Новини

Вибити маніпуляції за межі інфополя

Новини
58 переглядів

 ГО «Інтерньюз-Україна» запустила соціальну кампанію “ДезАут”

Дізнатись, як маніпулюють інформацією, та навчитися розпізнавати фейки під час інтерактивного марафону – елементи нової кампанії від ГО «Інтерньюз-Україна». Вона триватиме до липня 2025-го в онлайн- та офлайн-форматах. 

Згідно з даними Київського міжнародного інституту соціології, 71  відсоток  українців вважає  російську пропаганду в соцмережах реальною загрозою. Це один із ключових інструментів гібридної війни рф проти України. Щоб допомогти українцям стати стійкішими до дезінформації та розвинути критичне мислення, ГО «Інтерньюз-Україна» запустила соціальну кампанію «ДезАут». 

«Україна найбільше у світі страждає від зовнішньої дезінформації та маніпуляцій. Це підтверджує дослідження Європейської служби зовнішніх справ: у 2023-му з понад 480 інфоатак 160 були направлені проти України. В цих умовах медіаграмотність – не просто корисна навичка, а питання нашого фізичного виживання. Саме тому ГО “Інтерньюз-Україна” запустила кампанію “ДезАут”, яка навчить українців не вестися на маніпуляції», – зазначив голова правління ГО «Інтерньюз-Україна» Костянтин Квурт. 

У межах проєкту навесні 2025-го пройдуть тематичні виставки в чотирьох обласних центрах України. Кожна виставка матиме «спортивні станції» – інтерактивні зони, де учасники/-ці зможуть виконати вправи з фактчекінгу. 

Окрім виставок, команда втілить широку онлайн-кампанію. У серії дописів у соцмережах, відеороликах, статтях і подкастах поділяться реальними прикладами маніпуляцій та пояснять, як розпізнати фейки. Наприклад, як відрізнити згенерований ШІ контент від справжнього, де шукати перевірені джерела та чому небезпечно залишатись у своїй «інформаційній бульбашці». Всі матеріали кампанії з’являтимуться за хештегом #ДезАут на сторінках організації у Facebook та Instagram. 

Креативна концепція проєкту не випадково побудована навколо спортивної тематики. «Медіаграмотність, як і спорт, потребує дисципліни й постійних тренувань. Відповідне оформлення кампанії створює відчуття дружнього змагання, яке надихне учасників/-ць діяти разом і ставати чемпіон(к)ами з медіаграмотності», — сказала креативна директорка ГО «Інтерньюз-Україна» Діана Іщенко. 

Соціальна кампанія «ДезАут» є частиною масштабного проєкту «Зміцнення правдивості, прозорості та демократії для протидії дезінформації», який ГО «Інтерньюз-Україна» втілює за підтримки уряду Канади. В його межах уже пройшли навчальні воркшопи для 100 регіональних журналістів та експертна конференція. А також запустилися клуби медіаграмотності в 12 містах України.

Марта БЄЛА, 

 координаторка проєктів в ГО «Інтерньюз-Україна»

Коментарі
Теги: ГО «Інтерньюз-Україна», соціальна кампанія «ДезАут»
Поділитися
Головні новини
Реклама
keyboard_arrow_up