На головну Молодіжка «Як навчалося»: новий проект у допомогу креативним абітурієнтам

«Як навчалося»: новий проект у допомогу креативним абітурієнтам

24

Як проходить вступна кампанія до вишів, де навчають творчим спеціальностям, якими є особливості навчання в тому чи іншому університеті, що потрібно врахувати вступнику, щоб успішно пройти творчий конкурс, а головне – куди без сумніву варто іди, а що можна оминути. Про все це і не тільки розповідає новий проект, який започаткувала володимирчанка Ірина Самчук, графічна дизайнерка за освітою. Вона зняла серію відеорозповідей та інтерв’ю зі студентами і випускниками різних спеціальностей, від дизайну, живопису і фотографії до анімації й режисури, які здобувають вищу освіту в різних навчальних закладах. Перші три випуски уже вийшов на її youtube-каналі irusca_artworks.

   «Моя сусідка вторік збиралася вступати до вишу на графічний дизайн або якусь схожу творчу спеціальність, – розповідає Ірина. –  Оскільки вона навчалася в художній школі і любила малювати, то обрала для себе креативний фах, але складніше їй було визначитися з конкретною професіє. Тож цей ютуб-канал я розпочала фактично для неї. Згадувала, які були вимоги, коли я вступала, порівнювала з тою інформацією, що міститься на сайтах вищів і є малозрозумілою та недостатньо інформативно для вступників. Досвід інших людей, які вже пройшли цей шлях, для абітурієнтів дуже важливий».

- реклама -

   Тож для початку Іра вирішила поділитися своїм. Розповідає, що з часу її вступу, а це було в 2013 році, інформація для абітурієнтів на сайті вишу жодного разу не оновилася.

«Особисто я була б у свій час вдячна випускникам, які б розповіли деякі нюанси навчання уже зсередини, з позиції студента. Однак мало хто це робить: коли вчишися, тобі не до того, а після випуску всю цю вступну кампанію згадуєш як страшний сон», – зауважує дівчина. Вона взялася записувати базовані на її досвіді відео про те, що варто знати, готуючись до вступу, який вид дизайну обрати, чи можна самотужки підготуватися до творчого конкурсу, як побудований навчальний процес на її рідному факультеті дизайну Київського національного університету технологій та дизайну.

   «А потім я зрозуміла, що маю багато знайомих, які здобули або продовжують здобувати різноманітні пов’язані з дизайном професії у різних вишах. І вони, власне, можуть розповісти про всі нюанси детальніше», – каже Іра. Перелік вишів, де навчають мистецьким професіям, доволі обмежений –  в кожному великому місті їх лише два-три. Тож завдяки колу знайомих можна охопити більшість із них і дізнатися справді інсайдерську інформацію.

   «Так і виникла ідея проекту, який, я переконана, буде корисним та актуальним не одному поколінню випускників. Я розпитую про те, за яким принципом вибирали виш, як  готувалися до вступу, як проходили творчі конкурси,  що подобалося або не подобалося в навчанні, скільки воно коштує, як далі розвиватися в професії тощо», – пояснює Ірина.

   У першій серії вона розмовляє з Машею, випускницею спеціальності «образотворче мистецтво» нашого педколеджу, яка зараз навчається на першому курсі спеціальності «книжкова графіка» Української академії друкарства. Дівчина розповідає, що специфік спеціальності відчула вже при вступі: на творчому конкурсі абітурієнтам дають художній твір або уривок з нього, і вони мають виконати до нього ілюстрацію. Іще одним творчим завданням є малюнок погруддя людини з натури.

Маша розповіла, що навчання їй подобається, викладачі стимулюють студентів вдосконалюватися і досягати поставлених перед собою цілей. На першому курсі вивчають рисунок, живопис, багато працюють над стилізаціями, практикують різні шрифти, а також беруться ілюструвати книжки. Маша працювала над двома: намалювала ілюстрації до народної казки, а також створила візуальну концепцію книжки про музичні інструменти.

   У проекті «Як навчалося» заплановано десять серій, у яких Іра Самчук спілкуватиметься із дизайнерами, ілюстраторами, аніматорами-мультиплікаторами, фотографами, 3Д візуалізаторами, акторами звуку з Української академії друкарства, Київського національного університету технології та дизайну, НУ «Львівська політехніка», Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім.. Карпенка-Карого,  Київського університету ім. Бориса Грінченка, КПІ ім. Ігоря Сікорського, а також університетів Польщі та Італії.

   Усі вони мають вийти незабаром, аби у розпал вступної кампанії абітурієнти змогли почути всі нюанси і деталі та зробити найкращий вибір. Однак проект, зауважує Ірина, не тільки про вступ, а й про подальший розвиток у межах обраного фаху. Тож вона сподівається, що своїми відео принесе користь багатьом представникам креативних професій.

Віталіна МАКАРИК.

Поділитися
- реклама -

Прокоментувати

Введіть Ваш коментар
Введіть Ваше ім'я

4 × три =