Новини

Якщо Програма медичних гарантій не діє, скаржтеся до НСЗУ

Медицина, Новини
174 переглядів

Подати скаргу до НСЗУ – це не формальність. З початку року Національна служба здоров’я України отримала 1080 звернень від пацієнтів щодо надання медичної допомоги, серед яких 17 – із Волині.

Найбільша частка скарг на Волині – через відмову в наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій (29,4%), а також вимагання коштів за надання послуг, витратних матеріалів та лікарських засобів (23,5%). Такі випадки є неправомірними, адже вартість медичних послуг закладам із договором сплачує НСЗУ.

«Якщо від пацієнта вимагають оплату за ліки, послуги чи витратні матеріали у медзакладі, який має договір з НСЗУ, відмовляють у наданні медичної допомоги, або надають її не в повному обсязі – це вагома причина звернутися зі скаргою. Держава вже оплатила для пацієнтів ці послуги, і про це повинні знати пацієнти і не забувати лікарі. Кожна скарга розглядається  відділом роботи із скаргами, і відповідно до предмету скарги людина може отримати відповідь і реакцію на проблему, з якою зіштовнухнулася», – зазначила директорка Західного міжрегіонального департаменту НСЗУ Тетяна Кудик.

Лише залишаючи скаргу, можна разом поліпшити медичну систему. Завдяки зверненням щодо порушень у лікарнях, з початку року НСЗУ вдалося поновити право 61 пацієнта на допомогу за Програмою медичних гарантій.

«Чим більше пацієнт надасть доказів щодо порушень з боку закладу, наприклад, чеки за придбані ліки, чи оплачені послуги з лікування або діагностики, фото і  відео, тим більше шансів поновлення права пацієнтів на безоплатну медичну допомогу», – додав Тарас Стеценко, заступник начальника відділу роботи зі скаргами пацієнтів.

Як діяти пацієнтам у разі порушення прав?

Звернутися зі скаргою до головного лікаря.

Якщо головний лікар не розв’язує проблему = звернутися зі скаргою до місцевого департаменту охорони здоровʼя.

Залишити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ в розділі «Громадянам»: https://cutt.ly/hewPO7gU.

Також залишити скаргу можна у декілька способів:

за безплатним номером контакт-центру 16-77. Оператор гарячої лінії зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення;

надіслати офіційний лист на електронну пошту: info@nszu.gov.ua;

надіслати лист на поштову адресу НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073;

написати звернення на особистому прийомі громадян.

Що варто вказати в скарзі?

Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження. Зазначте дату події, викладеної  у скарзі. Правильно вкажіть назву лікарні. Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати послугу. Детально опишіть ситуацію, яка з Вами сталася. За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги.

Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер мобільного чи стаціонарного телефону, електронну адресу, поштову адресу.

Аби скарга мала позитивний результат — важливо надати якомога більше фактів та доказів вимагання коштів (чеки, фото чи відео, імена медпрацівників, які вимагали кошти). Це допоможе встановити факт вимагання та повернути пацієнту кошти.

Коментарі
Теги: медичні послуги, Скарги
Поділитися
Головні новини
Реклама
keyboard_arrow_up