Ранок 1 лютого для багатьох редакційних колективів не тільки Волині, а й вочевидь, усієї України розпочався з раптового «головного болю» – у місцеві поштові відділення не доставлено тиражі газет, які у четвер мали йти до своїх читачів.
Щодо газети “Слово правди”, то звичний порядок поштової доставки виглядав так: ще до 8-ї ранку машина з Луцька привозила весь тираж, звідки його розбирали пересувні поштові відділення, редакція забирала ту частину, яку реалізуємо вроздріб, і таким чином газета оперативно йшла до свого читача. Хоча завдяки ряду реформ пошти, закриттю багатьох її відділень ця оперативність стала досить відносною, але і газетам, і їхнім читачам нічого не залишалося, як з цим змиритися. Безрезультатною виявилась і боротьба журналістської спільноти на рівні держави з кількаразовим підвищенням тарифів на доставку періодики, яке «Укрпошта» запровадила торік з початком передплатної кампанії 2024 року, в результаті чого більше третини вартості газети за передплатою береться за її доставку.
І ось черговий «сюрприз» від поштовиків: без жодного попередження нашу газету, яка друкується у Луцьку, замість ранку фактично доставили під обід – машина з обласного центру приїхала майже о 12.00. Мало того, що ми суттєво запізнилися із доставкою газети у ті торгові точки, де її реалізують, але й пересувні відділення, які обслуговують населені пункти району, поїхали туди без «Слова правди» та іншої четвергової кореспонденції. Таким чином газета у багатьох селах, зокрема зорянського, луковичівського та деяких інших напрямків запізниться… рівно на тиждень, адже пересувні поштові відділення туди приїжджають лише по четвергах. Зрозуміло, що газета тижневої давності навряд чи буде цікава її передплатнику.
Звичайно, з цим треба боротися. Неодноразова дискусія з обласним керівництвом «Укрпошти» зводилась до того, що нічого критичного у цьому вони не вбачають, що свої логістичні шляхи вони вибудовують таким чином, щоб нести менше затрат, мовляв, рахують кожну копійку, що листоноші встигають рознести газету. Натоміть змінитися вони пропонували нам, перенісши день виходу газети. Редакція вже була готова до цього, але «Волинська друкарня» розвела руками, мовляв, даруйте, але у вівторок не втиснемо ваш тираж у графік друку, бо він дуже завантажений.
Нашому читачеві ця ситуація може видатися абсурдною: як так, що поштове відомство замість поліпшення якості надання своїх послуг лише погіршує її. Хай як скаржаться редакції газет, у керівництва «Укрпошти» на це свої аргументи: вони проводять реформи лише задля поліпшення своїх послуг і економічної самодостатності свого відомства. Про це говорив його генеральний директор Ігор Смілянський на всеукраїнській нараді редакторів друкованих засобів масової інформації, які восени проводила Національна спілка журналістів. Про те, що пошта всіляко сприятиме передплаті місцевих газет нас переконувала і в. о. керівника Волинської дирекції Валентина Варгуляк, запросивши на зустріч редакторів усіх волинських газет. І тепер нас знову запевняли, що переглянуть і оптимізують свої логістичні шляхи таким чином, щоб менше мати нарікань від споживачів їхніх послуг.
Ми у це повірили, та й нічого іншого не залишалося, бо так раптово змінити графік виходу газети теж виявилося не у наших силах. Але у середу, коли перспектива вчасної доставки газет до кінця була незрозумілою, дзвінок до обласного керівництва «Укрпошти» знову розчарував. Бо, виявляється, нічого наразі не міняється, пропозиції до Києва подали, але їх ще будуть розглядати. Знову пообіцяли, що за кілька тижнів ситуація може змінитися до ліпшого. Та чомусь після усього цього у це вже й мало віриться.
Отож вибачайте, шановні наші читачі, якщо знову отримаєте газету із запізненням. А якщо хочете допомогти редакції у розв’язанні цієї проблеми, зателефонуйте зі своїми скаргами на гарячу лінію «Укрпошти» за номером 0800300545. Може, хоч вас почують…