Відома консалтингова компанія IDC опублікувала звіт, згідно з яким постачання планшетів у планетарному масштабі зросли в другому кварталі 2024 року більш як на 21% порівняно з аналогічним показником минулого року.
Але в абсолютних показниках (34.4 млн одиниць) це показник, близький до допандемічного рівня (32.5 млн екземплярів у 2019 році), у той час як протягом пандемії він був набагато вищим.
Тенденції 2024 року
Таке зростання експерти пояснюють низкою причин: появою великої кількості нових моделей, у тому числі в Apple, зростанням популярності девайсів від Huawei та Samsung, а також циклом оновлення застарілих моделей активними користувачами.
Як стверджує старший аналітик підрозділу IDC із мобільних гаджетів Ануроп Натарадж, показник, досягнутий у II кварталі поточного року, свідчить про повне подолання наслідків пандемії коронавіруса. Його колеги очікують, що в найближчій перспективі ці темпи зростання збережуться, особливо на ринках країн, що розвиваються.
Нові бренди реалізують стратегію масового охоплення ринків, а лідери займаються впровадженням нових та удосконаленням чинних технологій у свої флагманські моделі. 2024 можна також назвати роком активного впровадження штучного інтелекту.
Що стосується довгострокової перспективи, то тут усе залежить саме від темпів появи інноваційних девайсів, які зможуть освоювати нові ніші.
Спеціалісти IDC склали також світовий рейтинг популярності брендів у 2 кварталі 2024 року. І він із досить великою точністю збігається зі статистикою продажів в Україні, зокрема, із даними інтернет-магазину Цитрус https://www.ctrs.com.ua/ru/planshety/.
Apple
У вказаному періоді бренду вдалося відвантажити 12.3 млн планшетів, на 18% більше показника попереднього кварталу. Це дало можливість компанії очолити рейтинг. Успіху сприяла поява iPad Air та iPad Pro у варіантах з екранами розміром 11 та 13 дюймів. Постачання збільшилося практично у всіх регіонах, за винятком Китаю, де бренд змушений конкурувати із місцевими виробниками, насамперед із Huawei та Xiaomi.
Samsung
Практично таке ж зростання порівняно із минулим кварталом продемонстрував південнокорейський бренд (+18.6%). Але в абсолютних показниках відставання значне (6.9 млн пристроїв). Цікаво, що нових моделей за цей період не з’явилося, а значний приріст зумовлений декількома угодами корпоративного рівня.
Lenovo
Третє місце цьому бренду забезпечив показник у 2.5 млн поставлених планшетів, що в порівнянні із минулим роком на 16.7% більше. Найбільший внесок у цей успіх забезпечили моделі зі знімною клавіатурою (+39.6%), у звичайних девайсів цей показник набагато скромніший (11.7%).
Huawei
Не зважаючи на зростання на рівні 40% у річному обчисленні, цій китайській компанії не вдалось обійти Lenovo. Не вистачило зовсім трохи (2.3 млн екземплярів). Значний приріст забезпечила модель MatePad 11.5S, а також червнева онлайн-презентація.
Xiaomi
Рекордне зростання в річному обчисленні (майже 95%) дало змогу бренду вийти на показник у 2 млн поставлених пристроїв. Із такими темпами в наступному звітному періоді лідерам доведеться потіснитися!