Іще п’ять років тому володимир-волинського митця, який опанував унікальну техніку вирізьблювання яєчної шкаралупи та оздоблення її металом, вітали з тим, що він потрапив до книги рекордів України, як власник найбільшої колекції експонатів з яєчної шкаралупи, а  минулої п’ятниці його колекцію нарешті визнали як таку, що не має аналогів у світі.

У день свого ювілею, котрий співпав із оголошенням світового рекорду у культурно-мистецькому центрі, Анатолій від самого ранку на ногах – одразу декілька знімальних груп як всеукраїнських, так і місцевих телеканалів хотіли поспілкуватись з майстром, перш, ніж йому вручать офіційний сертифікат. Тож дещо втомлений (даються взнаки наслідки важкого поранення, яке отримав під час служби в армії, через що тепер жоден день не минає без сильнодіючих ліків), проте щасливий та розчулений він зустрічає гостей.

- реклама -

А їх цього дня завітало чимало – представники міської влади, завдяки якій, до речі, були профінансовані усі витрати реєстраторів світового рекорду, друзі, рідні та пошановувачі його таланту.  Усім при вході проводили температурний скринінг, просили дотримуватись дистанції та одягати маски. Попри карантинні обмеження, у фойє КМЦ панувала надзвичайно тепла атмосфера, лунало чимало щирих слів привітань, а кульмінацією святкового заходу стало оголошення керівницею Національного реєстру рекордів Ланою Вєтровою світового рекорду володимирського митця.

Пів року Національний реєстр рекордів України разом із Книгою рекордів Гіннеса шукали по світу майстрів, котрі працюють у такій же техніці. І хоч художників, що використовують яєчну шкаралупу, досить багато і є навіть окрема світова асоціація таких митців, до якої входить і Анатолій Бойко, проте жоден з них не виковує на яйцях візерунки металом. Тож після тривалих пошуків реєстратори визнали, що колекція володимирського митця, як і техніка, в якій вона виконана, таки унікальні.

Різьбяр та художник-дизайнер за освітою, який народився на Тернопільщині, доводить до ідеалу все, за що не візьметься, – самостійно опанував 17 різноманітних технік образотворчого мистецтва: живопис, пастель, графіку, різьбу по дереву, в’язання гачком, вишивку, коренепластику, лозоплетіння, скляну аплікацію, ліпку з глини та інші. Частина робіт, виконаних у цих техніках, представлена у виставковій залі його майстерні, куди часто приводять на екскурсію гостей міста. Проте більша частина творінь Анатолія Бойка зберігається у його невеликій двокімнатній квартирі, що нагадує радше міні-музей.

Починаючи з 2009 року, відколи Анатолій уперше взяв до рук висушену видуту яєчну шкаралупу, надихнувшись побаченими виробами в інтернеті, він виготовив понад чотири сотні робіт, кожна з яких унікальна, адже щоразу творить нові шедеври, дивуючи не лише технікою, а і безмежною фантазією. Опанувавши базові знання із різьби по різних видах яєць, починаючи зі звичайного курячого і закінчуючи гігантським страусиним та мініатюрним перепелиним, майстер почав оздоблювати свої роботи – спочатку ліпниною, готовими прикрасами та камінням, а невдовзі узявся за експеримент із ковкою металом по шкаралупі.

Світовий рекордсмен не приховує, що перш, ніж йому вдалось підкорити  крихку шкаралупу, він перебив не один десяток яєць. Проте щоразу аналізував помилки, робив висновки і невдовзі закував у срібний візерунок яйце, на якому попередньо вирізьблені та продірявлені свердлом тисячі дірочок!  Тепер Анатолій Бойко не перестає дивувати, підкорюючи усе нові горизонти «яєчного мистецтва».

У його колекції пташині яйця «з секретом», які можна використовувати як скриньку для обручки, яйця-світильники із шести тисячами дірочок, музичні скриньки,  неймовірні композиції з кількох яєць, які розміщує одне в одному без жодного шва, окрема колекція з портретами визначних українців, з іконами, бурштином та закарбованими символами-оберегами. Яєчні шедеври Анатолія Бойка знаходяться у приватних колекціях по всьому світу: у Канаді, США, Японії, Італії, Греції, Польщі, Росії, Англії та Німеччини, у багатьох музеях України, а також у колекціях перших осіб держави.

Процес творіння одного виробу досить тривалий у часі, на окремі композиції йде до року, розповідає Анатолій.  Після того, як яйце видуте, шкаралупа повинна добре висохнути. Візерунки на яйцях майстер робить ювелірними борами. Далі готує метал: срібло, мідь, бронзу, латунь. Обковує яйця металевими дротами та прикріплює спеціальними смолами, які виготовляє за секретною формулою. Проте найбільш тривалий у часі процес витягування яєчної шкаралупи, який займає більш, ніж пів року. Це ще один новий винахід Анатолія Бойка. Спочатку йому вдалось розтягнути вирізану спіраль із гусячого яйця до 54 сантиметрів, а на свій ювілей здивував гостей, продемонструвавши шкаралупу, довжиною понад метр.

Має унікальний майстер і своїх послідовників – двоє хлопців уже отримали відповідні знання і самостійно працюють, вирізьблюючи яєчну шкаралупу. Опановують цей вид мистецтва у гуртку у педколеджі і п’ятеро студенток, для яких закупили спеціальні бормашини.

«Волинський Фаберже» – саме так журналісти «охрестили» Анатолія, відколи він уперше показав світу свої роботи, проте володимирському майстру вже давно вдалось перевершити російського ювеліра, котрий працював із кам’яною або дерев’яною основою і виготовив  лише близько сотні робіт. Та попри усі свої нагороди, регалії та визнання, Анатолій Бойко не втрачає скромності та простоти. Каже, що «зіркова хвороба» йому не загрожує і він завжди лишатиметься для усіх «просто Толіком».

Майстер планує і далі працювати у улюбленій техніці, вдосконалюючи її та продовжуючи експериментувати, доки дозволятиме здоров’я. А для того, щоб хоч трохи його поліпшити, потрібна дороговартісна реабілітація. Є ще в Анатолія одна давня мрія, яка, сподівається, колись таки втілиться у життя – невеличка хатинка, де міг би жити, працювати і водночас виставляти свої роботи. Така собі садиба-музей для захопливих екскурсій, котра стане справжньою туристичною «родзинкою» нашого міста.

Тетяна ІЗОТОВА.

 

Поділитися
- реклама -

Прокоментувати

Введіть Ваш коментар
Введіть Ваше ім'я

11 − чотири =