на всі ті зручності, які  тут надаватимуться безплатно.

  А ще розширюємо територію фестивалю і перелік локацій, і на деякі з них можна буде потрапити абсолютно безплатно.

  – Розкажи про це детальніше.

   – Цього року вирішили підкреслити об’єднання міста і Зарічанської ОТГ в одну громаду з допомогою локацій та програми. «Княжий» вийде за межі однойменного парку й охопить міські території. Так гутіркова сцена розташується на «Креативній галявині» у «Слов’янському» парку. Також тут будуть невеличкі торгові ряди з їжею та виробами майстрів. Пленер різьбярів працюватиме у  валах  городища, щоб доповнити композиції довкола трону-рекордсмена. З матеріалом для творчості допоміг лісгосп.

   На основній території, як зазвичай, діятимуть денна та вечірня сцени, відбуватимуть виступи реконструкторів, працюватиме ярмарок їжі, а майстри продаватимуть свою продукцію. Також тут розташується дитяче містечко. А увечері увесь фестивальний люд згуртує нічна ватра і фаєр-шоу.

    Для любителів активного відпочинку сплав Лугою на пакрафтах організовує туристичний клуб «ANTAR» – до речі, з його керівником можна буде поспілкуватися на гутірковій сцені. Для мешканців наметового містечка також влаштуємо ранкові руханки.

   Вирішили відмовитися від кінних театрів: все-таки територія недостатньо простора, та й раніше звучали нарікання відвідувачів щодо безпеки. На жаль, пандемійна ситуація не дозволила запросити гостей з-за кордону, адже важко спрогнозувати, якими будуть умови в’їзду-виїзду в країну.

   А розпочнеться фестиваль видовищною театралізованою ходою, яка стартуватиме з центру міста.

  – Яких карантинних обмежень доведеться дотримуватися відвідувачам і діятимуть на фестивалі пункти вакцинації?

   – Можливість отримати щеплення від ковіду просто на «Княжому» проговорювали з керівництвом медзакладу, воно наполягає на недоцільності розміщення такого пункту, зважаючи на результати вакцинування на інших фестивалях. Все-таки люди приходять відпочити, розважитися, а не здійснювати медичні маніпуляції. Хоча особисто я хотіла б, щоб такий пункт працював, однак на бачення медиків маємо зважати.

   Ми стежимо за вимогами закону і плануємо дотримуватися карантинних норм. Забезпечимо відвідувачам доступ до масок та антисептиків, волонтери, які працюватимуть на касі, будуть в захисних засобах, регулярно нагадуватимемо про дистанцію. Організатори та охорона стежитимуть, щоб відвідувачі, у межах розумного, дотримувалися протиепідемічних заходів. Віримо, що вдасться організувати не лише яскраве і захопливе, але й безпечне дійство.

Розмовляла Віталіна МАКАРИК.

Поділитися
- реклама -

Прокоментувати

Введіть Ваш коментар
Введіть Ваше ім'я

2 × пять =